• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
13

دو استان کشور وارد موج چهارم کرونا شده است/ ممنوعیت برگزاری مراسم‌های مذهبی در مناطق نارنجی و قرمز در ماه رمضان

  • کد خبر : 78389
  • 14 فروردین 1400 - 9:33

رئیس جمهور گفت: موج چهارم در دو استان آغاز شده و در برخی استان‌ها هم اگر مراعات نشود، ممکن است وارد این موج بشویم.

 

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: گرچه خرید شب عید، رفت و آمد عید و سفر‌ها در مجموع ممکن است ما را با مشکلی مواجه کرده باشد بر این اساس امروز در بررسی‌ها دیدیم متاسفانه در دو استان موج چهارم آغاز شده است و در برخی استان‌های دیگر هم اگر مراعات نکنیم ممکن است وارد این موج شویم

وی افزود: برای روز طبیعت از مردم متشکریم اکثریت قاطع مردم مراعات کردند از خانه بیرون نرفتند البته مامورین موظف بودند به مردم تذکر دهند و از ماموران نیروی انتظامی و مسوولان ذی ربط تشکر می‌کنیم امیدوارم شرایط طوری شود تا سال‌های بعد مردم جبران کنند.

رئیس جمهور گفت: ما امسال در سال ۱۴۰۰ که سال پایان قرن هستیم بی‌تردید اگر به کل صد سال نگاه کنیم امسال آخرین سال که وارد قرن پانزده می‌شویم در هر قرنی ممکن است مسائلی پیش آمده باشد. در یک قرن اخیر حوادث فراوانی از جمله جنگ‌های بین الملل داشتیم. بی‌تردید یکی از حوادث بسیار مهم در این قرن این بیماری است ما شاهدیم که چه جمعیتی مبتلا شدند و چه جمعیتی از دست رفتند که این رقم نزدیک سه میلیون نفر است.

روحانی ادامه داد: خیلی‌های دیگر هم در دنیا بودند که مثبت بودند و تست گرفته نشده است و رقم مرگ و میر بالاتر از این هاست، الان حدود ۱۳ و ۱۴ ماه است که جهان گرفتار است که مساله مهمی است و ما در ایران مساله دیگری در کنارش داشتیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه دو حادثه بی‌نظیر در این سال‌ها داشته‌ایم، اظهار داشت: یک حادثه، پاندمی کرونا بود که همه کشور‌ها را گرفتار کرد و ما هم به آن مبتلا شدیم، ولی در کنار آن، جنگ و تروریسم اقتصادی را داشتیم که بی‌نظیر بوده است. سه سال جنگ اقتصادی در ۱۰۰ سال اخیر بی‌نظیر بوده است. سه سال جنگ اقتصادی مدام را هیچ وقت نداشتیم و در جهان هم کمتر اتفاق افتاده است.

وی با تاکید بر اینکه کرونا فشار سختی بر مردم وارد کرد، تصریح کرد: مردم با ایستادگی، وحدت، کمک مومنانه، یاری، تلاش پزشکان و فداکاری کادر درمان با این ویروس مقابله کردند. کشور هم در برابر این بیماری و هم در برابر فشار اقتصادی کارنامه قابل قبولی دارد.

روحانی ادامه داد: عده‌ای در برابر این بیماری خطرناک جان‌شان از دست می‌دهند، عده‌ای هم سلامتی‌شان با تهدید روبه‌رو می‌شود و هم در برابر جنگ اقتصادی زندگی‌شان سخت‌تر می‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه قدرت ملی ما بسیار مهم و قابل افتخار بوده است، خاطرنشان کرد: وقتی ملت ایران در کنار هم ایستادگی کرده و توانسته از مشکلات خارجی، طبیعی و بیماری و… عبور کند.

وی با اشاره به دوران باقی مانده از مسئولیت دولت دوازدهم ابراز داشت: چهار ماه از دوران مسئولیت دولت باقی مانده است و همچنان یکی از اولویت‌های ما مقابله با این بیماری و ویروس است. با همه توان تلاش می‌کنیم آن را مهار و کنترل کنیم. با واکسن‌هایی که امروز برنامه‌ریزی شده است، حتما شرایط نسبتا قابل قبولی خواهیم داشت

روحانی با تاکید بر اینکه اگر واکسن‌ها در اواخر بهار و اول تابستان به دست ما برسد و واکسیناسیون انجام شود، شرایط ما بهتر می‌شود، بیان کرد: مسئله مقابله با ویروس کرونا، تحریم‌ها که باید شکسته شود، بهبود معیشت مردم و تکمیل طرح‌های مهم اقتصادی که در پیشرو داریم، چهار اصل مهم دولت در چهار ماه باقی مانده است.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=78389

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.