• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
17

جریان انقلاب، کار شبکه‌ای و جهاد مردم‌سالار برای افزایش مشارکت در انتخابات انجام دهد

  • کد خبر : 78466
  • 03 خرداد 1400 - 8:25

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: جریان انقلاب باید کار شبکه‌ای و جهاد مردم‌سالار گسترده برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات انجام دهد.   به گزارش موج رسا; سعیدی شامگاه یک‌شنبه در نشست برخط با بیان اینکه حضور گسترده داوطلبان برای ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری چند نکته قابل ملاحظه دارد، […]

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اهمیت مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: جریان انقلاب باید کار شبکه‌ای و جهاد مردم‌سالار گسترده برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات انجام دهد.

 

به گزارش موج رسا; سعیدی شامگاه یک‌شنبه در نشست برخط با بیان اینکه حضور گسترده داوطلبان برای ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری چند نکته قابل ملاحظه دارد، اظهار داشت: اول اینکه نشان می‌دهد کشور، دچار بن‌بست نیست چرا که اگر کشور با بن‌بست مواجه بود این تعداد داوطلب، مدعی حل مشکلات کشور نبودند.

وی خاطرنشان کرد: نکته بعدی این است که جریان ضد انقلاب، تبلیغ می‌کند که کشور به بن‌بست رسیده اما گستردگی ثبت‌نام‌ها نشان می‌دهد که کشور در بن‌بست نبوده و امید می‌رود که مشکلات کشور قابل حل است.

سعیدی افزود: نکته بعدی که در گستردگی تعداد ثبت‌نامی‌ها قابل ملاحظه است اینکه جایگاه ریاست‌جمهوری، اهمیت بسیار زیادی دارد و به همین دلیل احزاب، گروه‌ها و افراد مختلف حاضر نیستند به سادگی از این جایگاه بگذرند.

وی ادامه داد: نکته قابل ملاحظه بعدی این است که رئیس‌جمهوری، تدارکاتچی نیست و دستش باز است و اختیارات دارد که ثبت‌نام‌ها تا این اندازه گسترده است.

 

*‌ ملت، میل به تغییر دارد

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری، میل به تغییر دارند، گفت: باید به این موضوع توجه داشت که ملت با سبک و سیاق خاصی در دوره‌های مختلف در انتخابات شرکت کرده و به نامزد مورد علاقه خود رای داده است و این منطقی است که ۴ سال و در دوره بعدی ۴ سال دیگر (در مجموع ۸ سال) به یک دولت، اعتماد می‌کنیم که برنامه‌های خود را در این مدت پیش برده و برنامه‌ها و اندیشه‌های خود را عملیاتی کند.

وی با اشاره به دوران مختلف ریاست‌جمهوری در تاریخ انقلاب اسلامی اظهار داشت: آیت‌اله هاشمی رفسنجانی در سال ۶۸ میدان‌دار عرصه سازندگی می‌شود اما همین دولت در پایان سال هشتم، به شدت مایل به تکرار دولت خود برای بار سوم شده و حتی پیشنهاد اصلاح قانون اساسی داده می‌شود که مدت تصدی ریاست‌جمهوری، یک دوره دیگر تمدید شود.

سعیدی خاطرنشان کرد: با مشاهده عدم امکان تمدید دوره ریاست‌جمهوری، ناطق نوری در ذهن جامعه به عنوان نماد تکرار دولت هاشمی می‌شود اما میل ملت به تغییر است و در نتیجه در سال ۷۶ نماد تکرار، بازنده و نماد تغییر، پیروز انتخابات می‌شود.

وی با بیان اینکه سیدمحمد خاتمی در سال ۷۶ با شعار توسعه سیاسی، پیروز انتخابات شده و به مدت ۸ سال به عنوان رئیس‌جمهوری انتخاب می‌شود، افزود: در سال ۸۴ باز هم خاتمی با ورود کروبی، هاشمی رفسنجانی و مصطفی معین به صحنه انتخابات، قصد تکرار دولت خود را داشت اما به دلیل اینکه میل ملت به تغییر بود، محمود احمدی‌نژاد توانست در فضای رقابتی سنگین، پیروز انتخابات شود و با شعار جدید، فصل جدیدی در اداره کشور شکل دهد.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه احمدی‌نژاد نیز در سال ۹۲ با آوردن مشایی به صحنه، قصد تمدید دولت خود را داشت، گفت: شورای نگهبان، مشایی را رد صلاحیت کرد و چون میل ملت به تغییر بود، حسن روحانی با شعار تغییر چرخ سانتریفیوژها همزمان با چرخ اقتصاد آن هم با حل مشکل دیپلماسی، توانست پیروز انتخابات شود.

وی با بیان اینکه با گذشت ۸ سال از ریاست‌جمهوری حسن روحانی، بخش عمده وعده‌های انتخاباتی وی محقق نشده است، خاطرنشان کرد: امروز فصل تغییر فرا رسیده و گفتمان‌های جدید، ظرفیت بیشتری برای پذیرش دارند و هرکس پرچم تغییر را بالا ببرد، پیروز انتخابات خواهد شد.

سعیدی با بیان اینکه امروز اراده دولت به تکرار است، ابراز کرد: اصلاح‌طلبان، حرف‌های روحانی را تکرار می‌کنند و جهانگیری با حضور در صحنه انتخابات، حرفی جز تکرار دولت فعلی ندارد اما جامعه میل به تغییر دارد پس در مقطع حساس کنونی هرکس پرچم تغییر را بالا ببرد می‌تواند پیروز انتخابات شود.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه انتخابات ریاست‌جمهوری، حساسیت بالایی برای نظام دارد، گفت: در آخرین انتخابات مجلس شورای اسلامی که در اسفند ۱۳۹۸ برگزار شد، شاهد کاهش مشارکت مردم بودیم که به دلیل سوء عملکردها  به ۴۲ درصد رسید که در تاریخ انتخابات، سابقه نداشته است.

وی با بیان اینکه علت کاهش مشارکت در انتخابات مجلس را اینگونه جا انداخته‌اند که مجلس یازدهم، مجلس اقلیتی بوده و شورای نگهبان اکثر داوطلبان را رد صلاحیت کرده و مردم به همین دلیل، حاضر نشده‌اند که در انتخابات شرکت کنند، تصریح کرد: این دروغی بیش نیست چرا که اگر از مردم بپرسید چرا نمی‌خواهید در انتخابات شرکت کنید، بیش از ۹۰ درصد پاسخ می‌دهند که به دلیل اعتراض به وضعیت موجود و ناکارآمدی دولت و مشکلات اقتصادی و نوسان دائمی قیمت‌ها در انتخابات شرکت نمی‌کنیم.

سعیدی با بیان اینکه جریان بازنده انتخابات مجلس، تلاش می‌کند که هم مجلس فعلی و هم شورای نگهبان را زیر سوال ببرد، اظهار داشت: این در در حالی است که مجلس یازدهم، تازه آغاز به کار کرده و در صورتی که مشارکت در انتخابات بعدی مجلس، پایین باشد می توان گفت که کاهش مشارکت به دلیل عملکرد مجلس یازدهم است.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: کاهش مشارکت مردم در انتخابات اسفند سال ۹۸ حاصل عملکرد لیست امید در سال ۹۴ بود که علی لاریجانی را به عنوان رئیس مجلس معرفی کردو همچنین حاصل عملکرد دولت مستقر بود که بحران آبان‌ماه ۹۸ را به وجود آورد.

وی ۹۹ را بدترین سال مدیریت دولت تدبیر و امید خواند و گفت: در طول یک سال اخیر، اقدامات ارزشمندی صورت نگرفته که رضایت مردم را بالا ببرد و اقداماتی مانند دعوت مردم به بورس و زیان مردم در این زمینه، گرانی بیش از حد و افزایش قیمت خودرو اقداماتی است که نارضایتی در بین مردم را افزایش داده و وضعیت مشارکت مردم در انتخابات را نگران‌کننده کرده است.

*‌ مشارکت حداکثری، نماد اقتدار بین‌المللی دولت است

سعیدی گفت: هر دولتی که بخواهد مستقر شود، وقتی می‌تواند اقتدار بین‌المللی داشته باشد که نماد مشارکت اکثریت را داشته باشد تا بتواند حرفی برای گفتن داشته باشد.

وی با بیان اینکه در مبانی نظری، طرفدار مشارکت حداکثری هستیم، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند هر کس بنده را قبول ندارد اما کشور را قبول دارد در انتخابات شرکت کند.

سعیدی خاطرنشان کرد: جریان‌های مافیایی در آستانه انتخابات، رای ملت را دستکاری کرده و می‌دزدند در حالی که جریان انقلاب نه تنها از رای ملت نمی‌ترسد بلکه طرفدار مشارکت حداکثری نیز هست.

کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه مشارکت حداکثری از انتخاب اصلح نیز مهمتر است، گفت: جریان انقلاب، معتقد نیست که در بازی یکطرفه پیروز انتخابات باشد.

وی با بیان اینکه این، تهمت به جریان انقلاب است که در یک بازی یکطرفه پیروز شود، خاطرنشان کرد: همچنین طرح مسائلی مانند اینکه جریان انقلاب در صورت پیروزی به خیابان‌ها دیوار می‌کشد، مخالف مذاکره است و پادگانی عمل می‌کند نیز فریب و دروغی بیش نیست.

سعیدی تاکید کرد: جریان انقلاب، معتقد است که باید منصفانه رقابت کرده و انتخاب را به ارزیابی ملت بسپاریم و از مشارکت حداکثری نیز نمی‌هراسیم.

وی با بیان اینکه امروز کسانی هستند که دشمن مشارکت حداکثری هستند، گفت: بخشی، ضد انقلاب بوده و بخشی، رسانه‌های بیگانه بوده که خواهان عدم مشارکت مردم هستند.

سعیدی خاطرنشان کرد: البته در داخل نیز افرادی از افراطیون رادیکال مانند تاج‌زاده هستند که تمایل به تحریم انتخابات دارند چرا که با علم به رد صلاحیت از سوی شورای نگهبان در انتخابات ثبت‌نام می‌کند تا بعد از رد صلاحیت به بهانه رد صلاحیت، خط تحریف را در پیش گیرد.

وی افزود: ضمن اینکه از طرف دیگر نیز احمدی‌نژاد برای نظام خط و نشان می‌کشد در حالی که خودش هم می‌داند که به دلیل مواضع سال‌های اخیرش رد صلاحیت خواهد شد.

*‌‌ آیت‌اله رئیسی، پرچم مردمی بودن و مبارزه با فساد را بالا برده است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: آیت‌اله سیدابراهیم رئیسی، سال‌هاست که پرچم ساده‌زیستی، پاک‌زیستی، مردمی بودن و مبارزه با فساد را بالا برده و می‌تواند بخشی از هواداران احمدی‌نژاد را به پای صندوق‌های رای بکشاند اما چون احمدی‌نژاد به فاز دیگری افتاده، می‌خواهد کاری کند که هوادارانش در انتخابات شرکت نکنند.

وی ابراز کرد: مطالبه جریان انقلاب برای تحقق مشارکت حداکثری و در سوی دیگر، تلاش جبهه مخالف برای کاهش مشارکت است.

سعیدی در خصوص راهکارهای افزایش مشارکت مردم در انتخابات گفت: بخشی از راهکارها در اختیار دولت بوده و باید اقداماتی انجام می‌داد که منجر به رضایت عمومی می‌شد اما متاسفانه فرصت‌سوزی شد و همین قطعی برق در آستانه انتخابات، مردم را آزار داده ضمن اینکه گرانی را دولت باید مدیریت می‌کرد که نکرد!!

وی با بیان اینکه جریان انقلاب باید کار شبکه‌ای و جهاد مردم‌سالار گسترده‌ای برای افزایش مشارکت مردم در انتخابات انجام دهد، گفت: هر فردی تا جایی که می‌تواند اطرافیان، علاقه‌مندان و بر روی آن‌هایی که می‌تواند اثرگذار باشد را باید با خوش‌فکری، ادب، استدلال خوب و منطقی و صحبت اقناعی برای مشارکت حداکثری دعوت کند.

سعیدی تصریح کرد: در عین دعوت به مشارکت حداکثری باید تلاش کنیم که انتخاب‌ها نیز عقلانی و معطوف به شایستگی و کارآمدی باشد.// آ

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=78466

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.