• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
14

افتتاح بزرگ‌ترین باغ گردوی کشت بافت خاورمیانه در خرم‌دره

  • کد خبر : 78370
  • 19 اسفند 1399 - 7:45
افتتاح بزرگ‌ترین باغ گردوی کشت بافت خاورمیانه در خرم‌دره

بزرگ‌ترین باغ گردوی کشت بافت خاورمیانه به وسعت ۲۰۰ هکتار در شهرستان خرم‌دره با حضور رئیس بنیاد مستضعفان کشور افتتاح می‌شود. به گزارش ایسنا، با حضور رئیس سازمان بنیاد مستضعفان، فردا (۱۷ اسفندماه) شش طرح بزرگ کشاورزی با محوریت شهرستان خرم‌دره افتتاح می‌شود. در این مراسم قرار است بزرگ‌ترین باغ گردوی کشت بافت خاورمیانه به وسعت […]

بزرگ‌ترین باغ گردوی کشت بافت خاورمیانه به وسعت ۲۰۰ هکتار در شهرستان خرم‌دره با حضور رئیس بنیاد مستضعفان کشور افتتاح می‌شود.

به گزارش ایسنا، با حضور رئیس سازمان بنیاد مستضعفان، فردا (۱۷ اسفندماه) شش طرح بزرگ کشاورزی با محوریت شهرستان خرم‌دره افتتاح می‌شود. در این مراسم قرار است بزرگ‌ترین باغ گردوی کشت بافت خاورمیانه به وسعت ۲۰۰ هکتار و ۴۵ هزار اصله نهال در شهرستان خرم‌دره با حضور رئیس سازمان بنیاد مستضعفان افتتاح شود که حجم سرمایه‌گذاری این طرح بیش از ۸۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

همچنین قرار است همزمان با افتتاح این طرح در خرم‌دره، عملیات اجرایی چهار پروژه دیگر شامل گل‌خانه صیفی در کرمان، گل‌خانه تولید توت‌فرنگی در خراسان‌رضوی، باغ پسته در شاهین‌شهر، باغ پسته در شهرستان زیار و استخر ذخیره آب شماره ۲ تهران افتتاح شود.

بر اساس اعلام در این روز عملیات اجرایی چهار پروژه شامل احداث باغ‌های زیتون استان گلستان، عملیات احداث باغ پسته در شاهین‌شهر، عملیات احداث باغ زیتون در ایلام و عملیات غرس یک میلیون اصله نهال مثمر در مناطق محروم کشور آغاز شود.

به گزارش ایسنا، مجتمع کشت و صنعت خرم‌دره در محدوده‌ای به وسعت حدود ۱۱۲۵ هکتار در دشت خرم‌دره تولید کننده انواع محصولات کشاورزی و دامپروری است. این شرکت زیر مجموعه شرکت هلدینگ کشاورزی و دامپروری پارس بنیاد مستضعفان است که از اهداف اصلی این شرکت افزایش تولید شیر و تلیسه، افزایش سطح زیر کشت باغات متراکم و پربازده، ارتقای ضریب مکانیزاسیون و سطح فناوری تولیدات دام، برون‌سپاری خدمات تولید، عرضه محصولات باغی ارگانیک، تولید نهال و صادرات میوه است.

در حال حاضر واحد دامپروری با ظرفیت ۷۰۰۰ رأس و تولید روزانه ۹۵ تن شیر، واحد مرغ‌داری با ظرفیت عملی بیش از ۱۳۰ هزار قطعه مرغ مادر با تولید ۱۵ میلیون قطعه جوجه یک روزه در هر دوره یکی از مدرن‌ترین فارم‌های پرورش مرغ مادر و تولید جوجه در سطح کشور است.

واحد کشاورزی این مجوعه نیز در سطح ۷۰۰ هکتار با تولید سالانه ۱۵ هزار تن انواع محصولات زراعی و علوفه فعالیت می‌کند.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=78370

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.