• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
11

اختصاص ۳۰ درصد از بودجه به پیشگیری

  • کد خبر : 76942
  • 02 آبان 1398 - 9:45

رئیس دادگستری خرم‌دره گفت: در قانون جدید مدیریت بحران ۳۰ درصد از بودجه به موضوع پیشگیری اختصاص داده شده است. رئیس دادگستری خرم‌دره گفت: در قانون جدید مدیریت بحران ۳۰ درصد از بودجه به موضوع پیشگیری اختصاص داده شده است. به گزارش ایسنا، حسن بیگدلی در جلسه مدیریت بحران شهرستان خرم‌دره، اظهار کرد: از امتیازاتی […]

رئیس دادگستری خرم‌دره گفت: در قانون جدید مدیریت بحران ۳۰ درصد از بودجه به موضوع پیشگیری اختصاص داده شده است.

رئیس دادگستری خرم‌دره گفت: در قانون جدید مدیریت بحران ۳۰ درصد از بودجه به موضوع پیشگیری اختصاص داده شده است.
به گزارش ایسنا، حسن بیگدلی در جلسه مدیریت بحران شهرستان خرم‌دره، اظهار کرد: از امتیازاتی که قانون جدید مدیریت بحران دارد، این است که برخلاف سابق که مدیریت بحران صرفا به عهده ستاد بحران بود، در حال حاضر همه نهادهای دولتی و غیردولتی و سمن‌ها در مدیریت بحران نقش خواهند داشت.
وی با بیان این‌که دومین امتیاز این قانون توجه به اصل پیشگیری است، ادامه داد: پیشگیری یکی از مهم‌ترین اصول جلوگیری از چالش‌ها و آسیب‌ها و بحران‌ها است که در سه بخش قبل، حین و بعد از بحران باید این موضوع را مدنظر قرار دهیم.
این مسئول با بیان این‌که در وضعیت قبل از بحران همیشه باید به این نکته توجه داشته باشیم که هر لحظه امکان بروز بحران وجود دارد، ادامه داد: ۳۰ درصد بودجه قانون جدید به بحث پیشگیری اختصاص داده شده است.
رئیس دادگستری خرم‌دره تاکید کرد: همه نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌ها در بحث پیشگیری بر اساس وظایف که قانون در بر عهده آن‌ها گذاشته است، می‌توانند در این بخش سهیم باشند.
وی با بیان این‌که برخی از اتفاقات روی داده در کشور، نشان داد که متاسفانه در بحث پیشگیری کم‌کاری شده است، افزود: نمونه بارز این امر، سیلی است که در اوایل سال رخ داد که ساختمان‌های احداث شده در مسیرهای سیل و رودخانه‌ها سبب افزایش خسارات ناشی از سیل شد.
این مسئول با تاکید بر این‌که دستگاه‌های متولی باید توجه داشته باشند قبل از وقوع بحران اجازه ساخت و سازهای غیرمجاز در مسیر رودخانه‌ها و سیل را ندهند، ادامه داد: در بحث مقاوم‌سازی ساختمان‌ها نیز نهادهای متولی باید نهایت تلاش خود را به کار گیرند.
وی با بیان اینکه ۳۰ درصد از بودجه قانون جدید نیز به مباحث حین وقوع بحران اختصاص داده شده است، تاکید کرد: برای بعد از بحران نیز بحث بیمه جایگزین خسارت و نیز وام‌های کم‌بهره برای آسیب‌دیدگان در نظر گرفته شده است.
این مسئول با اشاره به توجه قانون جدید به نقش رسانه‌ها در مدیریت بحران، اظهار کرد: رسانه‌ها نقش بسیار ویژه‌ای را در حوزه مدیریت بحران قبل، حین و بعد از وقوع بحران ایفا می‌کنند.
بیگدلی تأکید کرد: دستگاه قضا با همه ظرفیت خود در کنار دستگاه‌های مختلف و قوای سه‌گانه در همه بخش‌ها ایستاده است، زیرا اعتقاد داریم اگر دستگاه قضایی سالم بوده و جلوی برخی از فسادها را بگیرد، سالم‌سازی در جامعه نیز صورت خواهد گرفت.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=76942

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.