• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
8

مساجد باید به پایگاههای فرهنگی تبدیل شوند

  • کد خبر : 77426
  • 10 بهمن 1398 - 11:08
مساجد باید به پایگاههای فرهنگی تبدیل شوند

امام جمعه خرمدره درشصت و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان خرم دره گفت: مساجد باید به پایگاههای فرهنگی تبدیل شوند .


به گزارش نبض سحر ، حجت الاسلام سید علی حسینی در شورای فرهنگ عمومی شهرستان خرمدره با اشاره به آثار حضور عموم مردم در مساجد اظهار داشت : مسجد علاوه بر اینکه محل نیایش و عبادت است ، منبع اشاعه فرهنگ اسلامی و آموزش مهارت های زندگی می باشد و این امر با حضور جوانان و نوجوانان پررنگ تر خواهد شد .

وی در ادامه گفت : در مساجد باید تنوع محتوا ، طرح مسائل ، استفاده از اساتید دانشگاهها برای طرح مباحث علمی و حضور روانشناسان در سخنرانی مساجد در جهت آموزش مهارت های زندگی از اولویت ها باشدو مساجد باید به پایگاههای فرهنگی تبدیل شوند .

امام جمعه خرمدره همچنین گفت: در جهت ترویج فرهنگ نماز مدارس شهرستان باید به روحانی مجهز شوندو در خصوص تخصیص دستگاه سینماسیار به شهرستان خرم دره ضمن تقدیر و تشکر از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، خواستار همکاری ادارات در جهت اکران فیلم های سینمایی شد .

ایرج داودبیگی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خرم دره در این جلسه با اشاره به، ارائه برنامه های فرهنگی و راهکارهای جذب منابع مالی جهت تقویت حضور جوانان درمساجد و برنامه ریزی اکران فیلم های سینمایی بوسیله دستگاه سینما سیار در فرهنگسرا و مدارس شهرستان را دستور کار جلسه عنوان کرد و گفت : مساجد دارای کارکردهای عبادی ، آموزشی، سیاسی ، نظامی و اقتصادی است و این کارکردها باید با جذب جوانان به مساجد تقویت شود.

وی در ادامه افزود : دستگاه سینماسیار شهرستان خرم دره از طرف وزارت ارشاد اسلامی تحویل داده شده است و امیداست با همکاری مسئولین شاهد فعالیت گسترده در جهت اکران فیلمای سینمایی روی پرده سینماهای کشور را در شهرستان خرم دره باشیم .

حجت محمدی فرماندار شهرستان خرم دره ضمن تقدیر از پیگیریهای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم دره بابت تخصیص دستگاه سینماسیار و با اشاره به اینکه فلسفه شورای فرهنگ عمومی ارتقاء شهر می باشد گفت : روحانیون در ترغیب جوانان به مساجد نقش مهمی دارند تا شخصیت جوانان مطابق آموزه های دینی در اعماق آنها ریشه دار شود . وی همچنین گفت مساجد باید ماهیت مردمی بودن خود را حفظ نمایند و مردم نیز در جهت حفظ جایگاه مساجد حضور فعالانه در مراسمهای مختص مساجد داشته باشند .


لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=77426

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.