• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 18 - رمضان - 1445
  • برابر با : Wednesday - 27 March - 2024
6

افتتاح پنج پروژه بزرگ زیست‌محیطی در خرم‌دره

  • کد خبر : 78999
  • 17 خرداد 1401 - 11:20
 رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست خرم‌دره گفت: پنج پروژه بزرگ زیست‌محیطی همزمان با هفته محیط‌زیست در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

افتتاح پنج پروژه بزرگ زیست‌محیطی در خرم‌دره

توکل سلیمانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فرا رسیدن هفته محیط‌زیست، اظهار کرد: به مناسبت این هفته، پنج پروژه زیست‌محیطی با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان در خرم‌دره به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه از جمله این پروژه‌ها می‌توان به پروژه شرکت‌ عمران خاصه اشاره کرد که شامل تولید آسفالت استقرار داست کالکتور پیشرفته (غبارگیر)، کنترل غبار و گازها اشاره کرد، افزود: دستاورد این پروژه احیای حجم وسیع آب به واسطه شیفت تکنولوژی کنترل غبار و حفظ تنوع زیست‌محیطی اطراف است.

سلیمانی با اشاره به اینکه دیگر پروژه زیست‌محیطی این شهرستان در ایام پیش رو پروژه شرکت مهستان‌فرآور خواهد بود، ادامه داد: این پروژه نیز شامل تولید کنسانتره آهن، احداث تصفیه‌خانه شارژر آب و ترسیب فلزات سنگین بوده و مهم‌ترین دستاورد آن احیای حجم وسیع آب و کات و فلزات سنگین است.

این مسئول با یادآوری اینکه پروژه دیگر شهرستان، شرکت دانش‌بنیان یاسین شیمی است که شامل تولید فلزات گران‌بها، داست کالکتور (غبارگیر انتخابی) و سیستم نوبنیاد است، گفت: حذف انتشار فرار و امحای گازهای مخرب از مهم‌ترین دستاوردهای پروژه است.

سلیمانی، دیگر پروژه شهرستان در این ایام را پروژه شرکت فولاد نفیس عنوان کرد و متذکر شد: با تکمیل این پروژه‌ها حجم قابل توجهی از آلاینده‌های آب وخاک و هوا در خرم‌دره کاهش می یابد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست خرم‌دره خاطرنشان کرد: حفظ محیط‌زیست طبق قانون وظیفه عموم مردم و یک مسئولیت بین‌بخشی است که باید برای تضمین سلامتی افراد جامعه مورد توجه جدی و روزانه مردم و مسئولان قرار گیرد.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=78999

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.