• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 8 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
1

بحران انرژی به شدت دامن گیر کشورهای اروپایی شده است/ شاهد گستردگی تورم روزافززونی در آلمان هستیم

  • کد خبر : 79325
  • 19 مهر 1401 - 13:21
بحران انرژی به شدت دامن گیر کشورهای اروپایی شده است/ شاهد گستردگی تورم روزافززونی در آلمان هستیم

تحلیلگر مسائل بین الملل گفت: بحران انرژی به شدت دامن گیر همه کشورهای اروپایی شده است، به طوری که در حال حاضر شاهد گستردگی تورم روزافززونی در آلمان هستیم. زهیر اصفهانی، تحلیلگر مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا با بیان اینکه اعتراضات در اروپا مسئله ای است که متعلق به امروز یا دیروز نیست، […]

بحران انرژی به شدت دامن گیر کشورهای اروپایی شده است/ شاهد گستردگی تورم روزافززونی در آلمان هستیم

تحلیلگر مسائل بین الملل گفت: بحران انرژی به شدت دامن گیر همه کشورهای اروپایی شده است، به طوری که در حال حاضر شاهد گستردگی تورم روزافززونی در آلمان هستیم.

زهیر اصفهانی، تحلیلگر مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا با بیان اینکه اعتراضات در اروپا مسئله ای است که متعلق به امروز یا دیروز نیست، تاکید کرد: قضایای ریاضت اقتصادی در سال ۲۰۱۰ و مشکلاتی که در اروپا به وجود آمد، همچنین قضایای جلیقه زردها در فرانسه در سال ۲۰۱۸ که در اعتراض به گرانی بنزین بود و به کشته شدن ده ها هزار نفر انجامید، از مسائلی است که به صورت مکرر در اروپا دارد اتفاق می افتد.

این استاد دانشگاه با اشاره بر اینکه اعتراضات گسترده ای بعد از جنگ اوکراین شکل گرفته است، تصریح کرد:  این روزها بحران انرژی در اروپا، به شدت دامن گیر همه کشورهای اروپایی شده است؛ به طوری که در حال حاضر شاهد گستردگی تورمی روز افزون در آلمان هستیم. بیش از ۴۰ درصد کلینک ها تعطیل شده یا تظاهرات ده هزار نفری که زاکسن لایپزیگ اتفاق افتاد که این تظاهرات با شعار صلح، آزادی و خود مختاری ولی با رویکردی به سمت جدایی طلبی بود یا تظاهراتی که چند روز گذشته در مقابل پالمان آلمان اتفاق افتاد.

تاکنون اعتراضاتی به این گستردگی در اروپا نداشته ایم

زهیر اصفهانی افزود: اگر به هر کدام از این اعتراضات دقت کنید، تاکنون در اروپا پهنه اعتراضاتی به این گستردگی نداشته ایم، به فرض مثال اعتصاب کارکنان شرکت توتال فرانسه که منجر به تعطیلی بیش از یک سوم یا نیمی از پمپ بنزین ها شده بود.

شنیده شدن ساز جدایی و فروپاشی در اتحادیه اروپا

این تحلیلگر مسائل بین الملل با تاکید بر اینکه اتفاقاتی برای کشورهای اروپایی دارد رخ می دهد که خطرناک است، خاطر نشان کرد: بعد از قضیه برگزیت و جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا این ساز جدایی و فروپاشی در اتحادیه اروپا شنیده می شود، بخصوص بعد از اینکه راست افراطی در ایتالیا و سوئد به قدرت رسیدند، با توجه به اینکه این افراد مخالف اتحادیه اروپا هستند، این مشکلات به شدت دارد اتحادیه اروپا را آزار می دهد، به طوری که مثلا در اعتراضاتی که در چک اتفاق افتاد پتر فیالا نخست وزیر این کشور تظاهر کنندگان را به افراد افراطی طرفدار روسیه و ضدحاکمیتی ملی خطاب کرد.

اعتراض تظاهرکنندگان به سیاست های حمایتی کشورشان از تحریم روسیه

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد انرژی اروپا از روسیه تامین می شود، اظهار داشت:‌ این دغدغه با توجه به گرانی، قطع سوخت گاز و افزایش قیمت انرژی بسیار زیاد وضعیت کشورهای اروپایی را دچار تزلزل کرده به صورتی که اکنون خیلی از این تظاهرکنندگان به سیاست های حمایتی کشورشان از تحریم روسیه اعتراض دارند. برای مثال نخست وزیر مجارستان اعتراض کرده و خواستار این شده است که پیرو تحریم اروپا نباشد.

زهیر اصفهانی افزود: این تغییرات گسترده که در حال حاضر در بلژیک و اتریش و همچنین تظاهراتی که در هلند و… اتفاق افتاد و منجر به پرتاب تخم مرغ به سمت نخست وزیر این کشور شد به دلیل این بوده که تقاضای تغییر ساختار حکومتی داشتند.

این استاد دانشگاه در پایان گفت: در کل، این اعتراضات کارگری و معیشتی نتیجه افزایش تورم است، البته شاید برای خیلی از کشورها تورم آنچنانی نباشد، اما تورم ۸ یا ۹ درصدی به شدت ساختار سیاسی و اجتماعی کشورها را دچار صدمه کرده است، به گونه ای که در وهله اول و از همه مهمتر در ساختار اتحادیه اروپا لرزه افتاده و بعد از سال ها ترک خورده است، که این برای کشورهای اروپایی بسیار خطرناک است.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=79325

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.