• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
8

وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری در آذربایجان‌شرقی/ ۶ کشته و ۳۴۵ مصدوم تاکنون/ تخریب ۴۰۰ واحد مسکونی +عکس و فیلم

  • کد خبر : 77026
  • 17 آبان 1398 - 10:09
وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری در آذربایجان‌شرقی/ ۶ کشته و ۳۴۵ مصدوم تاکنون/ تخریب ۴۰۰ واحد مسکونی +عکس و فیلم

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر ساعت ۲.۱۷ دقیقه بامداد، حوالی شهر “تَرک” در شهرستان میانه را لرزاند و تاکنون زلزله در استان‌ آذربایجان شرقی ۶ کشته و ۳۴۵ مصدوم برجای گذاشت. به گزارش مشرق، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر، بامداد امروز حوالی ترک در استان آذربایجان شرقی را لرزاند. این زلزله در عمق ۸ کیلومتری […]

زلزله میانه

زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر ساعت ۲.۱۷ دقیقه بامداد، حوالی شهر “تَرک” در شهرستان میانه را لرزاند و تاکنون زلزله در استان‌ آذربایجان شرقی ۶ کشته و ۳۴۵ مصدوم برجای گذاشت.

به گزارش مشرق، زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتر، بامداد امروز حوالی ترک در استان آذربایجان شرقی را لرزاند. این زلزله در عمق ۸ کیلومتری زمین رخ داد.

گزارش مقدماتی زمین‌لرزه

 بزرگی: ۵.۹
 محل وقوع: استان آذربایجان شرقی – حوالی ترک
 تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: ۱۳۹۸/۰۸/۱۷ ۰۲:۱۷:۰۳
طول جغرافیایی: ۴۷.۶۴
عرض جغرافیایی: ۳۷.۷۶
عمق زمین‌لرزه: ۸ کیلومتر

 نزدیک‌ترین شهرها:
۱۹ کیلومتری ترک (آذربایجان شرقی)
۲۲ کیلومتری سراب (آذربایجان شرقی)
۲۹ کیلومتری ترکمنچای (آذربایجان شرقی)
     
 نزدیکترین مراکز استان:
۷۹ کیلومتری اردبیل
۱۲۳ کیلومتری تبریز

اسماعیل نجار درباره آخرین وضعیت زلزله در آذربایجان شرقی اظهار کرد: سحرگاه امروز ساعت ۲:۱۷:۰۳ در عمق ۱.۶ کیلومتری زمین زلزله‌ای با قدرت ۵.۹ ریشتری در منطقه ترک آذربایجان شرقی (نزدیکی سراب و میانه) رخ داد.

ببینید

عکس/ خسارات زلزله ۵.۹ ریشتری در میانه

وی افزود: این زلزله در استان‌های همجوار مانند اردبیل، زنجان و ایلام مشاهده شد و به محض وقوع زلزله امدادگران به مناطق اعزام شدند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: تا کنون ۵ کشته در روستای ورنکش و ۱۰۰ مصدوم در مناطق زلزله زده گزارش شده است.

نجار ادامه داد: ارزیابی کامل هنوز تمام نشده و امکان دارد آمار مصدومان و یا کشته‌ها بیشتر از این تعداد باشد ولی پیش بینی می کنیم آمار سنگینی نداشته باشیم.

وی در پایان گفت: پس لرزه را در منطقه‌ای که زلزله رخ داده است، مناسب می دانیم و وقوع ۱۲ پس لرزه نشان از آن دارد که زلزله نهایی همان ۵.۹ ریشتر بوده است.

دستور وزیر کشور ‌برای بسیج همه امکانات جهت رسیدگی به زلزله‌زدگان

در پی زلزله ۵.۹ ریشتری در میانه وزیر کشور به رئیس سازمان مدیریت بحران کشور داد همه امکانات برای رسیدگی به زلزله زدگلن بسیج شود.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی با تاکید بر اینکه امدادرسانی به سانحه دیدگان باید در اولویت قرار گیرد گفت: تمامی واحدها و سازمان‌های امداد رسان موظف به ارائه سریع و به موقع خدمات به زلزله زدگان می‌باشند و در صورت نیاز با هماهنگی استانداران مناطق زلزله زده، امکانات و توانمندی‌های لازم در این خصوص به کار گرفته شود.

وزیر کشور از هموطنان خواست ضمن حفظ آرامش و خونسردی با نیروهای امداد و نجات همکاری لازم را داشته باشند و اخبار و اطلاعات خود را صرفا از مراجع رسمی دریافت کنند.

تخریب کامل ۳۰ روستا در استان آذربایجان شرقی

محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی از تخریب کامل ۳۰ روستا در این استان خبر داد.

تخریب ۷ روستا / دو فروند بالگرد وضعیت منطقه را ارزیابی می‌کنند

استاندار آذربایجان شرقی از تخریب ۷ روستا در زلزله ۵.۹  ریشتری میانه خبر داد و گفت: دو فروند بالگرد وضعیت منطقه را ارزیابی می‌کنند.

محمدرضا پورمحمدی صبح امروز درباره آخرین وضعیت مانطق زلزله زده اظهار داشت: پس از وقوع زلزله در بامداد امروز بلافاصله تیم های امدادی به مناطق زلزله زده اعزام شددند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۳۰ تیم علمیاتی در مناطق درگیر زلزله حضور دارند، افزود: ۶۵ روستا توسط تیم های ارزیاب هلال احمر مورد ارزیابی قرار گرفته اند و روند ارزیابی تا آخرین روستا ادامه دارد.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۷ روستا بیشترین خسارت از زلزله را داشته اند، تصریح کرد: به عنوان مثال در روستای ورمکش ۳۰ منزل تخریب شده است اما بلافاصله اسکاان اضطراری مردم در این روستا انجام شد.

پورمحمدی با بیان اینکه سبدهای غذایی و تمام لوازم مورد نیاز به روستاها ارسال شده است، ادامه داد: دو فروند بالگرد نیز به مناطق ‌زلزله‌زده اعزام شده تا ارزیابی دقیقی از میزان خسارت داشته باشیم.

تخریب ۴۰۰ واحد مسکونی

استاندار آذربایجان شرقی در اعلام آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده، از ‌تخریب ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی ۴۰۰ واحد مسکونی در روستاهای شهرستان میانه خبر داد.

محمدرضا پورمحمدی افزود: جمعیت هلال احمر استان همچنین موادغذایی لازم برای تغذیه ۷۲ ساعته آسیب‌دیدگان زلزله را ارسال کرده است.

وی همچنین گفت: تاکنون ۶۰ روستا از ۸۰ روستای کانون زلزله مورد ارزیابی قرار گرفته است.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: از دقایق اولیه زلزله مدیریت بحران استانداری، فرمانداران، بخشداران، هلال احمر، اورژانس و ارتش و سپاه در حال آماده باش هستند.

افزایش آمار مصدومان به ۳۴۵ نفر/ ۶کشته

براساس آخرین ارزیابی‌های صورت گرفته آمار مصدومان زلزله ۵.۹ ریشتری میانه به ۳۴۵ نفر افزایش یافته است و در حال حاضر بیمارستان‌های میانه و شهرهای اطراف مملو از مصدومان زلزله است.

با وجود اینکه اکثر مصدومان سرپایی درمان شده‌اند اما طبق گفته مدیرکل مدیریت بحران آذریایجان شرقی آمار مصدومان دیگر افزایش نخواهد دیافت.

همچنین جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی اعلام کرد : ۵ کشته از روستای ورنکش بخش ترکمنچای و یک کشته از روستای ورزقان بخش ترک شهرستان میانه گزارش شده است.

بسیجیان مردم را از زیر آوار بیرون کشیدند

فرمانده سپاه عاشورا گفت: پس از قوع زلزله ۵.۹ ریشتری، بسیجیان حاضر در منطقه بلافاصله به کمک شتافتند و مردم را از زیر آورار بیرون کشیدند.

سردار عابدین خرم با تشریح آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده اظهار داشت: از شب گذشته که این اتفاق افتاد همه نیروهای امدادی پای کار آمدند و با توجه به اینکه رزمایش بسیج در منطقه میانه در حال برگزاری بود بلافاصله بسیجیان به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند و مردم روستاهایی که زیر آورار مانده بودند را نجات دادند.

دستور روحانی درباره اسکان زلزله‌زدگان

روحانی، ریاست جمهوری کشورمان در تماس با محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی درگذشت تعدادی از هموطنان میانه‌ای در زلزله بامداد امروز را تسلیت گفت.

روحانی بر ضرورت بسیج تمام امکانات در زمینه امدادرسانی و اسکان به زلزله‌زدگان تاکید کرد.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=77026

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.