• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
5

آمریکا تصمیم بگیرد، زمینه برای توافق فراهم است/ واشنگتن از دریچه منافع ملی به مذاکرات نگاه کند نه منافع رژیم صهیونیستی

  • کد خبر : 79085
  • 29 تیر 1401 - 8:42

ناصر کنعانی گفت: زمینه برای توافق فراهم است و مشکل اساسی برای توافق وجود ندارد مگر اینکه طرف آمریکایی نیاز به تصمیمی سیاسی داشته باشد. سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه برخلاف ادعای آمریکا مذاکرات دوحه مذاکرات خوبی بود، گفت: مذاکرات دوحه راه را برای مذاکرات بعدی باز گذاشته […]

ناصر کنعانی گفت: زمینه برای توافق فراهم است و مشکل اساسی برای توافق وجود ندارد مگر اینکه طرف آمریکایی نیاز به تصمیمی سیاسی داشته باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری امروز خود با بیان اینکه برخلاف ادعای آمریکا مذاکرات دوحه مذاکرات خوبی بود، گفت: مذاکرات دوحه راه را برای مذاکرات بعدی باز گذاشته است.

ناصر کنعانی در ادامه گفت که گفتگوهای دو شب پیش آقایان امیرعبداللهیان و بورل هم برای این بود که راه را برای برگزاری دور بعدی مذاکرات هموار کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در ادامه تاکید کرد که زمینه برای توافق فراهم است و مشکل اساسی برای توافق وجود ندارد مگر اینکه طرف آمریکایی نیاز به تصمیمی سیاسی داشته باشد و به نظر می رسد آمریکا نمی تواند تصمیمی سیاسی مستقلانه بگیرد چراکه واشنگتن از دریچه منافع ملی به مذاکرات نگاه نمی‌کند بلکه از دریچه منافع رژیم صهیونیستی به مذاکرات می‌نگرد.

ناصر کنعانی همچنین درباره مصاحبه کمال خرازی رئیس شورای روابط خارجی با شبکه الجزیره در خصوص توان ایران برای ساخت سلاح هسته‌ای نیز گفت که ظرفیت های هسته ای ایران ظرفیت های بسیار بالایی است و فناوری هسته ای ما کاملا صلح آمیز است که در بازدیدهای مکرر آژانس بارها و بارها به صلح آمیز بودن فناوری هسه ای ایران تاکید شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات اخیر لوان جاگاریان سفیر روسیه در تهران گفت که انتظار نداریم سفرای کشورهای خارجی در مسائل داخلی ایران اظهار نظر کنند و نسبت به این موضوع حساسیت داریم اما تلاش داریم از دامن زدن به این اظهارات خودداری کنیم.

ناصر کنعانی در ادامه تاکید کرد که باید اظهارات سفیر روسیه را دقیق بخواند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در ادامه فضای مذاکرات با عربستان را مثبت خواند و گفت که ایران گام های مثبتی را در روند مذاکرات با عربستان برخواهد داشت.

ناصر کنعانی همچنین بار دیگر در خصوص مذاکرات هسته‌ای یادآور شد که ایران معتقد است مذاکرات با آمریکا باید از طریق واسطه اروپایی انجام شود چراکه بعد از خروج یکطرفه آمریکا از برجام رویکرد تهران عوض شد و ایران و آمریکا هیچگونه گفتگوی دوجانبه یا مستقیمی را در خصوص توافق هسته ای با یکدیگر نداشته اند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان در خصوص لایحه ای با موضوع استرداد مجرمان میان تهران و بروکسل که قرار است در پارلمان بلژیک تصویب شود هم گفت که بحث لایحه استرداد مجرمان در بین کشورها موضوع عادی است و ایران و بلژیک تعداد فراوانی از این موافقتنامه ها را با کشورهای دیگر هم امضا کرده اند.

ناصر کنعانی در ادامه همین موضع تاکید کرد که بازداشت آقای اسدی دیپلمات ما غیرقانونی و نقض فاحش قوانین بین المللی است و خواست ایران این است که بلژیک دیپلمات ایرانی را فورا آزاد کند  و ضمن اعاده حیثیت از ایشان و خسارات وارده را هم جبران کند.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=79085

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.