• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

قالیباف: تصمیم مجلس برای اصلاح مبنایی ساختار بودجه دقیق بوده است

  • کد خبر : 79311
  • 03 فروردین 1401 - 10:44

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری برای استفاده از درآمدهای نفتی برای ساختن زیرساخت‌های کشور گفت که تاکید رهبر انقلاب نشان داد تصمیم مجلس برای اصلاح مبنایی ساختار بودجه و تفکیک متولیان بودجه‌های عمرانی و جاری تصمیم دقیقی بوده است. به گزار نبض سحر به نقل از  ایسنا، محمدباقر قالیباف در […]

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری برای استفاده از درآمدهای نفتی برای ساختن زیرساخت‌های کشور گفت که تاکید رهبر انقلاب نشان داد تصمیم مجلس برای اصلاح مبنایی ساختار بودجه و تفکیک متولیان بودجه‌های عمرانی و جاری تصمیم دقیقی بوده است.

به گزار نبض سحر به نقل از  ایسنا، محمدباقر قالیباف در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «تأکید رهبر معظم انقلاب بر صرف درآمدهای نفتیِ ناشی از افزایش شدید قیمت نفت در زیرساخت‌ها نشان داد تصمیم مجلس برای اصلاح مبنایی ساختار بودجه و تفکیک متولیان بودجه‌های عمرانی و جاری تصمیم دقیقی بوده است.

مجلس مصمم است هزینهٔ جاری توسط وزارت اقتصاد از درآمدهای گمرک و مالیات تأمین شود و درآمد انفال از جمله نفت توسط سازمان برنامه صرف زیرساخت‌ها شود. البته در گام‌های اول بهتر است از مولّدسازی دارایی‌های دولت برای جبران کسری هزینهٔ جاری استفاده شود.

با این تکلیف، نفت به تدریج از بودجهٔ جاری کشور جدا خواهد شد و عملاً بودجه بدون وابستگی به نفت محقق می‌شود و آسیب‌پذیری شاخص‌های اقتصادی نسبت به تغییرات قیمت جهانی نفت، به صفر میل خواهد کرد. رسیدن به این هدف غایی باید در برنامهٔ هفتم توسعه ‌و بودجه‌های سنواتی سال‌های آینده تکمیل شود.»

به گزارش ایسنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخشی از سخنرانی زنده و تلویزیونی در نخستین روز از سال ۱۴۰۱، به افزایش قیمت نفت و درآمدهای ارزی اشاره کردند و با طرح این سؤال که با این درآمدها چه می‌خواهید بکنید، گفتند: با این درآمدها دو گونه می‌توان برخورد کرد یا می‌توان آنها را صرف افزایش واردات کرد با این تصور که با این کار، رفاه و آسایش مردم بیشتر می‌شود. این کار اگر چه ظاهر خوبی دارد اما باطن آن بسیار بد و در واقع ضایع‌کردن سرمایه‌های اساسی کشور است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: راه دیگر که راه درست و اساسی است، استفاده از درآمدهای نفتی برای ساختن زیرساخت‌های کشور و محکم‌کردن بنیان‌ها و ریشه‌دارکردن اقتصاد است که این کار باید انجام شود.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=79311

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.