• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
5

مسئولیت رسیدگی به سانحه سقوط هواپیمای اوکراین بر عهده ایران/ ۱۳۹ نفر از مسافران ایرانی بودند

  • کد خبر : 77336
  • 18 دی 1398 - 8:30
مسئولیت رسیدگی به سانحه سقوط هواپیمای اوکراین بر عهده ایران/ ۱۳۹ نفر از مسافران ایرانی بودند

سامانی گفت: تعداد مسافران ایرانی این سانحه، ۱۳۹ نفر بوده و مسئولیت رسیدگی به این حادثه هوایی بر عهده ایران است. مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه طبق قوانین بین المللی هوایی مسئولیت سانحه سقوط هواپیما بر عهده کشوری است که […]


سامانی گفت: تعداد مسافران ایرانی این سانحه، ۱۳۹ نفر بوده و مسئولیت رسیدگی به این حادثه هوایی بر عهده ایران است.

مسئولیت رسیدگی به سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی بر عهده ایران/ هواپیما هنگام بلند شدن دچار نفص فنی شده است

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه طبق قوانین بین المللی هوایی مسئولیت سانحه سقوط هواپیما بر عهده کشوری است که هواپیما در آن سقوط کرده، گفت: رسیدگی به سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی بر عهده ایران است و برای بررسی جزئیات جعبه سیاه کارشناسان و بازرسانی از کشور اوکراین به ایران خواهند آمد.

او ادامه داد: هواپیما از کشور اوکراین بلند شده و پس از آن که مسافران خود را در ایران پیاده کرده مسافران ایرانی را به مقصد اوکراین هدایت می‌کرده بنابراین در این بازه زمانی نقص فنی وجود نداشته است.

مسئولیت نقص فنی هواپیما با اوکراین است

اسعدی گفت: مسئولیت نقص فنی و یا سالم بودن هواپیما بر عهده کشور اوکراین است و ایران در این زمینه هیچ مسئولیتی ندارد تنها ایران مسئولیت رسیدگی به سانحه را بر عهده دارد.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی اظهار کرد: هواپیما پس از بلند شدن به نقص فنی خود پی برده و اگر نقص فنی این هواپیما پیش از بلند شدن مشخص می‌شد کارشناسان و متخصصان ایرانی اجازه پرواز نمی‌دادند.

او تأکید کرد: هواپیما هنگام بلند شدن سالم بوده و اجازه پرواز را از سوی برج مراقبت فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) صادر شده است.

سامانی  گفت: اطلاعات تکمیلی و کاملی هنوز از علت حادثه اعلام نشده و تیم بررسی سازمان بررسی هواپیمایی کشوری به محل حادثه اعزام شده تا جزئیات کامل تری را ارائه دهند. تعداد ۱۳۹ نفر از مسافران ایرانی بودند.

گفتنی است، امروز در ساعت ۶ و ۱۲ دقیقه هواپیمای اوکراینی به مقصد تهران کیف که از ساعت ۶ و ۱۸ دقیقه بین پرند و شهریار با ۱۷۶ مسافر سقوط کرده که به گفته رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری بیشتر مسافران این هواپیما ایرانی بوده و تعدادی هم از ملیت‌های مختلف از جمله اوکراین در این هواپیما حضور داشتند همچنین به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تمامی مسافران این هواپیما فوت شده و هم اکنون آتش سوزی که به دلیل سقوط هواپیما رخ داده بود خاموش شده و در حال جمع آوری اجساد هستند.

تاکنون علت سقوط حادثه را نقص فنی اعلام کردند و تیم بررسی سانحه از سوی سازمان هواپیمای کشوری به محل حادثه اعزام شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=77336

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.