• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
2

ثابت ماندن قیمت دارو در طرح دارویار/۳۶۶ قلم دارو بیماران مزمن تحت پوشش بیمه قرار گرفت

  • کد خبر : 79120
  • 12 مرداد 1401 - 9:03

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: با اجرای طرح دارویار پرداختی مردم با نسخه بیمه؛ کمتر و یا معادل با قبل از اجرای این طرح خواهد بود.   علی‌رضا حقیقت در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: از ۲۳ تیر ماه سال جاری ارز ترجیهی از بخش تولید برداشته و در اختیار سازمان‌های […]

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: با اجرای طرح دارویار پرداختی مردم با نسخه بیمه؛ کمتر و یا معادل با قبل از اجرای این طرح خواهد بود.

 

علی‌رضا حقیقت در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: از ۲۳ تیر ماه سال جاری ارز ترجیهی از بخش تولید برداشته و در اختیار سازمان‌های بیمه‌گر قرار گرفت. همین امر سبب افزایش قیمت دارو‌های تولید داخل از حدود ۲۰ تا ۳۰۰ درصد شد.

وی با بیان اینکه اجرای همزمان اجرای طرح دارویار به منظور کمک به مردم در جهت تامین هزینه‌های دارویی بود، افزود: این طرح به نحوی اجرا شد که پرداختی مردم در صورت رعایت نسخه‌نویسی از طریق سیستم تفاوتی با قبل از اجرای طرح نداشته باشد.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: با اجرای این طرح شاید در مواردی پرداختی مردم کمتر از قبل از اجرای طرح نیز باشد و این به دلیل افزایش پوشش بیمه‌ای دارو‌ها بر روی نزدیک به ۴۵۰ قلم از دارویی‌هایی است که پیش از این در تعهد بیمه قرار نداشتند.

وی عنوان کرد: حدود ۳۶۶ قلم دارو‌های پر مصرف مورد نیاز بیماران دیابتی، فشار خون و سایر بیماری‌های مزمن و همچنین در حدود ۱۲۰ قلم از دارو‌هایی که پیش این در زمره دارو‌های بدون نسخه بود و تجویز در نسخه باید به صورت غیر بیمه‌ای محاسبه می‌شد تحت پوشش بیمه قرار گرفتند.

حقیقت تصریح کرد: با اجرای طرح دارویار پرداختی مردم با نسخه بیمه کمتر و یا معادل با قبل از اجرای طرح خواهد بود.

وی گفت: با اجرای دقیق این طرح، داروها با قیمت واقعی به دست مصرف کنندگان خواهد رسید و از قاچاق داروهای مورد نیاز مردم به کشورهای دیگر، جلوگیری می شود./ب

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=79120

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.