• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 18 - رمضان - 1445
  • برابر با : Wednesday - 27 March - 2024
8

توئیت نماینده ابهر خرمدره سلطانیه درباره فائزه هاشمی واکنشهای بسیاری داشت

  • کد خبر : 77625
  • 23 دی 1399 - 11:35

توئیت حسن شجاعی نماینده ابهر علیه فائزه هاشمی جنجالی شده واکنش های زیادی در پی داشته است. این نماینده امروز از سخنانش دفاع کرد.  او در این توئیت نوشت: “اگر حاج قاسم نبود، فائزه، کنیز داعش بود شاید.” انتقادات شدیدی از ادبیات این نماینده مجلس صورت گرفته است. بسیاری معتقدند این ادبیات توهین‌آمیز و جنسیت‌زده […]

توئیت حسن شجاعی نماینده ابهر علیه فائزه هاشمی جنجالی شده واکنش های زیادی در پی داشته است. این نماینده امروز از سخنانش دفاع کرد. 

او در این توئیت نوشت: “اگر حاج قاسم نبود، فائزه، کنیز داعش بود شاید.”

انتقادات شدیدی از ادبیات این نماینده مجلس صورت گرفته است. بسیاری معتقدند این ادبیات توهین‌آمیز و جنسیت‌زده است.در این بین برخی نیز می گویند که اظهار نظر این نماینده سخنان فائزه را تحت شعاع قرار داده است. شهاب اسفندیاری، رئیس‌ اصول‌گرای دانشگاه صداوسیما از این دسته است او خطاب به باقر قالیباف، رئیس‌مجلس،نوشته که توئیت یک نماینده مجلس درباره فائزه هاشمی، سبب شده کار زشت فائزه هاشمی تطهیر شود. اسفندیاری  به قالیباف پیشنهاد داده است: «دانشگاه صداوسیما آمادگی دارد دوره‌های سواد رسانه برای نمایندگان برگزار کند.»

حجت الاسلام دکتر شجاعی در گفتگو با سایت خبری مدارا نسبت به گزافه گویی های اخیر علیه شهید سلیمانی:

اگر حاج قاسم ها نبودند زنان و دختران این سرزمین امنیت نداشتند./ ما به ناموس ایرانی غیرت داریم/اگر در مقابل سخنانی نامربوط نایستیم، ملت آسیب می بینند و ما در دفاع از ملت با کسی تعارف نداریم.

نماینده مجلس یازدهم شورای اسلامی گفت: از طرفی زیر سوال رفتنِ راه شهید سلیمانی به این معنا است که اگر داعش می‌ماند، خوب بود. همه می دانند که یکی از اهداف داعش ملت و کشور ایران بود و اگر دست داعش به ایران می رسید همان اقداماتی که در سوریه و عراق انجام داد در ایران هم انجام می داد. داعش هر دو کشور را به ویرانه تبدیل کرد کشتار وسیعی راه انداخت و به نوامیس هر دو کشور تعرض کرد.

حجت الاسلام دکتر شجاعی، نماینده مجلس یازدهم، در خصوص توئیت خود در واکنش به سخنان فائزه هاشمی، به خبرنگار سیاسی سایت مدارا گفت: در این رابطه باید نکاتی را عرض کنم. اول اینکه، این خانم راه حاج قاسم سلیمانی و امثال حاج قاسم که راه مقاومت در برابر استکبار و تحجر دینی بوده را تقبیح کردند. از طرفی دیگر ایشان در واقع قاتل حاج قاسم سلیمانی را تحسین کرده‌اند.

وی ادامه داد: در سراسر جهان در رابطه با اینکه دوره ریاست جمهوری ترامپ مایه‌ی خسارت آمریکا و جهان بود، اجماع وجود دارد. اما ایشان در مقابل این اجماع که از طیف های مختلف سیاسی و اجتماعی هم شکل گرفته است، اقدامات ترامپ علیه ایران را تحسین می کنند. همه می دانند که ترامپ چه مشکلاتی برای مردم به وجود آورد. مردم در مضیقه قرار گرفتند و بیماران تحت تاثیر تحریم‌های ترامپ به سختی افتادند. اینکه راه ترامپ تحسین شود و انتخاب مجدد او به عنوان رئیس جمهور آمریکا، آرزو شود، این موضوع در واقع تقویت خسارت و ضربه به ملت ایران است.

نماینده مجلس یازدهم گفت: از طرفی زیر سوال رفتنِ راه شهید سلیمانی به این معنا است که اگر داعش می‌ماند، خوب بود. همه می دانند که یکی از اهداف داعش ملت و کشور ایران بود و اگر دست داعش به ایران می رسید همان اقداماتی که در سوریه و عراق انجام داد در ایران هم انجام می داد. داعش هر دو کشور را به ویرانه تبدیل کرد کشتار وسیعی راه انداخت و به نوامیس هر دو کشور تعرض کرد.

وی ادامه داد: هرکسی از نظر داعش کافر به حساب می‌آمد و به کنیزی گرفته می‌شد. داعش با زنان ادیان مختلف، تشیع و تسنن و ادیان دیگر، بازار کنیز فروشی راه می انداخت. صحبت من این است که اگر امثال حاج قاسم نبودند، به احتمال زیاد همین بازار در ایران به راه می افتاد و به بهانه اینکه ملت ایران شیعه هستند به نوامیس ما تعرض می کردند. لذا کسی که این را زیر سوال می برد و می گوید حاج قاسم و جهاد او فایده‌ای نداشت، حواسش نیست که اگر حاج قاسم ها نبودند امثال این خانم می توانستند در بازار برده فروشی به فروش برسند.

شجاعی اظهار داشت: ما نسبت به ناموس ایرانی غیرت داریم و جان خود را فدای ناموس ایرانی می‌کنیم. در این رابطه اختلافت سیاسی و فرهنگی هم تأثیری ندارد. همه زنان ایرانی ناموس ما هستند. اما باید متوجه باشیم که چه حرفی می زنیم و این حرف‌ها چه خسارتی را متوجه کشور و ملت می‌کند. در یک کلام صحبت های ایشان مسیر تجاوز دشمن را هموار می کند. اگر در مقابل چنین سخنانی نایستیم، ملت آسیب می بینند و ما در دفاع از ملت با کسی تعارف نداریم.

وی در خصوص اینکه آیا چنین واکنش‌هایی به سخنان فائزه هاشمی مخالفت با آزادی بیان نیست، گفت: در رابطه با اینکه آزادی بیان وجود دارد، حرفی نیست. اما هرکسی باید مسئولیت صحبت های خود را برعهده بگیرد. ایشان صحبت هایی کرده‌اند و باید مسئولیت آن را برعهده بگیرند. اگر بعد قضایی دارد قوه قضائیه رسیدگی می کند، اما در رابطه با ما هم آزادی بیان وجود دارد و من هم نظر خود را گفتم. حرف من این بود که اگر شما درست می گویید، پس راه امثال حاج قاسم درست نبوده است و اگر امثال حاج قاسم نبودند ما باید منتظر راه اندازی بازارهای برده فروشی در ایران توسط داعش بودیم. لذا ما به کسی توهین نکردیم. گفتیم اگر حاج قاسم ها نبودند زنان و دختران این سرزمین امنیت نداشتند.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=77625

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.