• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 10 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024
15

آخرین جزئیات قتل ۲ محیط بان زنجانی/ یکی از قاتلان سابقه‌دار بوده است

  • کد خبر : 78421
  • 18 فروردین 1400 - 9:24

 فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه آهوان منطقه “فیله خاصه” هدف اصلی شکارچیان دیروز بوده است، گفت: از منازل این شکارچیان مقدار قابل توجهی گوشت آهو نیز کشف شده است. شامگاه دوشنبه دو محیط بان زنجانی بر اثر درگیر با شکارچیان غیرمجاز به شهادت رسیدند. البته خوشبختانه کمتر از ۲۴ ساعت […]

 فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان زنجان با بیان اینکه آهوان منطقه “فیله خاصه” هدف اصلی شکارچیان دیروز بوده است، گفت: از منازل این شکارچیان مقدار قابل توجهی گوشت آهو نیز کشف شده است.

شامگاه دوشنبه دو محیط بان زنجانی بر اثر درگیر با شکارچیان غیرمجاز به شهادت رسیدند. البته خوشبختانه کمتر از ۲۴ ساعت دو تن از عاملان شهادت دستگیر شدند. بعد از این ماجرا معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با انتشار پیامی از دستگاه قضایی درخواست کرد که هرچه سریعتر با عاملان شهادت محیط‌بانان زنجانی برخورد کند.

در این راستا اسماعیل قلی‌زاده، فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل محیط زیست استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: ماجرا از زمانی آغاز شد که محیط بانان به چند شکارچی مشکوک شده و در حین تعقیب گریز به آن‌ها دستور ایست صادر کرده‌اند. البته این شکارچیان با کشاندن محیط بانان به راه فرعی آنان را غافلگیر کرده و با آنان درگیر شدند.

وی افزود: محیط بانان در وهله نخست اصلا انتظار شلیک از سوی شکارچیان را نداشتند و می‌شود گفت که محیط بانان غافلگیر شدند. متاسفانه محیط بانان توسط سلاح جنگی(کلاشنکیف) شهید شدند و اجساد این شهدا برای بررسی بیشتر تحویل پزشک قانونی شد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل محیط زیست استان زنجان ادامه داد: در همان ساعات اولیه یکی از شکارچیان توسط نیروهای محیط زیست دستگیر شد و دیگری هم ظهر امروز توسط ماموران پلیس آگاهی دستگیر شد. احتمال داده می‌شود شکارچیان سه نفر باشند و همچنان تحقیقات برای پیدا کردن نفر سوم ادامه دارد.

کشف گوشت آهو

وی تشریح کرد: یکی از قاتلان که دستگیر شده است سابقه‌دار بوده و قبلا به خاطر شکار غیرمجاز دستگیر شده بود. همچنین در بازجویی از منازل این قاتلان مقدار قابل توجهی گوشت آهو نیز کشف شده و مشخص است که قبلا نیز به دور از چشم محیط بانان این شکارچیان از این منطقه آهو شکار کرده‌اند.

قلی‌زاده در پایان گفت: منطقه حفاظت شده “فیله خاصه” دارای آهوان زیادی است و همین امر سبب شده شکارچیان همواره به دنبال شکار این حیوانات در این منطقه باشند. پس بنابراین نتیجه می‌گیریم هدف قاتلان در روز گذشته شکار “آهو” بودهکه توسط محیط بانان شهید شناسایی شدند.

 

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=78421

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.