• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
9

بررسی اتفاقات شهرآورد تهران/ فرصت سوزی مهاجمان پرسپولیس در روز پُر اشتباه مدافعان استقلال

  • کد خبر : 77609
  • 23 دی 1399 - 10:50
بررسی اتفاقات شهرآورد تهران/ فرصت سوزی مهاجمان پرسپولیس در روز پُر اشتباه مدافعان استقلال

دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر، برنده‌ای نداشت. به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته، آخرین بازی هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس انجام شد تا پرونده بزرگ ترین بازی نیم فصل اول لیگ برتر بسته شود. قبل از […]

دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس در چارچوب هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر، برنده‌ای نداشت.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته، آخرین بازی هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال، بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس انجام شد تا پرونده بزرگ ترین بازی نیم فصل اول لیگ برتر بسته شود.

قبل از شروع این دیدار، انتخاب داور یکی از موارد حاشیه‌ای بود که تا روز قبل از مسابقه هم ادامه پیدا کرد و در نهایت این تصمیم حاصل شد که رضا کرمانشاهی قضاوت دربی ۹۴ را بر عهده بگیرد. کرمانشاهی قرار بود شهرآورد قبلی ۲ تیم در نیمه نهایی جام حذفی را قضاوت کند، اما با تصمیم عجیبی که گرفته شد، نه تنها قضاوت این بازی به کرمانشاهی نرسید بلکه پای داور مصمم کشورمان به کمیته اخلاق هم باز شد.

پیشنهاد لغو بازی!

دیگر مورد حاشیه‌ای قبل از مسابقه، آلودگی هوای پایتخت بود که حتی لغو این دیدار مورد بررسی قرار گرفت؛ اما بازی به مرحله لغو شدن نرسید. در این زمینه حتی اعلام شده بود که شدت آلودگی به حدی است که بازیکنان یکدیگر را نمی‌بینند!

ترکیب قابل پیش بینی ۲ تیم

استقلال با سیستم ۴-۲-۳-۱ که در چند بازی اخیر محمود فکری از آن استفاده کرده بود، به میدان رفت. تنها تغییر مهم آبی پوشان در پست دفاع چپ بود، جایی که محمد نادری پس از رهایی از مصدومیت به کار گرفته شد تا محمد دانشگر بازی را از روی نیمکت آغاز کند. شیخ دیاباته آقای گل فصل گذشته لیگ برتر هم این بازی را از روی نیمکت آغاز کرد.

در تیم پرسپولیس هم سعید آقایی پس از این که یک بازی را به دلیل محرومیت از دست داد، در این مسابقه دوباره به ترکیب سرخپوشان برگشت. امید عالیشاه هم این مسابقه را از روی نیمکت آغاز کرد. یحیی گل محمدی در این دیدار کمال کامیابی نیا را کنار میلاد سرلک قرار داد. احمد نوراللهی هم یک خط جلوتر و تقریبا نزدیک به عبدی بازی کرد.

شروع طوفانی استقلال

شاگردان محمود فکری دربی را طوفانی آغاز کردند و نتیجه آن را هم گرفتند. ارسلان مطهری در دقیقه ۲ موفق شد گل اول بازی را به ثمر برساند و در این زمینه دومین گل سریع تاریخ شهرآورد را به ثبت رساند. او از اشتباه کمال کامیابی نیا نهایت استفاده را برد و با یک شوت تماشایی توپ را به گوشه دروازه حامد لک فرستاد.

دومین صحنه مهم بازی هم در محوطه جریمه پرسپولیس اتفاق افتاد. روی سانتر محمد نادری توپ به دست بازیکن پرسپولیس برخورد کرد اما رضا کرمانشاهی اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.

پس از گل مطهری، پرسپولیسی‌ها جریان بازی را در اختیار گرفتند و بارها با حملات جسته و گریخته دروازه رشید مظاهری را تهدید کردند. جدی ترین موقعیت پرسپولیس هم در دقیقه ۲۴ اتفاق افتاد که احمد نوراللهی با یک چرخش دیدنی در موقعیت شوت‌زنی قرار گرفت اما ضربه او با اختلاف کمی از کنار دروازه استقلال به بیرون رفت.

خشم پرسپولیس

پرسپولیس در نیمه اول هم در اکثر دقایق بازی، مالک زمین بود اما شاگردان گل محمدی در نیمه دوم انتحاری بازی کردند و از همان ابتدا کار را برای استقلال سخت کردند. مهدی عبدی دقیقه ۵۱ از سهل انگاری مدافعان استقلال در محوطه جریمه به ویژه عارف غلامی و محمد نادری استفاده کرد و با یک ضربه پای چپ دقیق گل مساوی را زد.

آتش پرسپولیس با گل مساوی فروکش نکرد و سرخپوشان به بازی هجومی خود ادامه دادند. دقیقه ۵۵ مهدی عبدی یک استارت سریع دیگر را زد و در نزدیکی‌های میانه زمین با سرعت بالا قصد داشت به رشید مظاهری نزدیک شود اما عارف غلامی مهاجم پرسپولیس را متوقف کرد. داور در این صحنه به دادن کارت زرد بسنده کرد.

مظاهری نه، سوپر واکنش ریگی استقلال را نجات داد

یکی از موقعیت‌های فوق العاده این مسابقه در دقیقه ۶۱ اتفاق افتاد. مهدی عبدی با چند سر توپ دیدنی تا آستانه فروپاشی دروازه استقلال پیش رفت؛ اما تعادل خود را از دست داد‌ تا توپ مقابل دروازه خالی به نوراللهی برسد اما ضربه هافبک پرسپولیس با واکنش دیدنی ریگی همراه شد. مسعود ریگی با یک تکل دیدنی اجازه نداد دروازه استقلال باز شود.

گل دوم سرخپوشان

حملات دامنه دار پرسپولیسی‌ها دقیقه ۶۶ جواب داد و وحید امیری برای دومین بار دروازه استقلال را باز کرد. مهدی عبدی به خوبی احسان پهلوان را صاحب توپ کرد و پاس به جلوی پهلوان با تک ضربه وحید امیری همراه شد تا پرسپولیس گل دوم را بزند. در این صحنه هم مدافعان استقلال با سهل انگاری مقابل پرسپولیسی‌ها قرار گرفتند. پس از این گل هم احمد نوراللهی در یک موقعیت تک به تک توپ را به آسمان فرستاد.

قایدی فرشته نجات استقلال

در حالی که بازی با تساوی ۲ – ۲ در حال به اتمام رسیدن بود، مهدی قایدی به داد استقلال رسید و با شگرد همیشگی دروازه پرسپولیس را باز کرد. او پس از این که توپ را در محوطه جریمه سرخپوشان دریافت کرد، به سبک خودش توپ را به عرض حرکت و با یک ضربه محکم توپ را از بین پاهای حامد لک عبور داد تا بازی مساوی شود.

با این تساوی، استقلال ۱۹ امتیازی شد و همچنان در رده دوم قرار دارد. پرسپولیس هم با ۱۲ امتیاز و ۲ بازی کمتر، هشتم است.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=77609

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.