• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
4
خانه دسته‌بندی نشده

پروژه‌ دوخطه کردن راه‌آهن زنجان تا سال آینده به اتمام می‌رسد

  • کد خبر : 78073
  • 17 تیر 1399 - 9:35
پروژه‌ دوخطه کردن راه‌آهن زنجان تا سال آینده به اتمام می‌رسد

ایسنا/زنجان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: پروژه دوخطه کردن راه‌آهن استان تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت داشته و به دنبال آن هستیم تا پیش از پایان کار دولت، به بهره‌برداری برسد. رامین میرزایی شامگاه روز گذشته (۱۶ تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: در سال‌جاری برنامه‌ریزی در این سازمان در سه […]

پروژه‌ دوخطه کردن راه‌آهن زنجان تا سال آینده به اتمام می‌رسد

ایسنا/زنجان رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان گفت: پروژه دوخطه کردن راه‌آهن استان تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت داشته و به دنبال آن هستیم تا پیش از پایان کار دولت، به بهره‌برداری برسد.

رامین میرزایی شامگاه روز گذشته (۱۶ تیر) در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: در سال‌جاری برنامه‌ریزی در این سازمان در سه بخش اصلی کشاورزی، صنعتی و خدماتی انجام می‌شود تا استان بیش از پیش در مسیر توسعه خود حرکت کند. یکی از موتورهای محرک توسعه استان بهره‌برداری از پروژه دوخطه کردن راه‌آهن زنجان است که تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت داشته و به دنبال آن هستیم تا پیش از پایان کار دولت به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به وضعیت در حوزه کشاورزی، افزود: در بخش کشاورزی اولویت با بهبود بهره‌وری است. همچنین در این بخش بر موضوع تکمیل زنجیره تولید تاکید شده است. کاهش ضایعات، استفاده از ارقام اصلاح‌شده، توجه به امنیت غذایی، توسعه مکانیزاسیون، صادرات محصولات کشاورزی استان و توجه به بازار داخلی محصولات نیز از دیگر مسائل در دستور کار است.

این مسئول با بیان اینکه بخش صنعت از بخش‌های پایه و محور استان است، ادامه داد: در حال حاضر ۱۲۱۱ فقره پروژه بهره‌برداری صنعتی با حجم ۷۷۰۰ میلیارد تومان با اشتغال ۴۳ هزار نفر در استان فعال است. همچنین ۲۲۱۷ فقره درخواست سرمایه‌گذاری صنعتی در استان زنجان وجود دارد که این درخواست‌ها با مبلغ ۳۴۰۰ میلیارد تومان و با پیش‌بینی اشتغال ۶۳ هزار نفری، سرمایه‌گذاری است.

میرزایی، نساجی، روی و برق را از محورهای صنعت در استان زنجان دانست و تصریح کرد: در حال حاضر صنایع محصولات شوینده و بهداشتی و غذایی نیز در زنجان فعالیت‌های خوبی داشته و رو به توسعه است. امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های به‌عمل آمده و همچنین اقدامات در دست اجرا، در آینده شاهد تبدیل استان به قطب تولید مواد شوینده و مواد غذایی باشیم. باید به این نکته نیز اشاره کرد که ۴۰ درصد از محصولات دخانی کشور در زنجان تولید می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان، از افزایش اشتغال و تعداد بیمه شدگان اجباری در سال گذشته خبر داد و گفت: این رقم از ۱۰۶ هزار نفر در سال ۱۳۹۵ به ۱۱۴ هزار و ۸۷۵ نفر در سال ۱۳۹۸ رسیده است که اگر تعداد بازنشستگان و افرادی که جایگزین بازنشسته‌ها شده‌اند را به این مقدار اضافه کنیم، عدد قابل توجهی در بحث اشتغال به دست می‌آید.

وی با اشاره به فعالیت‌ها در بخش معدن به عنوان بخشی فعال در اقتصاد و اشتغال استان، یادآور شد: ۳۲۱ معدن در استان فعال است و از مجموع ۷۵ ماده معدنی موجود در کشور ۳۷ ماده معدنی در زنجان وجود دارد به همین‌خاطر شاهد سرمایه‌گذاری نسبتا مناسب در این بخش هستیم به‌طوری‌که میزان سرمایه‌گذاری در این بخش ۲۷۰ میلیارد تومان با اشتغال بیش از ۳۲۰۰ نفر است.

این مسئول، با اشاره به اینکه سهم بخش خدمات و گردشگری در زنجان نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است، عنوان کرد: زمینه برای ایجاد اشتغال و توسعه و سرمایه‌گذاری فراهم شده و زیرساخت‌های توسعه‌های در راستای ایجاد اشتغال در این بخش افزایش پیدا کند.

میرزایی با اشاره به اینکه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی دبیرخانه جلسات ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان است، خاطرنشان کرد: در سال‌جاری از مجموع ۷۵ پروژه‌ پیشنهادی ۲۵ پروژه اقتصاد مقاومتی برای استان زنجان تصویب شده است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=78073

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.