• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
15

طواف سردار سلیمانی و شهدای مقاومت در حرم کریمه اهل بیت(س)/ وداع حماسی مردم قم با “حاج قاسم” و یارانش +عکس و فیلم

  • کد خبر : 77327
  • 17 دی 1398 - 8:42
طواف سردار سلیمانی و شهدای مقاومت در حرم کریمه اهل بیت(س)/ وداع حماسی مردم قم با “حاج قاسم” و یارانش +عکس و فیلم

‌پیکرهای پاک سپهبد شهید سلیمانی، شهید ابومهدی و شهید مظفری‌نیا پس از طواف در مضجع شریف کریمه اهل‌بیت(س) برای تشییع به میان مرده برده شد. به گزارش مشرق، حوالی ساعت ۵ عصر بالگرد حامل پیکر مطهر سردار سلیمانی و شهدای مقاومت وارد قم شد. لحظه ورود بالگرد حامل پیکر شهدا به قم پس از طواف […]

ت

‌پیکرهای پاک سپهبد شهید سلیمانی، شهید ابومهدی و شهید مظفری‌نیا پس از طواف در مضجع شریف کریمه اهل‌بیت(س) برای تشییع به میان مرده برده شد.

به گزارش مشرق، حوالی ساعت ۵ عصر بالگرد حامل پیکر مطهر سردار سلیمانی و شهدای مقاومت وارد قم شد.

ورود بالگرد حامل شهدای مقاومت به قم

لحظه ورود بالگرد حامل پیکر شهدا به قم

پس از طواف پیکرهای مطهر در گرداگرد ضریح مطهر حضرت معصومه(س)، قرار است مراسم وداع با حضور خیل عظیم مردم قم برگزار شود.

هزاران نفر از مردم قم و شهرهای اطراف در مسیر بلوار پیامبر اعظم آماده استقبال از یار دیرین و وفادار رهبری سردار حاج قاسم سلیمانی هستند.

جوانان کفن پوش قم

* ساعت‌ها ‌انتظار برای وداع با سردار عشق و حماسه

هم اینک خیابان‌های اطراف حرم مطهر کریمه اهل بیت و بلوار پیامبر اعظم مملو از جمعیت است که از ساعت‌ها پیش در انتظار سردار عشق و حماسه هستند.

حضرات آیات مکارم شیرازی، سبحانی  و علوی گرگانی نمایندگان بیوت مراجع تقلید و برخی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علیمه قم برای وداع با پیکر مطهر شهدا مقاومت وارد حرم مطهر شدند.

پیکر مطهر سردار حاج قاسم سلیمانی و شهدای حادثه تروریستی اخیر پس از انتقال از تهران به قم و طواف در حرم حضرت معصومه (س) به سمت مسجد مقدس جمکران تشییع می‌شود.

آیت‌الله مکارم شیرازی در مراسم استقبال از شهدای مقاومت

* استقبال مراجع و علما ‌از سپهبد سلیمانی و همرزمانش در حرم کریمه اهل‌بیت(س)

‌حضرات آیات مکارم شیرازی، علوی گرگانی و سبحانی و آیات یزدی، حسینی بوشهری، امینی، فاضل لنکرانی، حسینی اشکوری و مسئولان استانی از ساعت‌ها پیش در حرم کریمه اهل‌بیت(س) برای استقبال از پیکرهای پاک شهدا حاضر شده‌اند.

* طواف پیکرهای سرداران مقاومت در حرم حضرت معصومه(س)‌

‌پیکرهای پاک سپهبد شهید سلیمانی، شهید ابومهدی و شهید مظفری نیا به‌منظور طواف مضجع شریف کریمه اهل‌بیت(س) وارد حرم مطهر شدند. پیکرهای پاک این شهدای والامقام پس از طواف به منظور تشییع به بلوار پیامبر اعظم(ص) و پس از آن مسجد مقدس جمکران منتقل شدند.

طواف پیکر سردار سلیمانی در حرم کریمه اهل بیت(ع)

* جوانانی از ۱۰۰ ملیت جهان در تشییع پیکر سردار سلیمانی

‌طلاب غیرایرانی و جوانانی از ۱۰۰ ملیت جهان با ۱۰۰ پرچم از کشورهای مستقل جهان ‌امروز در این مراسم شرکت کرده‎اند.

* تشییع سرداران مقاومت از حرم تا حرم

پس از حضور پیکرهای پاک سرداران شهید به بلوار پیامبر (ص)، مراسم تشییع با حضور صدها هزار نفر از مردم قم و شهرهای مختلف کشور در فاصله ۶ کیلومتری بلوار حرم تا جمکران آغاز شد و مردم عزادار ‌با شعارهای‌ “سردار دلها آمد”، “ما حسینی هستیم انتقام می‌گیریم”، “یا حسین شهید علمدار سالار رسید”، “یاور رهبر آمد”، ” مرگ بر آمریکا”، “مرگ بر اسرائیل”، “شهید کربلا رسید”، “لبیک یا زینب لبیک یا زهرا” سردار شهید سلیمانی را بدرقه می‌کردند.

صفوف مردم قم ‌در مسیر ۶ کیلومتری از حرم کریمه اهل بیت(ع) حضرت فاطمه معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران به هم پیوسته و بسیار گسترده است.

حضور بسیار گسترده مردم در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) از ساعت ها قبل آغاز و همچنان بر آن افزوده می شود. زن و مرد، پیر و جوان، همه و همه آمدند تا بار دیگر ضمن قدرشناسی نسبت به این شهدای بزرگوار، با آرمان شهدا تجدید عهد دوباره کنند.

* پرچم‌های طنین ‌زردرنگ حزب‌الله در مسیر تشییع برافراشته شد

در مسیر تشییع پیکر سرداران مقاومت آنچه که بیش از هر چیزی خودنمایی می‌کند پرچم‌های ‌زردرنگ حزب‌الله  و جوانانی از ۱۰۰ ملیت جهان با ۱۰۰ پرچم از کشورهای مستقل جهان است. اکنون خیابان‌های اطراف حرم کریمه اهل بیت مملو از عاشقان شهداست و هر لحظه بر تعداد حاضران در این مراسم افزوده می‌شود.

پایان چشم انتظاری قمی‌ها برای سردار شهید

* انتظار چندساعته مردم قم پایان یافت / سردار دل‌ها بر دوش مردم‌

بالاخره انتظار مردم قم برای مراسم تشییع و وداع با سپهبد شهید سلیمانی و همرزمان شهیدش به پایان رسید و پیکر این شهدا بر دوش مردم قرار گرفت. پیکرهای پاک این شهدای والامقام در ابتدای بلوار پیامبر اعظم(ص) قرارگرفته و در بین شعارهای “حیدر حیدر” مردم در حال انتقال به سمت مسجد مقدس جمکران قرار دارد.

مردم از اقشار، طیف‌ها و طوایف مختلف در این مراسم حضور داشته و عرض ارادت خود را به سردار دل‌ها، سپهبد شهید سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و شهید مظفری‌نیا نشان داده‌اند.

لحظه به لحظه بر جمعیت حاضرین اضافه می شود و تا چشم کار می کند سیل جمعیت است که دیده می شود؛ کدام دوربین ها و کدام تصاویر می تواند این شکوه حضور را به ثبت رساند؛ حضوری که با اندوه و شکوه درآمیخته و تنها این پیکر حاج قاسم است که می تواند چنین اجتماعی بین نقیضین رقم بزند.

پیکر حاج قاسم سلیمانی در حیاط مدرسه امام کاظم

مراسم تشییع به تازگی آغاز شده و این در حالی است به شامگاه رسیده ایم، گویی این مردم هنوز خیال رفتن به خانه ها ندارند و بدون اینکه به خود خستگی راه دهند، با شکوه فراوان در صحنه هستند.

‌پیمان وفاداری مردم قم  هم اکنون در بلوار پیامبر اعظم(ص) با بزرگترین سردار ایران اسلامی در جبهه مقاومت و همزمان شهیدش  به سمت جمکران میعادگاه عاشقان و منتظران حضرت مهدی(عج).

خروج پیکر شهید قاسم سلیمانی از حرم حضرت معصومه

* پیمان وفاداری مردم قم با سردار دل‌ها

‌امروز مردم قم با حضور حماسی خود هر چند به مراسم تشییع سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر همرزمانش نرسیدند اما در میزبانی از شهدای مقاومت سنگ تمام گذاشتند.

مردم از گوشه گوشه استان قم و دیگر استان‌های همجوار برای عهدی دوباره به استقبال شهدا آمده بودند تا با سرداری وداع کنند که نامش بلندآواز و مهرش مرزهای جغرافیایی را از هم در نوردیده بود.

مردم از ساعات ابتدایی صبح برای استقبال از پیکر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و دیگر همرزمانش در خیابان‌ها حضور داشتند و با وجود اعلان چندین باره مبنی بر عدم برگزاری مراسم تشییع اما هیچ نتواست مانع از ادای دِین این مردم انقلابی به سرداران مقاومت شود.

وداع حماسی مردم قم

* حضور پرشور مردم قم در مراسم وداع با سپهبد سلیمانی‌

پیکرهای مطهر شهیدان سپهبد سلیمانی، ابومهدی المهندس و مظفری نیا در میان شعارهای “حیدر حیدر” مردم همیشه در صحنه قم در حال انتقال تا مسجد مقدس جمکران است.

بلوار پیامبر اعظم(ص) مملو از افرادی است که از دور و نزدیک و با ساعت‌های چشم‌انتظاری منتظر حضور سردار دل‌ها سپهبد شهید سلیمانی و همرزمان شهیدش بوده‌اند.

همه افراد با سنین مختلف در این مراسم وداع حاضر شدند تا ضمن تجدید بیعت با آرمان انقلاب و رهبر انقلاب، به دشمنان این کشور ثابت کنند که هیچ‌گاه دست از انتقام عزیزان خود دست بر نخواهند داشت.

* فریاد نه سازش نه برجام، فقط انتقام

شرکت‌کنندگان در مراسم تشییع پرشکوه حاج قاسم سلیمانی، با سردادن شعارهای مختلف، هرگونه مذاکره با شیطان بزرگ را محکوم کرده و خواستار انتقام خون سردار شهید خود شدند.

«نه سازش نه برجام، فقط فقط انتقام»، «حسین حسین شعار ماست، شهادت افتخار ماست»، «حاج قاسم قهرمان، شهادتت مبارک»، «ابوالفضل علمدار، خامنه ای نگه‌دار»، «نه سازش نه تسلیم، نبرد با آمریکا»، «خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست»، از جمله شعارهایی بود که از سوی مردم قم در تشییع سردار دل‌ها سر داده شد.

*جمکران بی‌تاب دیدار سرباز قاسم سلیمانی

خیل عظیم عاشقان در مسجد مقدس جمکران برای استقبال از سردار شهید سلیمانی و همرزمانش حضور دارند.

مردم قم  همچنان در مسیر حرم تا جمکران در حال بدرقه شهدا هستند و  شعارهایی همچون«سردار دلها آمد»، «ما حسینی هستیم انتقام می‌گیریم»، «یا حسین شهید علمدار سالار رسید»، «یاور رهبر آمد»، « مرگ بر آمریکا»، مرگ بر اسرائیل»، «شهید کربلا رسید»، «بیک یا زینب لبیک یا زهرا»،  «سردار وطن، سرور و سالار خوش آمد» سر می‌دهند.اکنون ‌پیکر شهدا به سه کیلومتری مسجد مقدس جمکران رسیده است.

*آخرین حضور سرداران مقاومت در مسجد جمکران

پیکر سردار دل‌ها و یارانش بعد از ۵ ساعت که مردم قم افتخار میزبانی از آنان را داشتند، پس از طواف حرم حضرت معصومه (س) در میان خیل عظیم جمعیت زائران در مسیر بلوار پیامبر اعظم (ص) به مسجد مقدس جمکران رسید.

پس از انتقال پیکر مطهر سردار سلیمانی به مسجد مقدس جمکران، هزاران زائری که چشم‌انتظار رسیدن این پیکر مطهر بودند، به استقبالش شتافتند و شور و غوغایی وصف‌ناپذیر در میعادگاه منتظران ظهور حجت خدا مهدی فاطمه (س)، برپا شد.

دانلود

مداح مراسم مسجد مقدس جمکران گفت: برای فتح اسرائیل به یک خون بزرگ نیاز داشتیم و آن خون حاج قاسم عزیزمان بود، یک صدا فریاد بزنید «مرگ بر اسرائیل» و حالا صدای جمعیت عزادار بود که یک صدا «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» سر می‌دادند.

امروز مردم قم در میزبانی از فرزند غیورشان سنگ تمام گذاشتند و با خلق حماسه ای دیگر، نشان دادند که اهل کوفه نیستند و علی را تنها نخواهند گذاشت.

دانلود

تا دقایقی دیگر، مردم شهر خون و قیام قم، با پیکرهای مطهر سردار سرافراز مقاومت «حاج قاسم سلیمانی»، ابومهدی المهندس و دیگر شهدای جنایت تروریستی آمریکا وداع خواهند کرد و این پیکرهای مطهر برای بدرقه به مقصد دیار کریمان «کرمان»، راهی تهران خواهند شد.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=77327

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.