• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
13

اهدای عضو یک بیمار مرگ مغزی در بیمارستان بوعلی سینای خرمدره

  • کد خبر : 77213
  • 23 آذر 1398 - 10:29

با اهدای کبد و کلیه‌های یک بیمار مرگ مغزی که در بیمارستان بوعلی سینای خرمدره، بستری شده بود، بیست و پنجمین اهدای عضو به بیماران نیازمند طی سال جاری در استان زنجان ثبت شد.  مسؤول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان روز شنبه در این خصوص به […]

با اهدای کبد و کلیه‌های یک بیمار مرگ مغزی که در بیمارستان بوعلی سینای خرمدره، بستری شده بود، بیست و پنجمین اهدای عضو به بیماران نیازمند طی سال جاری در استان زنجان ثبت شد.

 مسؤول شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان روز شنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: منیژه سلیمانی ۵۲ ساله به علت آنوریسیم مغزی، دچار مرگ مغزی و در بیمارستان بوعلی سینای خرمدره بستری شده بود.

شهریار اماموردی افزود: پس از اطلاع از مرگ مغزی این بیمار، کارهای لازم برای کسب رضایت از خانواده وی انجام شد.
وی اضافه کرد: پس از کسب رضایت از خانواده، بیمار مرگ مغزی برای اهدای ارگان‌ها به بیمارستان سینای تهران منتقل و این عمل خداپسندانه روز گذشته انجام شد.

اماموردی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، ۴۳ مورد بیمار مرگ مغزی در استان زنجان شناسایی شد که از این تعداد ۲۵ مورد به اهدای عضو و پنج مورد عدم رضایت در اهدای عضو وجود داشت و ۱۶ مورد از موارد شناسایی شده نیز قابلیت اهدای عضو نداشتند.

این مسؤول ادامه داد: هر مورد مرگ مغزی می‌تواند یک تا هشت بیمار نیازمند پیوند عضو را از مرگ نجات دهد و به همین دلیل این موضوع از اهمیت خاصی برخوردار است.

به گفته اماموردی، از جمله روش‌های دریافت کارت اهدای عضو، ارسال کد ملی به شماره ۳۴۳۲ – شماره‌گیری #۳ *۳۴۳۲* و یا مراجعه به سایت اهدای عضو به آدرس https://ehda.center جهت اخذ کارت اهدای عضو است.

شبکه فراهم آوری پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان از سال ۸۷ آغاز به کار کرده است. منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=77213

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.