• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 8 - رمضان - 1445
  • برابر با : Sunday - 17 March - 2024
14

جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان

  • کد خبر : 78398
  • 15 فروردین 1400 - 7:40

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از اجرایی شدن مرحله دوم متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و افزایش حقوق آنها خبر داد.   به گزارش موج رسا; مصطفی سالاری در نشست خبری امروز، جزئیات متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را تشریح کرد. وی گفت: مرحله اول متناسب سازی حقوق بازنشستگان این سازمان مرداد ماه سال گذشته اجرایی […]

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از اجرایی شدن مرحله دوم متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی و افزایش حقوق آنها خبر داد.

 

به گزارش موج رسا; مصطفی سالاری در نشست خبری امروز، جزئیات متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی را تشریح کرد.

وی گفت: مرحله اول متناسب سازی حقوق بازنشستگان این سازمان مرداد ماه سال گذشته اجرایی شد و مبلغ یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نیز در روزهای پایانی اسفند ماه به صورت علی‌الحساب به حساب بازنشستگان واریز شد.

سالاری در خصوص متناسب سازی حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گفت: آنچه در اسفند سال ۹۸ با دو مرحله همسان سازی و افزایش سنواتی برای بازنشستگان صندوق کشوری صورت گرفت افزایش ۱۳۰ درصدی حقوقشان در فروردین ۱۴۰۰ بود. به همین دلیل قرار شد حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیز همانند آنها افزایش پیدا کند و مابه‌التفاوت حقوق جبران شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: آنچه امروز برای همسان سازی حقوق بازنشستگان پرداخت می‌شود ۱۵ هزار میلیارد تومان در فروردین ماه است در حالی که در سال ۹۸ مجموع پرداختی‌های حقوق بازنشستگان ۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در ماه بود.

سالاری گفت: با متناسب سازی انجام شده و همچنین افزایش سنواتی، حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی نیز ۱۳۰ درصد در فروردین ماه نسبت به اسفند ۹۸ رشد داشته است.

وی گفت: فردی با ۳۰ سال سابقه کار و حداقل پرداختی بیمه که در اسفند ۹۸ یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان دریافتی او بود در فروردین ۱۴۰۰ دریافتی‌اش به ۴ میلیون و ۲۰۰ تا ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان می‌رسد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: برای بازنشستگان کمتر از ۳۰ سال سابقه نیز این مبلغ، کاهش جزئی دارد و برای بیش از ۳۰ سال سابقه‌ها افزایش پیدا می‌کند.

سالاری گفت: امیدواریم بتوانیم منابع این افزایش را در ماه‌های آینده نیز تامین کنیم که برای این کار به کمک مجلس و دولت نیاز داریم و امیدواریم بتوانیم منابعی که مجلس برای متناسب سازی حقوق در نظر گرفته نیز وصول و تبدیل به نقدینگی کنیم و پیش بینی می‌کنیم مشکلی در تامین این اعتبار نداشته باشیم چرا که برنامه‌ریزی های لازم انجام شده است.

وی گفت: امیدواریم آنچه در فیش فروردین بازنشستگان می‌آید را بدون هیچ مشکلی در ماه‌های آینده ادامه دهیم و در ماه‌های آینده نیز با همکاری دولت و وزیر رفاه و همچنین وزیر رفاه و رئیس سازمان برنامه و بودجه بتوانیم اعتبار لازم را دریافت کنیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص مابه‌التفاوتی که اسفندماه برای بازنشستگان واریز شد گفت: این مبلغ به صورت علی‌الحساب به حساب آنها واریز شده و مربوط به اسفندماه است و در فروردین ماه متناسب سازی و افزایش سنواتی ماده ۹۶ به حساب بازنشستگان واریز خواهد شد.

سالاری در خصوص صدور احکام بازنشستگان گفت: صدور احکام حقوق بازنشستگان از هفته گذشته آغاز شده و تا فردا فرمول نهایی آن به دست می‌آید.

وی گفت: از ۱۹ فروردین همانند ماه‌های قبل، پرداخت حقوق ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته با فرمول جدید آغاز می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص افزایش حقوق سنواتی بازنشستگان نیز گفت: حداقل حقوق بازنشستگان ۳۹ درصد افزایش پیدا می‌کند و در سایر سطوح نیز با متناسب سازی به همان ۳۹ درصد خواهد رسید./مهر

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=78398

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.