• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
3

کلاهبرداری چند صد میلیاردی به بهانه فروش زمین در«دیزج آباد»

  • کد خبر : 79179
  • 01 شهریور 1401 - 11:32

یکی از قربانیان کلاهبرداری گوشواره دختر کوچکش را فروخته تا صاحب زمین شود، آن یکی ماشین زیرپایش را فروخته است، اما حالا آنها مانده‌اند، یک دست خالی و زمینی که نیست! به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، راهروی دادگاه پر از افرادی است که با ذوق خرید زمین و تبدیل آن به محل کار همه […]

یکی از قربانیان کلاهبرداری گوشواره دختر کوچکش را فروخته تا صاحب زمین شود، آن یکی ماشین زیرپایش را فروخته است، اما حالا آنها مانده‌اند، یک دست خالی و زمینی که نیست!

کلاهبرداری چند صد میلیاردی به بهانه فروش زمین در«دیزج آباد»

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، راهروی دادگاه پر از افرادی است که با ذوق خرید زمین و تبدیل آن به محل کار همه سرمایه خود را از دست داده‌اند و امروز شاکی و پرونده به دست مقابل ساختمان عدلیه و داخل آن در حال ترددند.

یکی از قربانیان کلاهبرداری گوشواره دختر کوچکش را فروخته تا صاحب زمین شود، آن یکی ماشین زیر پایش را فروخته است، اما حالا آنها مانده‌اند، یک دست خالی و زمینی که نیست!

امروز این قربانیان برای دادخواهی آمده‌اند، مالباختگانی که حتی فکرش را هم نمی‌کردند که روزی قربانی کلاهبرداری فروش زمین شوند و کاخ آرزوهایشان به کوخ تبدیل شود، اتفاقی تلخ که این روزها بیش از پیش شاهد وقوع آن هستیم.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان درباره پرونده این کلاهبرداری به خبرنگار فارس گفت: اواخر سال قبل (بهمن ماه) بود که مطلع شدیم که چند نفر از اعضای یک اتحادیه صنفی به صورت تلفنی و حضوری درباره ایجاد یک شهرک صنفی اطلاع‌رسانی می‌کنند، اما به علت هماهنگی که با اتاق اصناف نشده بود و تخلفی که در حال رخ دادن بود، مراتب به مراجع ذیربط گزارش شد.

سید محمود موسوی ادامه داد: ما در آن برهه زمانی به هر شکل که می‌توانستیم به مردم و افرادی که خواستار خرید زمین بودند، اطلاع‌رسانی کردیم که این کار بدون هماهنگی اتاق اصناف در حال انجام است و در محل مربوطه هیچ گونه مجوز تغییر کاربری صادر نشده است.

وی افزود: پس از مدتی متوجه شدیم که همین افراد به دنبال تشکیل یک شرکت هستند تا از این طریق اقدامات مربوط به فروش و ساخت زمین را انجام دهند، اما باز هم تأکید کردیم که این امور مورد تأیید اتحادیه نیست و هر کسی زمین خریداری کند، مسولیتش با خودش است.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان در توضیح بیشتر این موضوع تصریح کرد: موضوع از این قرار بود که فروشندگان زمین در تلاش بودند در یکی از روستاهای اطراف زنجان شهرک صنفی در قالب تعمیرگاه داشته باشند و خدمات خودرویی در این محل ارائه دهند.

وی افزود: با وجود اطلاع‌رسانی تعدادی از افرادی که به دنبال محلی برای فعالیت صنفی بودند، اقدام به خریداری زمین کردند و اخیرا مطلع شدیم که اهالی روستا یک طوماری نوشته‌اند که زمین‌های روستایشان به عنوان شهرک صنعتی به فروش می‌رسد، در حالی که زمینی به فروش نرفته است.

موسوی گفت: آنطور که روستائیان در این طومار قید کرده‌اند، زمینی در روستای«دیزج آباد» وجود ندارد که بتوان آن را به شهرک صنعتی تبدیل کرد و فقط دو نفر از روستائیان زمینشان را که از نظر مساحتی ناچیز است را فروخته‌اند.

وی با اشاره به اینکه به علت شکایت قربانیان پرونده در پلیس امنیت اقتصادی در حال رسیدگی است، افزود: به دستور دادستان حساب افراد فروشنده این زمین‌ها بلوکه شده است.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان با اشاره به اینکه مالباختگان این موضوع در حدود ۳۰۰ نفر هستند که میزان ضرر آنها سر جمع به چند صد میلیارد تومان می‌رسد، افزود: اغلب افرادی که این زمین‌ها را خریداری کرده‌اند، از قشر ضعیف هستند و به ذوق ایجاد یک مکان مناسب برای محل کار، گرفتار و قربانی این کلاهبرداری شده‌اند.

وی با بیان اینکه فروشندگان زمین را به اسم زمین صنعتی به افراد فروخته‌اند، گفت: امیدواریم با عمل به موقع و سریع دستگاه قضایی دیگر شاهد چنین مواردی نباشیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=79179

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.