• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
2

رئیس دانشگاه شریف: تمام دانشجویان از دانشگاه خارج شدند

  • کد خبر : 79268
  • 11 مهر 1401 - 9:34

از عصر امروز حدود ۲۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه شریف در تجمع اعتراضی شعارهای تندی را علیه مسئولان کشور سردادند. معترضان همچنین خواهان آزادی دانشجویانی شدند که گفته شده در روزهای اخیر بازداشت شده‌اند. به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از عصر امروز حدود ۲۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه شریف در تجمع اعتراضی شعارهای […]

از عصر امروز حدود ۲۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه شریف در تجمع اعتراضی شعارهای تندی را علیه مسئولان کشور سردادند. معترضان همچنین خواهان آزادی دانشجویانی شدند که گفته شده در روزهای اخیر بازداشت شده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ از عصر امروز حدود ۲۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه شریف در تجمع اعتراضی شعارهای تندی را علیه مسئولان کشور سردادند. معترضان همچنین خواهان آزادی دانشجویانی شدند که گفته شده در روزهای اخیر بازداشت شده‌اند.

تمام دانشجویان خوابگاهی در خوابگاه‌ها مستقر شده‌اند و جوی آرام در دانشگاه برقرار است. حال دانشجویان خوب است و خانواده‌های آنان نباید تحت تاثیر کارخانه دروغ‌پردازی رسانه‌های بیگانه قرار گیرند.

عصر امروز تجمعی در داخل دانشگاه برگزار شد که اتفاقا در حاشیه تجمع وزیر علوم نیز در دانشگاه حاضر شد و با دانشجویان و نیروهای پلیس اطراف دانشگاه به گفت‌وگو پرداخت.
الان تجمع تمام شده، دانشجویان از دانشگاه خارج شده‌اند و در حال حاضر دانشجویی در دانشگاه حضور ندارد، مگر دانشجویانی که در آزمایشگاه‌ها در حال انجام امور تحقیقاتی خود هستند.
نکته قابل تاسف در این تجمع شعارهای رکیک و استادیومی بعضی از دانشجویان بود که در ویدیوهایی که این افراد از تجمع‌شان در فضای مجازی منتشر کردند به وضوح شنیده می‌شود و شاید پیش از این کمتر کسی از دانشجویان دانشگاه شریف چنین ادبیاتی را متصور بود.
با ادامه وضعیت جمعی حدودا ۷۰ نفره از دانشجویان طیف مقابل نسبت به این ادبیات معترض و خواهان برخورد با حرمت‌شکنان شدند. تعدادی از دانش‌جویان با هماهنگی مسئولان دانشگاه از دَرِ شمالی خارج شدند اما دانشجویان می‌گویند برخی لیدرها به پارکینگ رفته و در آنجا بازداشت شدند.
همزمان برخی افرادی در بیرون دانشگاه و در خیابان آزادی تجمع کردند که منجر به ترافیک سنگین در آن محدوده شد و این افراد نهایتا با گاز اشک‌آور پلیس متفرق شدند. دقایقی بعد وزیر علوم در جمع دانشجویان حاضر شد و به آن‌ها اطمینان داد که موضوع دانشجویان بازداشتی را پیگیری خواهد کرد.
هم‌اکنون در بیرون دانشگاه برخی خانواده‌ها که نگران فرزندان‌شان بودند منتظر خروج آن‌ها هستند.
لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=79268

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.