• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 7 - شوال - 1445
  • برابر با : Monday - 15 April - 2024
9

اعتیاد زنان، دودی در چشم خانواده

  • کد خبر : 77358
  • 22 دی 1398 - 9:50

رئیس دادگستری خرم‌دره گفت: مادری که خود درگیر موادمخدر است قطعا نمی‌تواند فرزند خوبی تحویل جامعه دهد، لذا نهادهای متولی باید حساسیت ویژه به این موضوع باید داشته باشند. حسن بیگدلی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان خرم‌دره ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: دشمن […]

رئیس دادگستری خرم‌دره گفت: مادری که خود درگیر موادمخدر است قطعا نمی‌تواند فرزند خوبی تحویل جامعه دهد، لذا نهادهای متولی باید حساسیت ویژه به این موضوع باید داشته باشند.

حسن بیگدلی ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر شهرستان خرم‌دره ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: دشمن فکر می‌کرد با شهادت سردار سلیمانی، حرکت انقلاب اسلامی در دنیا را می‌تواند متوقف کند، اما غافل از این فرمایش معمار کبیر انقلاب بودند که فرمودند: “بکشید ما را، ملت ما بیدارتر می‌شود”.

رئیس دادگستری خرم‌دره، با تاکید بر این‌که به شهادت رساندن سردار سلیمانی اشتباه استراتژیکی بود که رئیس‌جمهور آمریکا انجام داد، عنوان کرد: این حرکت امت اسلامی را در کل دنیا بیدار کرد.

این مسئول با اشاره به نقش بسیار تاثیرگذار شهدا در عزت و سربلندی کشورمان، ادامه داد: این عزت به برکت خون شهدا به دست آمده است، لذا ما باید قدردان خون شهدا باشیم.

وی با بیان اینکه موادمخدر یکی از آسیب‌های اجتماعی بسیار مهمی است که در سطح کشور وجود دارد، افزود: هر چند طبق گزارش‌های ارائه شده گام‌های خوبی در حوزه پیشگیری در شهرستان برداشته شده است، اما نباید حتی یک لحظه هم از پرداختن به این حوزه غفلت شود.

بیگدلی با تاکید بر این‌که اولویت اول در مبارزه با آسیب‌های اجتماعی از جمله موادمخدر، باید پیشگیری و سپس امور کیفری و مجازات باشد، گفت: تاثیر کوچک‌ترین حرکت در حوزه پیشگیری به مراتب بیشتر از برخورد است، هزینه‌های کمتری نیز دارد.

رئیس دادگستری خرم‌دره با اشاره به سیاست‌های اتخاذ شده برای کاهش ورود پرونده‌ها به دادگستری، عنوان کرد: در همین راستا چند موسسات داوری راه‌اندازی شده است تا قبل از ورود پرونده به دادگاه در این موسسات حل و فصل شود که با بررسی صورت گرفته ورودی پرونده‌ها کاهش داشته است.

وی با اشاره به این مطلب که موادمخدر از نظر سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تاثیرات بسیاری مخربی برای جوامع دارد، افزود: قاچاق موادمخدر جزو سه صنعت پردرآمد دنیا محسوب می‌شود که همین امر سبب شده است، بیش از یک‌ میلیون نفر در این حوزه فعالیت کنند.

بیگدلی، درآمد سالانه قاچاق موادمخدر را ۱۶۰۰ میلیارد دلار عنوان کرد و یادآور شد: همین درآمد بالا انگیزه را برای قاچاقچیان فراهم می‌کند تا تیشه به ریشه جوانان بزنند.

رئیس دادگستری خرم‌دره با بیان این‌که در دنیا بیش از ۲۵۰ میلیون نفر مبتلا به موادمخدر هستند، ادامه داد: کشور ما در حوزه مبارزه با موادمخدر عزم بسیار جدی دارد تا جایی که ۳۸۰۰ شهید و بیش از ۱۲۰ هزار مجروح در این راه تقدیم کرده است.

این مسئول سه قشر دانش‌آموزان، دانشجویان و مادران را از اقشار در معرض این آسیب عنوان کرد و گفت: متولیان امر ما باید توجه ویژه به این قشر داشته باشند، زیرا اگر این اقشار درگیر موادمخدر شوند آسیب و تبعات اجتماعی آن به مراتب بیشتر از سایر اقشار است.

بیگدلی با اشاره به این‌که خوشبختانه آمار بانوان درگیر موادمخدر در شهرستان اندک است، خاطرنشان کرد: مادری که خود درگیر موادمخدر است، قطعا نمی‌تواند فرزند خوبی تحویل جامعه دهد، لذا نهادهای متولی باید حساسیت ویژه به این موضوع باید داشته باشند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=77358

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.