• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
4
خانه دسته‌بندی نشده

گزارشگر سازمان ملل: ترور سردار سلیمانی نقض حقوق بین‌الملل بود

  • کد خبر : 78076
  • 17 تیر 1399 - 9:46
گزارشگر سازمان ملل: ترور سردار سلیمانی نقض حقوق بین‌الملل بود

گزارشگر سازمان ملل متحد ضمن انتقاد از سکوت این نهاد بین‌المللی در قبال ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، آن را نقض منشور ملل متحد خواند. به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، «اگنس کالامار» گزارشگر سازمان ملل متحد درباره اعدام‌های فراقانونی، سریع و خودسرانه، اقدام آمریکا به ترور سردار شهید […]

گزارشگر سازمان ملل متحد ضمن انتقاد از سکوت این نهاد بین‌المللی در قبال ترور سردار شهید قاسم سلیمانی، آن را نقض منشور ملل متحد خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، «اگنس کالامار» گزارشگر سازمان ملل متحد درباره اعدام‌های فراقانونی، سریع و خودسرانه، اقدام آمریکا به ترور سردار شهید قاسم سلیمانی را نقض حقوق بین‌الملل خواند.

کالامار در این باره گفت: اقدام آمریکا به ترور (سردار) قاسم سلیمانی که با استفاده از پهپاد انجام شد، نقض حقوق بین‌الملل بود.

وی در گزارشی با موضوع ترور‌های پهپادی، اعلام کرد: واشنگتن برای توجیه و اثبات اینکه حمله به کاروان (سردار) قاسم سلیمانی در زمان ترک فرودگاه بغداد، برای حفظ منافع آمریکا بود، دلایل کافی ارائه نکرده است.

وی افزود این حمله نقض منشور ملل متحد است و شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز در این باره به وظیفه‌اش عمل نکرد بلکه در برابر این اقدام سکوت در پیش گرفت.


          بیشتر بخوانید:


قرار است کالامار روز پنجشنبه این گزارش را به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ارائه کند.

سیزدهم دی ماه سال گذشته در پی حملات تجاوزکارانه آمریکا به فرودگاه بغداد، سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه، سردار سرتیپ پاسدار حسین پورجعفری، سرهنگ پاسدار شهروز مظفری نیا، سرگرد پاسدار هادی طارمی، سروان پاسدار وحید زمانی نیاو و ابومهدی المهندس، فرمانده الحشد الشعبی عراق و تعدادی دیگر از مجاهدان این سازمان به شهادت رسیدند. به دنبال این اقدام جنایت‌کارانه آمریکا، گروه‌های مقاومت اعلام کردند این اقدام آمریکا را تلافی خواهند کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=78076

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.