• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
10

نشان سه جانبه آستانه سطح بالایی از تحولات را به دنبال خواهد داشت/ شکل گیری نظم نوین به نفع ملت‌های منطقه

  • کد خبر : 79088
  • 29 تیر 1401 - 8:43

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: همکاری کشور های بزرگی مانند ایران، روسیه و ترکیه در کنار سایر کشورهای منطقه می تواند سطح بالایی از تحولات را به دنبال داشته باشد. «عباس مقتدایی»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی […]

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: همکاری کشور های بزرگی مانند ایران، روسیه و ترکیه در کنار سایر کشورهای منطقه می تواند سطح بالایی از تحولات را به دنبال داشته باشد.

«عباس مقتدایی»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به برگزاری نشست سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه به میزبانی تهران گفت: کشورهای آسیایی به ویژه در منطقه خاورمیانه با توجه به تحولات سالهای اخیر به این نتیجه رسیدند که همکاری برای ایجاد ثبات در منطقه را در دستور کار ویژه خود قرار دهند.

وی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایرانی در کانون نشست موسوم به آستانه همسایگان را به عنوان مبنای دیپلماسی خود قرار داده است تاکید کرد: آمریکا به دلیل سوء رفتار و اقدامات خودخواهانه در طول سالهای گذشته از سوی افکار عمومی ملتها طرد شده است و جایگاهی بین افکار عمومی و حوزه دیپلماسی فرهنگی ندارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به اینکه هرگونه اقدام آمریکایی ها در منطقه می تواند تاثیر بیشتری در نزدیک شدن ملتها به هم داشته باشد عنوان کرد: اجلاس سه جانبه ایران، روسیه و ترکیه که روز گذشته به میزبانی تهران برگزار شد نشان داد کشورهای منطقه تمایلی به بازگشت مجدد آمریکایی ها ندارند و مجبور به فرار از منطقه شدند.

مقتدایی با اشاره به سفر اخیر جو بایدن به خاورمیانه تصریح کرد: سفر رئیس جمهور آمریکا به منطقه بعد از سابقه شکست در سوریه و افغانستان نشان داد که آنها به دنبال این هستند که از طریق فتنه گری های جدید و نفوذ در برخی کشورهای عربی منطقه منافع نفتی بیشتری را برای خود مهیا کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه کشورهای مهم منطقه به خصوص ایران و روسیه تلاش می کنند تا نظم نوینی را که در حال شکل گیری است با در نظر گرفتن منافع ملتهای منطقه به پیش برند تصریح کرد: این سیاست حتی زیاده خواهی آمریکا در پیش برد ناتو منطقه را هم تحت تاثیر قرار داده است.

وی با بیان اینکه همکاری کشور های بزرگی مانند ایران، روسیه و ترکیه در کنار سایر کشورهای منطقه می تواند سطح بالایی از تحولات را به دنبال داشته باشد ادامه داد: ایران از یک سو با کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای ارتباط سازنده ای برقرار کرده و از سوی دیگر زمینه همکاری با کشورهای بریکس را مهیا کرده است که نشان می دهد جمهوری اسلامی ایران در کانون توجهات بین المللی قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=79088

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.