• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
9

رویترز: آمریکا در قبال ایران در موضوع برجام انعطاف نشان می‌دهد

  • کد خبر : 78380
  • 07 فروردین 1400 - 7:26

ه نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام آمریکایی بر انعطاف پذیری واشنگتن در قبال ایران در موضوع برجام خبر داد. بر این اساس، این مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود تاکید کرد مسئله اصلی برای واشنگتن این موضوع نیست که کدام طرف نخستین گام را در اجرای توافق هسته‌ای ایران بردارد. وی خاطر نشان […]

ه نقل از خبرگزاری رویترز، یک مقام آمریکایی بر انعطاف پذیری واشنگتن در قبال ایران در موضوع برجام خبر داد.

بر این اساس، این مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود تاکید کرد مسئله اصلی برای واشنگتن این موضوع نیست که کدام طرف نخستین گام را در اجرای توافق هسته‌ای ایران بردارد.

وی خاطر نشان کرد: موضوع اصلی که در حال حاضر مطرح است رسیدن به توافق بر روی این مهم است که چه گام‌هایی به صورت همزمان برای اجرای برجام برداشته شود. این دیدگاه غلط است که آمریکا به پایبندی ایران به برجام تاکید کند، اما خود هیچ گامی برای احیای آن انجام ندهد.

این مقام افزود: در صورتی که دو طرف به انجام اقدامات گام به گام توافق کنند، دیگر این موضوع که کدام کشور ابتدا به توافق بازگردد دیگر اهمیتی ندارد.

درخواست‌های شرمانه مقامات اروپایی و آمریکایی از ایران برای پایبندی به تعهداتش ذیل برجام درحالی صورت می‌گیرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا در سال ۲۰۱۸ از این توافق خارج و تحریم‌های سنگینی را علیه تهران وضع کرد. دولت آمریکا تلاش دارد ایران را به بازگشت کامل به برجام متعهد کرده و با مذاکره مجدد با تهران، برداشتن تحریم‌ها را به محدودیت در برنامه موشکی و اقدامات منطقه‌ای ایران منوط کند. این در حالی است که جمهوری خواهان و دموکرات‌های کنگره آمریکا خواستار باقی ماندن تحریم‌های ایران به عنوان ابزار فشاری علیه تهران هستند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=78380

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.