• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
4
خانه دسته‌بندی نشده

کمبود دستگاه ونتیلاتور کودکان در بخش آی‌سی‌یو/ بهره برداری از ۲۰ تخت آی‌سی‌یو در هفته آینده

  • کد خبر : 78176
  • 02 مرداد 1399 - 8:24

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به کمبود دستگاه ونتیلاتور کودکان در بخش آی‌سی‌یو گفت: مشکل کمبود دستگاه ونتیلاتور کودکان در سطح کشور وجود دارد. علیرضا آرمانی‌کیان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد تامین دستگاه‌های تنفسی برای آی‌سی‌یو کودکان مبتلا به کرونا اظهار کرد: در دو هفته اخیر دستگاه‌های متعدد […]

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به کمبود دستگاه ونتیلاتور کودکان در بخش آی‌سی‌یو گفت: مشکل کمبود دستگاه ونتیلاتور کودکان در سطح کشور وجود دارد.

علیرضا آرمانی‌کیان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در مورد تامین دستگاه‌های تنفسی برای آی‌سی‌یو کودکان مبتلا به کرونا اظهار کرد: در دو هفته اخیر دستگاه‌های متعدد آی‌سی‌یو تهیه شده و در بیمارستان موسوی نیز یک سری تجهیزات تامین خواهد شد.

وی تصریح کرد: بحث جدی که در حال حاضر وجود دارد این است که در سطح کشور دستگاه ونتیلاتور( دستگاه تنفسی) کودکان وجود ندارد، در آبان ماه که فصل پیک آنفولانزا بوده در کنار کرونا احتمال درد ساز بودن آن وجود دارد که به دنبال تجهیزات ونتیلاتوری به ویژه برای بخش کودکان هستیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان خاطر نشان کرد: وزارت بهداشت قول تامین بخشی از نیاز استان به دستگاه ونتیلاتور را داده که در حال آزاد سازی آنها از گمرک است.

وی با اشاره به اینکه با وجود همه کمبود‌ها ۲۰ دستگاه آی‌سی‌یو در هفته آینده افتتاح می‌شود عنوان کرد: در کنار این تلاش‌ها مردم استان زنجان نیز برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا به شدت مراقبت‌های ویژه را انجام می‌دهند که این امر کمک بزرگی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا است.

آرمانی‌کیان با تاکید بر اینکه رسانه‌ها نیز در استان زنجان حساسیت شیوع بیماری کرونا را به مردم انتقال دادند و با این اقدام مردم نیز به خطرات افزایش شیوع این بیماری پی بردند و مراقبت‌های ویژه را افزایش دادند بیان کرد: در حال حاضر تقریبا ۹۰ درصد مردم در جامعه از ماسک استفاده می‌کنند که این خود اقدام بسیار خوبی در قطع زنجیره شیوع بیماری کرونا است.

وی با تاکید براینکه از مردم می‌خواهیم همین روند را ادامه دهند تا بتوانیم جلو شیوع بیماری را در استان بگیریم عنوان کرد: رعایت اصول سه گانه بهداشتی ماسک زدن، رعایت فاصله اجتماعی و شستن دست‌ها به صورت مکرر و مرتب مورد توجه جدی مردم قرار بگیرد.//ع

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=78176

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.