• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3
خانه دسته‌بندی نشده

صدور بیش از ۱۰۶ هزار حکم مجازات جایگزین حبس در سال ۹۸/ بیش از ١١۴ هزار زندانی در ایام کرونا مرخصی رفتند

  • کد خبر : 77964
  • 16 اردیبهشت 1399 - 12:30
صدور بیش از ۱۰۶ هزار حکم مجازات جایگزین حبس در سال ۹۸/ بیش از ١١۴ هزار زندانی در ایام کرونا مرخصی رفتند

بیست و پنجمین نشست خبری اسماعیلی امروز با حضور خبرنگاران برگزار شد. به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در بیست و پنجمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز (سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه) برگزار شد٬ اظهار کرد:ایام با برکت ماه رمضان٬ ماه روزه٬ اسلام٬ طهارت […]

بیست و پنجمین نشست خبری اسماعیلی امروز با حضور خبرنگاران برگزار شد.

مشکلات کارگران با شعار دادن حل نمی شود

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در بیست و پنجمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز (سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه) برگزار شد٬ اظهار کرد:ایام با برکت ماه رمضان٬ ماه روزه٬ اسلام٬ طهارت و پاکیزگی٬ آزمایش و امتحان٬ قیام و حرکت و ماه نزول قرآن برای هدایت بشریت و ماه تمیز حق از باطل را به همه جامعه ایمانی تبریک می‌گویم.

وی افزود: اگرچه به لحاظ شرایط کرونایی کشور برخی از ویژگی‌های این ماه مثل جلسات مناجات با خدای متعال کمرنگ بود و در خیلی از شهر‌هایی که وضعیت زرد و قرمز دارند٬ هنوز اماکن مذهبی تعطیل هستند، اما ماه رمضان امسال ماه مانور و رزمایش و کمک‌های مومنانه برای انسان‌های نیازمند بود.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: امسال در کمک‌های مومنانه شاهد خلق صحنه‌های بی نظیر توسط مردم و جوانان انقلابی بودیم که دگرخواهی را در سایه خداخواهی به نمایش گذاشتند.

اسماعیلی با اشاره به کمک‌های مردمی گفت: این کمک‌ها برخواسته از روحیه ایرانی و تحت تأثیر انقلاب است؛ اگرچه منشأ و بانیان اصلی این کمک‌ها اهل ایمان بودند، اما مخاطب آن عموم نیازمندان جامعه هستند و این اقدام در جهان و حتی در کشور‌های اسلامی نظیر ندارد.

وی با اشاره به روز کارگر و هفته معلم بیان کرد: این ایام به تجلیل از دو قشر عزیز و زحمتکشی اختصاص دارد که دست هر دوی آن‌ها مانند دست امام و پدر و مادر بوسیدنی است؛ دو قشری که حق بزرگی بر ما دارند و البته دارای مشکلات خاص خود نیز هستند.

سخنگوی دستگاه قضا ادامه داد: متولیان باید درد و دل آن‌ها را بشنوند و برای حل مشکل آن‌ها قدم بردارند. باید توجه داشت مشکلات کارگران با شعار دادن و بدتر از آن با نان خوردن از سفره کوچک کارگر و معلم تأمین نمی‌شود٬ بلکه این نمونه‌ای از ظلم به کارگران است.

اسماعیلی ادامه داد: خوشبختانه در قوه قضایه تلاش کردیم هم درد کارگر و معلم را التیام دهیم و هم گام‌های عملی در جهت حل مشکل آن‌ها برداریم.

وی درباره دیدار رئیس قوه قضاییه با تولیدگران و معلمان گفت: خبر مربوط به دیدار تولید گران و معلمان با رئیس قوه قضاییه منتشر شد و من در این فرصت به ویژگی‌های این دیدار اشاره می‌کنم.

اسماعیلی گفت: در هر یک از این جلسات ۹۰ درصد جلسه به شنیدن حرف‌های معلمان و کارگران اختصاص پیدا کرد و تنها ۱۰ درصد با رویکرد حل مشکل بود.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: موضوع جلسات ناظر به حسن قانون یا اجرای قوانین یا بد اجرا شدن قوانین و بر پایه مطالبات این اقشار بود و بعد از جلسه رئیس قوه قضاییه با کارگران٬ ۴ جلسه متوالی در یک روز کاری اختصاص پیدا کرد به مدیران دو مجموعه بزرگ تولیدی کشور که هر کدام ۲۰ هزار کارگر دارند و سپس دو جلسه اختصاصی در موضوع هپکو و هفت تپه برگزار شد و در جلسه هپکو مدیران استان٬ مدیران کارخانه و هم نمایندگان وزارت صنعت٬ معدن و تجارت (صمت) و معاون وزیر و نماینده کارگران حضور داشتند و بسته پیشنهادی مشکل گشا به دولت ارائه شد و مورد استقبال همگان بود.

اسماعیلی تصریح کرد: در جلسه‌ای که با حضور تعدادی‌ از کارگران هفت تپه با دادستان خوزستان برگزار شد٬ درباره حل مشکلات کارگران هفت تپه به دادستان مرکز استان دستوراتی ارائه شد.

وی درباره بررسی وضعیت زندانیان مرخصی رفته و نرفته اظهار کرد: من در یک نشست تخصصی اعلام کردم بعد از بخشنامه رئیس قوه قضاییه بیش از ۵۰۰ هیئت مأموریت پیدا کردند که وضعیت زندانیان مرخصی رفته و نرفته را بررسی کنند و این هیئت‌ها با کار جهادی تمامی پرونده‌های یکایک زندانیان را به صورت کارشناسی مورد بررسی قرار دادند و پرونده هر یک از آن‌ها متناسب با نوع جرم ارتکابی٬ مجازات٬ میزان باقی مانده مجازات٬ نحوه رفتار آن‌ها در حبس و در ایام مرخصی مورد بررسی قرار گرفت و برای یکایک این زندانیان نظرات کارشناسی اعلام شد.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: ۱۱۴ هزار و ۱۹۳ نفر از زندانیان به مرخصی رفتند و تمام این‌ها پرونده‌شان بررسی می‌شود و این اقدام بسیار موثر بود.

اسماعیلی تصریح کرد: در اجرای سیاست کاهش جمعیت کیفری و حبس زدایی در سال ۹۸ ٬  بیش از ۱۰۶ هزار حکم مجازات جایگزین حبس صادر شد که صدور این احکام بیانگر رویکرد جدی قوه قضاییه و توجه خاص به وضعیت زندانیان است.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=77964

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.