• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
13

وام یک میلیاردی مسکن فقط ۶۵ میلیون ارزش دارد

  • کد خبر : 78707
  • 21 شهریور 1400 - 7:48
وام یک میلیاردی مسکن فقط ۶۵ میلیون ارزش دارد

محاسبات انجام شده توسط رسانه ها نشان می دهد وام یک میلیاردی جدید مسکن که با سپرده گذاری ۱۵ ساله در تهران پرداخت می شود، بر اساس نرخ تورم میانگین سالانه ایران – که حدود ۲۰ درصد در نظر گرفته می شود – در زمان دریافت این وام حدود ۶۵ میلیون تومان می ارزد. وام […]

محاسبات انجام شده توسط رسانه ها نشان می دهد وام یک میلیاردی جدید مسکن که با سپرده گذاری ۱۵ ساله در تهران پرداخت می شود، بر اساس نرخ تورم میانگین سالانه ایران – که حدود ۲۰ درصد در نظر گرفته می شود – در زمان دریافت این وام حدود ۶۵ میلیون تومان می ارزد.

وام یک میلیاردی مسکن جوانان در تهران در صورتی که از امروز شروع به واریز مبلغ مورد نیاز کنید ۱۵ سال دیگر پرداخت می شود. این وام ۵ سال دیگر هم قابل پرداخت است اما مبلغ آن دیگر یک میلیارد تومان نیست بلکه ۴۰۰ میلیون تومان است.

۷۹ میلیون طی ۵ سال بدهید ۴۰۰ میلیون وام بگیرید

طبق محاسبات اکو ایران که در شبکه اجتماعی این وبسایت به صورت تصویری و با روایت محمد جندقی خبرنگار شناخته شده اقتصادی منتشر شده است؛ در تهران در صورتی که بخواهید وام را تا سقف ۴۰۰ میلیون تومان دریافت کنید باید طی ۶۰ ماه – ۵ سال – مبلغ ۱ میلیون و ۳۱۲ هزار تومان به حساب جوانان بانک مسکن خود واریز کنید. مبلغی که شما طی این ۶۰ ماه واریز می کنید حدود ۷۹ میلیون تومان خواهد بود.

برای دریافت وام یک میلیارد تومانی مسکن همان طور که پیشتر گفته شد باید ۱۵ سال صبر کنید. طی این ۱۵ سال اگر روش پرداخت ماهانه را انتخاب کنید باید در ۵ سال اول ماهانه ۲۸۸ هزار تومان واریز داشته باشید در ۵ سال دوم ۴۳۲ هزار تومان و در ۵ سال سوم ماهانه ۵۷۶ هزار تومان. در مجموع بعد از ۱۵ سال حدود ۸۱ میلیون تومان واریزی شما خواهد بود و یک میلیارد تومان دریافت می کنید که ارزش آن طبق اعلام اکو ایران و بر اساس میانگین تورم سالانه کشور حدود ۶۵ میلیون تومان است.

 

۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان یکجا بدهید ۱۵ سال بعد ۱ میلیارد وام بگیرید!

روش دیگر دریافت این وام بعد از ۱۵ سال این است که همین امروز ۳۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان یکجا به حساب بانک واریز کنید و بعد از ۱۵ سال یک میلیارد تومان وام بگیرید. روزنامه هفت صبح ارزش این وام را بعد از ۱۵ سال دیگر حتی کمتر ۶۵ میلیون تومانی که اکو ایران محاسبه کرده، برآورد کرده است.

با وام یک میلیاردی ۱۵ سال بعد یک متر خانه می توان خرید!

هفت صبح در این باره نوشته است؛ اگر از همین امروز سپرده گذاری را آغاز کنید، وام یک میلیاردی ۱۵ سال بعد پرداخت خواهد شد. اگر تورم در این ۱۵ سال روی رقم میانگین ۲۶ درصد باشد، احتمالا یک میلیارد تومان ۱۵ سال آینده به اندازه ۳۲ میلیون تومان الان ارزش خواهد داشت که معادل یک مترمربع واحد مسکونی در تهران است. ۲۶ درصد، میانگین نرخ تورم در ۱۵ سال گذشته است.

قسط های ۸ میلیون و ۹۷۳ هزار تومانی 

هفت صبح در ادامه با مقایسه قیمت مسکن در حال حاضر در تهران و رقم این وام نوشته است؛ الان یک میلیارد تومان شاید برای خرید خانه در تهران کافی نباشد و با چنین بودجه‌ای مجبور باشید به خانه‌های نقلی جنوب شهر و مناطق ارزان‌قیمت بسنده کنید، ولی در دیگر شهرها شرایط متفاوت است و وام ۸۵۰ میلیونی در شهرهای بزرگ و ۷۰۰ میلیونی در شهرهای کوچک قدرت بالایی دارد. بر اساس آخرین گزارش بانک مرکزی، میانگین قیمت مسکن در تهران حدود متری ۳۰ میلیون تومان است و این یعنی با یک میلیارد تومان میشود ۳۳ متر خانه خرید. البته در برخی مناطق قیمت مسکن پایین‌تر است و با بودجه یک میلیاردی می‌توان خانه خرید.

روزنامه هفت صبح اشاره کنایه آمیزی هم به اقساط وام یک میلیاردی داشته و نوشته است؛ وام مسکن جوانان با سود ۹درصدی و بازپرداخت۲۰ ساله پرداخت میشود. این یعنی ۱۵ سال بعد که وام یک میلیاردی را گرفتید، باید ماهی هشت میلیون و ۹۷۳ هزار تومان قسط بدهید و این اقساط تا ۲۰ سال ادامه خواهد داشت. در این مدت خانه‌ای که خریده‌اید در رهن بانک باقی می‌ماند و احتمالا اگر از همین حالا شروع کنید،۳۵ سال بعد مالک واقعی خواهید شد.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=78707

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.