• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
14

بصیرت ملت، سلاح فروکش فتنه/ خروشی که قدرت‌طلبان خودباخته داخلی و توهم توطئه استکبار جهانی را بر سر جای‌شان نشاند

  • کد خبر : 78902
  • 09 دی 1400 - 9:16
بصیرت ملت، سلاح فروکش فتنه/ خروشی که قدرت‌طلبان خودباخته داخلی و توهم توطئه استکبار جهانی را بر سر جای‌شان نشاند
9 دی، روزی است که ملت بابصیرت ایران اسلامی بعد از مشاهده تمام بداخلاقی‌های قدرت‌طلبان خودباخته داخلی و فتنه‌های استکبار جهانی با خروشِ خودجوش در یک حماسه عظیم، خط بطلانی به تمام برنامه‌های دشمن ریختند.

به گزارش نبض سحر به نقل از موج رسا  بصیرت، ویژگی بسیار مهمی است که با دنیا و عاقبت انسان‌ها سر و کار دارد و افراد زیادی در طول تاریخ بوده‌اند که کارهای بسیار خوبی انجام داده‌اند اما در لحظات حسّاس به دلیل عدم بصیرت و بینش دقیق و همچنین عدم همراهی با ولیّ زمان خود، عاقبت به خیر نشده و به اصطلاح «خَسَرالدنیا و الآخره» شده‌اند.

دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اسلامی ایران با شور و هیجان خاصی در ۲۲ خرداد سال ۱۳۸۸ برگزار شد اما بی‌اخلاقی برخی نامزدها و هواداران‌شان، صحنه شیرین مشارکت حداکثری و حضور شکوهمند ملت ایران در فرآیند رای‌گیری را به حوادثی تلخ و دور از شان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تبدیل کرد. انتخابات ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ در حالی به اتمام رسید که یکی از نامزدها قبل از اعلام رسمی نتایج، خود را برنده انتخابات معرفی کرد و بعد از اعلام رسمی نتیجه انتخابات از سوی مراجع قانونی و عدم رای‌آوری ایشان باز هم اقدام به بداخلاقی کرده و فضای کشور را به مدت ۸ ماه، غبارآلود کردند و متاسفانه این صحنه‌ها در حالی رخ داد که اولاً؛ امامین انقلاب همواره ملت را توصیه به تمکین به قانون کرده‌اند و ثانیاً؛ اگر تخلفی هم صورت گرفته بود، معترضان باید اعتراض خود را از طریق قانون ابراز می‌کردند.

*‌ نماز جمعه تاریخی ۲۹ خرداد ۱۳۸۸ به امامت رهبر معظم انقلاب اسلامی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، یک هفته بعد از انتخابات در خطبه‌های نماز جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۸۸ فرمودند: «همیشه دشمنان اسلام خواسته‌اند دل مسلمانان را مشوّش و مضطرب کنند. در طول تاریخ اسلام، موارد زیادی پیش آمده است، قبل از اسلام هم در مورد حرکت‌های عظیم جهادی پیامبران قبل از نبی مکرم، مؤمنینی که توانستند ایمان خودشان را استوار نگه دارند، آرامش روحی پیدا کردند. این آرامش روحی، حرکات آن‌ها را در اختیار جهت ایمانی قرار داد؛ مشوّش نشدند، مضطرب نشدند و راه را گم نکردند؛ چون در حال تشویش و اضطراب، پیدا کردن راه درست دشوار می‌شود. انسانی که از آرامش روحی برخوردار است، درست فکر می‌کند، درست تصمیم می‌گیرد و درست حرکت می‌کند. اینها نشانه‌های رحمت الهی است.»

ایشان در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه ۲۹ خرداد فرمودند: «مردم اطمینان دارند؛ اما برخی از طرفداران نامزدها هم اطمینان داشته باشند که جمهوری اسلامی، اهل خیانت در آرای مردم نیست. ساز و کارهای قانونی انتخابات در کشور ما اجازه تقلب نمی‌دهد. این را هر کسی که دست‌اندرکار مسائل انتخابات هست و از مسائل انتخابات آگاه است، تصدیق می‌کند؛ آن هم در حد ۱۱ میلیون تفاوت! یک وقت اختلافِ بین ۲ رأی، صد هزار است، پانصد هزار است، یک میلیون است، حالا ممکن است آدم بگوید یک جوری تقلب کردند، جابه‌جا کردند؛ اما ۱۱ میلیون را چه‌جور می‌شود تقلب کرد! در عین حال بنده این را گفتم، شورای محترم نگهبان هم همین را قبول دارند که اگر کسانی شبهه دارند و مستنداتی ارائه می‌دهند باید حتماً رسیدگی بشود؛ البته از مجاری قانونی؛ رسیدگی فقط از مجاری قانونی. بنده زیر بار بدعت‌های غیرقانونی نخواهم رفت.»

ایشان در بخش دیگری از فرمایشات خود در همان خطبه بیان فرمودند: «اگر واقعاً شبهه‌ای هست، از راه‌های قانونی پیگیری بشود. قانون در این زمینه کامل است و هیچ اشکالی در قانون نیست. همانطور که حق دادند که نامزدها نظارت کنند، حق دادند که شکایت کنند، حق دادند که بررسی بشود. بنده از شورای محترم نگهبان خواستم که اگر مواردی خواستند صندوق‌ها را بازشماری بکنند با حضور نمایندگان خود نامزدها این کار را بکنند. خودشان باشند، آنجا بشمرند، ثبت کنند، امضا کنند. بنابراین، هیچ مشکلی در این جهت وجود ندارد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در ادامه، خطاب به معترضانی که به خیابان‌ها ریخته بودند، فرمودند: «زورآزمایی خیابانی بعد از انتخابات، کار درستی نیست، بلکه به چالش کشیدن اصل انتخابات و اصل مردم‌سالاری است. من از همه می‌خواهم به این روش خاتمه بدهند. این روش، روش درستی نیست. اگر خاتمه ندهند، آن‌وقت مسئولیت تبعات آن، هرج و مرج آن، به عهده آن‌هاست.

این تصور هم غلط است که بعضی خیال کنند با حرکات خیابانی، یک اهرم فشاری علیه نظام درست می‌کنند و مسئولین نظام را مجبور می‌کنند، وادار می‌کنند تا به عنوان مصلحت، زیر بار تحمیلات آن‌ها بروند. نه، این هم غلط است. َن دادن به مطالبات غیرقانونی، زیر فشار، خود این، شروع دیکتاتوری است. این اشتباه محاسبه است؛ این محاسبه غلطی است. عواقبی هم اگر پیدا کند، عواقبش مستقیماً متوجه فرماندهان پشت صحنه خواهد شد. اگر لازم باشد، مردم آن‌ها را هم در نوبت خود و وقت خود خواهند شناخت.»

*‌ خط بطلان ملت به برنامه‌ریزی دشمن

علی‌رغم تاکیدات، تذکرات و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی متاسفانه هواداران برخی نامزدها در زمین دشمن بازی کرده و به دام آن‌ها افتادند و اعتراضات جنجالی آن‌ها ادامه داشت و فضای کشور طی این مدت بسیار غبارآلود بود و با وجود اینکه دولت دهم، فعالیت خود را به‌صورت رسمی آغاز کرده بود اما باز هم جنجال و خشونت در کشور که نشات‌گرفته از اهداف شوم استکبار جهانی و دنیاطلبی خواص بی‌بصیرت داخلی بود، ادامه یافت و کار به جایی رسید که به پرچم سیدالشهدا(ع) در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، توهین کردند و اینجا بود که ملت ایران، دیگر تاب نیاورد و به‌صورت خودجوش در روز ۹ دی ۱۳۸۸ با حضور خروشان خود در خیابان‌ها ضمن محکوم کردن فتنه‌های دشمن و اعلام اعتراض به خواص داخلی که به دام استکبار افتاده بودند با نشان دادن بصیرت و ولایتمداری خود به جهانیان، نقشه‌های شوم آمریکا، استکبار و ایادی آن‌ها را نقش بر آب کرده و خط بُطلانی به تمام برنامه‌ریزی‌های دشمن کشیدند و با این اتفاق آرامش به کشور بازگشت.

به هر حال هرچه که بود، کشورمان ۸ ماه فضای تلخی را تجربه کرد و خسارت‌های مادی و معنوی زیادی به کشور وارد شد اما از سوی دیگر، بصیرت بی‌نظیر ملت ایران در روز ۹ دی، سبب شد تا این روز تاریخی به عنوان «روز ملی بصیرت و میثاق امت با ولایت» در تقویم ثبت شود تا دشمنان نظام اسلامی بدانند که ملت ایران با توکل بر خداوند متعال، تاسی از ائمه معصومین(ع) و پیروی مطلق از ولایت فقیه، همواره پشتیبان نظام خود هستند و مانند تمام فتنه‌های قبلی در هر جایی که لازم باشد بصیرت، زمان‌شناسی، دشمن‌شناسی و ولایت‌پذیری خود را به جهانیان نشان داده و اجازه نمی‌دهند تا خدشه‌ای به حیثیت نظام جمهوری اسلامی ایران وارد شود.

*‌ برخی داخلی‌ها به دلیل شهوت قدرت‌طلبی، هیزم‌کِش آتش سوزان دشمن شده بودند

حجت‌الاسلام سیدحمید روحانی، رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا؛ با اشاره به اتفاقات سال ۱۳۸۸ گفت: استکبار جهانی و عوامل آن و مزدوران داخلی آن‌ها یعنی لیبرالیست‌ها، کمونیست‌ها، سلطنت‌طلب‌ها، منافقین، قدرت‌طلب‌ها و واپس‌گراها در دسته واحدی قرار گرفته بودند و بیش از ۱۷ سفارتخانه غربی در ایران نیز از آن‌ها پشتیبانی می‌کرد.

وی با بیان اینکه نقشه بسیار وسیعی کشیده بودند، اظهار داشت: آن‌ها احساس می‌کردند که می‌توانند با توطئه عمیق و همه‌جانبه خود، انقلاب اسلامی ایران را به چالش کشیده و ضربه سنگین و جبران‌ناپذیری به نظام اسلامی وارد کنند.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه آنچه که امروز برای ما مهم است، عبرت و درس گرفتن از این جریان و اتفاقات است، خاطرنشان کرد: قدرت‌طلبی، عاملی بود که باعث شد عده‌ای از افرادی که خودی بودند در صف دشمنان قرار گیرند و هیزم‌کِش آتش سوزانی باشند که استکبار جهانی و عوامل آن به وجود آورده بود.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با بیان اینکه نامزدهایی که در انتخابات ۸۸ موفق به کسب آرای لازم نشده بودند به دنبال به دست گرفتن قدرت بودند و شهوت مقام، آن‌ها را پُرروتر کرده بود، افزود: دلیل این مساله نیز قدرت‌طلبی بود چرا که اگر قدرت‌طلب نبودند، نیازی به آن همه جار و جنجال و سر و صدا نبود.

*‌ شهوت مقام و قدرت‌طلبی، نامزدهای بازنده انتخابات ۸۸ را از خود بی‌خود ساخته بود

وی با بیان اینکه مردم با حضور و مشارکت حداکثری خود در انتخابات، نامزد مورد علاقه خود را انتخاب کرده و تکلیف خود را انجام داده بودند، گفت: جنجال و آتش‌افروزی‌ها به این دلیل بود که شهوت مقام، نامزدهای بازنده را به‌طور کلی از خود، بی‌خود ساخته بود.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه ممکن است بگویند جار و جنجال‌ها به دلیل قدرت طلبی نبود بلکه در انتخابات، تقلب شده بود، اظهار کرد: اگر تقلبی در انتخابات صورت گرفته باشد، مقابله با آن، راه و روش قانونی دارد و می‌توانستند اعتراض خود را از طریق قانون دنبال کنند.

وی با بیان اینکه فرض کنیم بنا به هر دلیلی از راه قانونی هم نمی‌توانستند تقلب را بیان کنند، خاطرنشان کرد: مگر یک عُمر از علی(ع) دَم نزدید؟ مگر نمی‌گفتید علی(ع) از حق خود گذشت تا اسلام و اتحاد اسلامی، محفوظ بماند؟ خُب؛ راه علی(ع) را در پیش می‌گرفتید!

حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: این نشان می‌دهد کسانی که در جریان فتنه و فاجعه ۸۸ آنگونه با دشمن، همصدا شدند برای این بود که شهوت مقام، آن‌ها را از خود، بی‌خود ساخته بود و در نتیجه فکر می‌کردند به هر صورتی که هست باید به قدرت برسند.

*‌ قدرت‌طلبان برای رسیدن به قدرت، حاضر بودند تمام ارزش‌های نظام را زیر پا بگذارند

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: قدرت‌طلبی و شهوت قدرت به‌گونه‌ای این افراد را کَر و کور کرده بود که با وجود اینکه احساس می‌کردند مملکت به سوی جنگ داخلی می‌رود و این خطر وجود دارد که استکبار جهانی و صهیونیست‌ها بر ایران دست پیدا کنند و یا خدایی نخواسته، کشور اِشغال شود اما باکی نداشتند و حاضر بودند که ایران به یک ویرانه‌ای تبدیل شود اما آن‌ها رای بیاورند.

وی افزود: قدرت‌طلبی، آن‌ها را به‌گونه‌ای از خود، بی‌خود ساخته بود که حاضر بودند تمام ارزش‌های نظام را زیر پا بگذارند تا به قدرت دست یابند.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه انسان با مشاهده رفتار این خواص داخلی به یاد عُمر سعد می‌افتد، خاطرنشان کرد: عُمر سعد به خاطر اینکه به قدرت برسد و به مُلک ری، دست پیدا کند حاضر شده بود حتی امام حسین(ع) را هم به شهادت برساند.

*‌ قدرت‌طلبان از نظر اخلاقی هم سقوط کرده بودند/ سقوط اخلاقی از ویژگی‌های کاندیداهای شکست‌خورده انتخابات ۸۸ بود

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با بیان اینکه کسانی که به دنبال به دست آوردن قدرت بودند و برای قدرت، حاضر بودند ایران را به خاک و خون بکشند از نظر اخلاقی هم سقوط کرده و دچار سقوط اخلاقی شده بودند، اظهار داشت: به همین دلیل هیچ پروایی از دورغ گفتن، نسبت ناروا دادن و جار و جنجال راه انداختن نداشتند.

وی ابراز کرد: ابن افراد، یک روز می‌گفتند کودکان ۱۵ ساله را اعدام می‌کنند و روز دیگری می‌گفتند به زندانیان تجاوز می‌کنند و این یعنی سقوط اخلاقی از ویژگی‌های کاندیداهای شکست‌خورده در انتخابات ۸۸ بود.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه نکته بعدی این است که این افراد، کاملاً آلت دست دشمن شده بودند، خاطرنشان کرد: آن‌ها می‌فهمیدند که آلت دست دشمن هستند و زبان آمریکا در دهان‌شان است و صدای آمریکا و رژیم صهیونیستی از حُلقوم‌شان بیرون می‌آید اما هیچ پروایی نداشتند که این موضوع برای ما درس عبرت است.

*‌ قدرت‌طلبان حوادث سال ۸۸ خَسَرالدنیا والآخره شدند

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: کسانی که آنگونه به دنبال مقام و رسیدن به قدرت بودند و همه چیز خود یعنی ایمان، اخلاق، شرافت و وطن‌دوستی را بر باد دادند و هیچ چیزی به دست نیاوردند و چیزی جز بدبختی و روسیاهی، نصیب آن‌ها نشد و «خَسَرالدنیا و الآخره» شدند.

وی با بیان اینکه تمام این وقایع درس عبرتی برای ما است و همه باید هوشیار باشیم و به‌خصوص کسانی که امروز در کشور، فعالیت می‌کنند باید از جریان سال ۸۸ عبرت بگیرند، اظهار داشت: از راه قدرت‌طلبی، هوس‌رانی، جار و جنجال و فاجعه‌آفرینی نمی‌توان به جایی رسید، جز اینکه سرشکستگی و روسیاهی در پی دارد.

حجت‌الاسلام روحانی خاطرنشان کرد: همانطور که رئیس‌جمهوری سابق (حسن روحانی) آن همه دروغ گفت و فتنه‌گری و خیانت کرد اما چیزی عایدش نشد و امروز، منفورترین رئیس‌جمهوری در ایران است که رسوا و بی‌آبرو شده است.

وی افزود: بنابراین جریانات و حوادث سال ۱۳۸۸ درس عبرتی بسیار مهم برای همه ما است که بیشتر باید بر روی آن کار شود و بررسی شود تا جامعه در جهت اصلاح خود بکوشد و به دنبال شهوت و قدرت و اینگونه مسائل نرود.

*‌ مردم در حماسه ۹ دی، دست رد به سینه نامحرم زدند

حجت‌الاسلام روحانی در پاسخ به اینکه حماسه ۹ دی چرا اتفاق افتاد، گفت: وقتی حادثه رخ داد در جریان فاجعه ۸۸ صحنه و جوّ غبارآلود شده بود و مشخص نبود که چه کسی راست و چه کسی دروغ می‌گوید.

وی افزود: مردم کاملا صحنه را تماشا و بررسی کردند و وقتی دریافتند که چه خیانتی صورت گرفته و چه کسانی به عنوان خودی و خواص، آلت دست شده و دین، ایمان، خدا، وطن و ناموس خود را در راه قدرت، قربانی کرده‌اند به پا خواستند و با یک حرکت انقلابی و حماسی در روز ۹ دی، دست رد بر سینه نامحرم زدند و فصل‌الخطاب شدند و به یاری رهبر و نظام آمدند و به فاجعه ۸ ماه گذشته آن پایان دادند.

حجت‌الاسلام روحانی با اشاره به نقش ولایت فقیه در حماسه ۹ دی و تاکیدات امامین انقلاب به تمکین به قانون اظهار داشت: همه ما وظیفه داریم که پیرو قانون باشیم چرا که زیر پا گذاشتن قانون نظام جمهوری اسلامی در حقیقت، زیر پا گذاشتن قانون قرآن است.

وی با تاکید بر اینکه هرگونه مخالفت با قانون نظام جمهوری اسلامی، مخالفت با قرآن کریم و قانون اسلام است، خاطرنشان کرد: آن‌هایی که قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی را نادیده می‌گیرند در حقیقت به قرآن و اسلام پشت می‌کنند و از ولایت فقیه، دور می‌شوند و کسی که ولایت فقیه را پاس ندارد و حافظ ولایت نباشد، راه او راه جهنم و سقوط، روسیاهی و بدبختی دنیا و آخرت است.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: ولایت فقیه است که توانسته نظام جمهوری اسلامی را از خطرها، لغزش‌ها و حوادث مصون بدارد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه ملت ما با قدرت، پشت سر رهبر انقلاب و نظام اسلامی ایستاده است، ابراز کرد: امروز هم اگر به درستی به ولایت فقیه پایبند نباشیم در امان نیستیم چرا که اگر ولایت فقیه نبود، نمی‌توانستیم این همه توطئه از ابتدای انقلاب تاکنون را در هم شکسته و انقلاب را پاس داشته و نظام را از این همه خطرها و لغزش‌ها مصون بداریم.

*‌ خروش ملت ایران در ۹ دی، تشخیص حق و باطل را امکان‌پذیر کرد

حجت‌الاسلام حسن شجاعی، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی به خبرنگار موج رسا؛ گفت: ایمان و بصیرت ملت ایران در ۹ دی ۸۸ تجلی یافت و خروش ملت بابصیرت ایران اسلامی در این روز، تشخیص حق و باطل را برای همگان امکان‌پذیر کرد.

حجت‌الاسلام شجاعی با بیان اینکه ۹ دی، روز فرقان است، اظهار داشت: ۹ دی، روزی است که تشخیص حق و باطل بعد از فتنه‌ای ۸ ماهه، آسان و راحت شد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۸۸ فضای کشور به مدت ۸ ماه، فضای غبارآلودی بود.

حجت‌الاسلام شجاعی با بیان اینکه در سال ۸۸ با شعار الله اکبرِ انقلاب اسلامی به جنگ با انقلاب اسلامی آمده بودند، افزود: همین موضوع سبب شده بود که تشخیص حق و باطل برای برخی‌ها سخت شود.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایمان و بصیرت ملت ایران در ۹ دی ۸۸ تجلی یافت و خروش ملت بابصیرت ایران اسلامی در این روز، تشخیص حق و باطل را برای همگان امکان‌پذیر کرد.

وی گفت: فتنه‌ای که کار خود را با شعار الله اکبر شروع کرده بود، منجر به توهین به حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و عزاداران آن امام مظلوم شده بود که سبب شکل‌گیری حماسه ۹ دی شد.

حجت‌الاسلام شجاعی با بیان اینکه ۹ دی را باید بزرگ بداریم، اظهار کرد: بزرگداشت و گرامیداشت ۹ دی به همگان جهت تشخیص سریع‌تر و صحیح فتنه‌های پیش رو در آینده کمک خواهد کرد.

*‌ حماسه ۹ دی، پوزه دشمن را به خاک مالید

حجت‌الاسلام مهدی بیگ‌محمدی، کارشناس مسائل سیاسی به خبرنگار موج رسا؛ گفت: برگزاری راهپیمایی باشکوه حماسه ۹ دی در تهران و به تبع آن در شهرستان‌ها در سال ۱۳۸۸ پوزه دشمن را به خاک مالیده و رشته‌های آن‌ها را پنبه کرد.

حجت‌الاسلام بیگ‌محمدی اظهار داشت: در نظام جمهوری اسلامی، گاهی وقایعی به وجود آمده که ملال‌آور بوده و موجب ایجاد مشکلاتی برای کشور شده اما مواهب، نعمات و فواید مثبتی نیز برای نظام اسلامی داشته است.

وی با بیان اینکه حماسه ۹ دی، باطل‌السحر فتنه‌های دشمنان شد، افزود: در فتنه سال ۸۸ برخی از دست‌اندرکاران، بد عمل کرده و آب به آسیاب دشمن ریخته و زمینه را برای هرگونه دخالت از سوی دشمنان فراهم کردند.

دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان خاطرنشان کرد: برخی افراد در فتنه سال ۸۸ با خیال باطل بدون اینکه مصلحت کشور را در نظر بگیرند به خود، حق می‌دادند که این موضوع موجب طمع دشمنان به نظام اسلامی شد.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: زمانی که ادعای تقلب در انتخابات مطرح شد با دستور مقام معظم رهبری، ملاحظاتی پیش‌بینی شد اما این افراد با ناآگاهی تمام، حیله دشمن را متوجه نشدند.

حجت‌الاسلام بیگ‌محمدی با بیان اینکه کارهای ناآگاهانه و گاهاً آگاهانه برخی افراد موجب شد تا دشمن حریص‌تر شده و ضربه‌ای به حیثیت کشور بزند، افزود: مردم ایران در چنین فضای غبارآلودی در صحنه حاضر شده و جلوی این غائله شوم را گرفتند.

*‌ خیانت نابخشودنی فتنه‌گران به نظام اسلامی

دبیر جامعه روحانیت مبارز استان زنجان تصریح کرد: برگزاری راهپیمایی باشکوه حماسه ۹ دی در تهران و به تبع آن در شهرستان‌ها پوزه دشمن را به خاک مالیده و رشته‌های آن‌ها را پنبه کرده و امید راسخ را در نظام اسلامی ایجاد کرد.

وی خاطرنشان کرد: برپاکنندگان غائله سال ۸۸ هنوز به خود نیامده‌اند در حالی که با استفاده از بصیرت بالای مردم باید حیثیت و ثبات نظام اسلامی را رعایت می‌کردند.

کارشناس مسائل سیاسی یادآور شد: خیانت فتنه‌گران، نابخشودنی و گناهی بزرگ است که باید با مجازات همراه می‌شد اما رافت اسلامی شامل حال آنان شد.

حجت‌الاسلام بیگ‌محمدی با بیان اینکه ملت ایران هر سال، مراسم پاسداشت و نکوداشت حماسه ۹ دی را باشکوه‌تر برگزار می‌کنند، افزود: این مراسم، آگاهی مجددی برای مقابله با فتنه‌های دشمنان است.

وی گفت: اکنون کِشتی نظام اسلامی با سکانداری مقام معظم رهبری با عظمت به مسیر خود ادامه می‌دهد که مردم باید همچون گذشته در صحنه بوده و از ولایت فقیه دفاع کنند.

*‌ ۹ دی، روز بصیرت و مبارزه با فتنه است

آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه زنجان در مورخه ۳ دی گفت: ۹ دی، روز بصیرت و مبارزه با فتنه است.

وی با اشاره به بیانات و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کرد: رهبر انقلاب در یکی از فرمایشات خود در خصوص روز ۹ دی، کلمه «بصیرت» را بیش از ۷۰ بار تکرار کرده‌اند.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه بصیرت یعنی شناخت زمان و نیاز، خاطرنشان کرد: بصیرت یعنی شناخت اولویت‌ها، دوست، دشمن و شناخت وسیله‌ای که در برابر دشمن باید استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه دشمن را باید شناخت و به‌موقع اقدام کرد، افزود: همیشه با یک سلاح نمی‌شود با دشمن جنگید.// آ

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=78902

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.