• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
10

هیئات محفل رشد و بالندگی و کسب معرفت است/ بدون هیئت نمی‌توان کار فرهنگی کرد

  • کد خبر : 79115
  • 08 مرداد 1401 - 6:32
هیئات محفل رشد و بالندگی و کسب معرفت است/  بدون هیئت نمی‌توان کار فرهنگی کرد
نائب رئیس شورای هیئت های مذهبی استان زنجان گفت: هیئت یکی از بهترین و بی‌نظیرترین امکانات رشد دینی است و بدون هیئت نمی‌توان کار فرهنگی کرد و اساس کار فرهنگی از هیئت ها نشات می گیرد .

حمداله مرادی در گفت و گو با خبرنگار نبض سحر ضمن تسلیت فراسیدن ماه محرم بر عاشقان راستید حضرت اباعبدالله الحسین(ع) گفت: ماه محرم، ماه آگاهی، معرفت و بصیرت و رشد و بالندگی است .

 

وی گفت:  گریه بر مصیبت‌های امام حسین(ع) ثواب‌ و فضیلت‌های فراوانی دارد چراکه اشک و گریه  در عزای حسین(ع) نشانه پیوند قلبی با اهل بیت (ع) و سیدالشّهدا (ع) است.

نائب رئیس شورای هیئات مذهبی استان زنجان با اشاره به اینکه ایجاد وحدت و تقویت ارتباط میان مسلمانان از ویژگی های بارز عزاداری های محرم است تاکید کرد: عزاداری های محرم از جامعه ای پراکنده، قدرتی بزرگ می‌سازد و امت مسلمانان را در برابر نفوذ دشمن متحد می‌کند و راهپیمایی عظیم اربعین حسینی  نمونه بارز این اتحاد است.

 

مرادی افزود: امام حسین (ع) به منظور احیای دین قیام کردند و به همین منظور باید احیای دین و ترویج معارف دینی به عنوان یکی از اهداف عزاداری مورد توجه قرار گیرد.

 

رئیس شورای هیئات مذهبی شهرستان خرمدره با تاکید بر هرچه با شکوه برگزار شدن مراسمات محرم گفت: هیئت های مذهبی علاوه بر برگزاری مراسمات پرشور نسبت به وقت شناسی ، نظم مراسمات توجه کنند ، زیبنده هیئتی  نیست که ساعت ۱۱ شب تازه میخواهد برنامه عزاداری خود را شروع می کند.

 

وی با اشاره به وضعیت کرونا در کشور گفت : همانطور که در دوسال گذشته بیشترین میزان رعایت پروتکل‌ها در مساجد، هیئات حسینی و اماکن مذهبی انجام شده است امسال نیز هیئت های مذهبی در خصوص شیوه نامه های بهداشتی هم پیش قدم هستند.

 

این مسئول با تاکید بر اینکه متاسفانه در فضای مجازی شاهد ترویج شبهات و تفرقه‌افکنی دشمنان در خصوص مراسم محرم هستیم، ادامه‌ داد: باید هیئات‌ مذهبی نسبت به این ترفندها هوشیار باشند و با روشنگری با این هجمه‌ها مقابله کنند.

 

مرادی گفت: شور حسینی باید همراه با شعور حسینی باشد تا به نتیجه برسد و هدف از عزاداری رسیدن به اهداف بلند امام حسین (ع) و مطالب دینی است که سیدالشهدا(ع) جان خود را فدای آن کرد که باید به محتوای قیام امام حسین (ع) نیز توجه کرد.

 

وی گفت: هیئت یکی از بهترین و بی‌نظیرترین امکانات رشد دینی است و بدون هیئت نمی‌توان کار فرهنگی کرد و اساس کار فرهنگی از هیئت ها نشات می گیرد .

 

 

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=79115

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.