• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
5

دولت با اعتراضات قانونی موافق است/ زاهدی وفا تا تعیین وزیر، سرپرست وزارت کار می‌ماند

  • کد خبر : 79323
  • 19 مهر 1401 - 13:00

  سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت با اعتراضات قانونی موافق است، گفت: به منظور سازمان دهی تجمعات، وزیر کشور مکلف شد با همکاری سازمان‌های مختلف پیشنهاد‌هایی در این زمینه ارائه کند.   علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه با توجه به هفته وحدت گفت: امت واحده اسلام با تمرکز […]

 

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت با اعتراضات قانونی موافق است، گفت: به منظور سازمان دهی تجمعات، وزیر کشور مکلف شد با همکاری سازمان‌های مختلف پیشنهاد‌هایی در این زمینه ارائه کند.

 

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه با توجه به هفته وحدت گفت: امت واحده اسلام با تمرکز بر اشتراک‌ها می‌تواند در برابر دشمنان مشترک ایستادگی کند.

وی با بیان تسلیت شهادت جوانان این مرز و بوم و مدافعان امنیت را که در راه امنیت مردم و کشور جان خود را فدا کردند، ادامه داد: حرکات سازمان دهی شده نشان داد که دشمنان چگونه از هرفرصتی برای ضربه زدن به گشور را دنبال می‌کنند.

بهادری جهرمی اظهار کرد: در هفته‌های اخیر حادثه تلخ زلزه خوی را شاهد بودیم که بلافاصله دولت دستور رسیدگی را صادر کردند. ۳ هزار و ۲۰۰ چادر توزیع شد و ۵ هزار پرس عذای گرم به صورت روزانه توزیع شد.

وی افزود: ستاد مدیریت بحران با فاصله کوتاهی تلفات را ارزیابی می‌کند، ما پیش از این تن خواهی را در اختیار استان‌ها قرار می‌دهیم.

سخنگوی دولت گفت: حرکات سازمان دهی شده نشان داد که دشمنان چگونه از هر فرصتی برای ضربه زدن به گشور را دنبال می‌کنند.

بهادری جهرمی اظهار کرد: در هفته گذشته سفر معاون اول رئیس جمهور به همایشی در مسکو را شاهد بودیم که برخی قرارداد‌ها در حوزه‌های نفت و راه آهن منعقد شد که وارد مرحله اجرایی شده اند.

سخنگوی دولت ادامه داد: مطابق آمار برنامه و بودجه خرید تضمینی گندم به عدد ۷ میلیون و ۱۷۰ هزار تن رسیده است و این یعنی افزایش ۳ و شش دهم برابری. دولت با جدیت در مسیر امنیت غذایی حرکت می‌کند و این مسیر را ادامه می‌دهد.

وی در پاسخ به سوالی درباره احیای کارخانه نیمه تعطیل گفت: این امر یکی از سیاست‌های دولت بوده است. کارخانه نساجی در قائمشهر با حمایت دولت فعال شده و بیش از ۴۰۰ کارگر به سر کار خود برگشتند.

بهادری جهرمی اضافه کرد: دولت مطالبات معوق را پرداخت کرده و کارخانه خودکفا شده است، برنامه توسعه کارخانه هم مورد حمایت دولت است تا ۱۰۰ شغل جدید هم به مشاغل قبلی ملحق شوند.

وی گفت: تا فراهم شدن زیرساخت‌ها یارانه ها به همین شکل ادامه دار خواهد بود.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره مکان‌های اعتراضی بیان کرد: مقام معظم رهبری بر لزوم ترویج و توسعه کرسی‌های آزاد اندیشی تاکید کردند و باید مکان‌ها و شرایطی را برای طرح مباحث انتقادی در نظر بگیریم. این موضوع در دستورکار شورای عالی انقلاب فرهنگی بود.

بهادری جهرمی اضافه کرد: همه دانشگاه‌ها مکلف شدند مکان‌هایی را برای طرح مباحث انتقادی پیش بینی کنند که اولینش هم در دانشگاه تهران افتتاح شد. این مسیر به تصمیم‌های اقناعی کمک می‌کند و در دستور کار دولت قرار دارد.

سخنگوی دولت گفت: پیش از این هم تجمعات اعتراضی در دولت رواج داشته است، اما به منظور سازمان دهی این تجمعات، وزیر کشور مکلف شد با همکاری سازمان‌های مختلف پیشنهاد‌هایی در این زمینه ارائه کند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره متناسب سازی حقوق‌ها بیان کرد: یکی از اولویت‌های دولت متناسب سازی انواع حقوق‌ها بود. دولت معتقد بود که باید سعی شود دریافت حقوق‌ها عادلانه شود. این لایحه با قید دو فوریت این لایحه تقدیم مجلس شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره وزارت کار اظهار کرد: تا تعیین وزیر جدید سرپرستی زاهدی وفا ادامه خواهد داشت البته گزینه پیشنهادی دولت هم در همین روز‌ها معرفی خواهد شد.

بهادری جهرمی در پاسخ به سوالی درباره اولویت دادن به همسایگان در دولت گفت: ما شاهد برخی تغییرات در حوزه‌های سیاسی اقتصادی هستیم که یکی از این پیوند‌ها جامعه خلیج فارس است که جامع کثیری را در بر می‌گیرد. در زمینه راه‌های تجاری و تعاملات، کشور‌ها برای تامین نیاز‌های خود مواردی را داشتند. این سفر‌ها می‌تواند پنجره‌های جدیدی را به روی کشور‌ها و بازارهایشان باز کند.

وی درباره کسب و کار‌ها گفت: در آشوب‌های اخیر بسیاری از کسب و کار‌های تخریب شدند. طبعا مسببان آشوب‌ها و افرادی که به هر شیوه‌ای از این آشوب‌ها حمایت کردند باید این خسارات را جبران کنند. رئیس قوه قضائیه هم گفت که باید درباره این امر صدور خسارات را سازماندهی کرد تا از مسببان غرامت گرفته شود برای مثال به ۹۰ دستگاه آمبولانس از دست رفت که باید این‌ها جبران شود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه مردم باید شکایت کنند و حقوق از دست رفته خود را مطالبه کنند و دولت هم حامی مردم خواهد بود، گفت: برای کسب و کار‌ها تدابیری اندیشیده شده تا زمینه فعالیت بهتری برایشان فراهم شود.

بهادری جهرمی در پاسخ به سوالی درباره تجمعات قانونی بیان کرد: دولت با اعتراضات قانونی موافق است و پیشنهاداتی در این زمینه برای اصلاح سازو کار‌ها ارائه شده است که پیش از این به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارائه شده بود. خانه گفتگو‌های آزاد در حال شکل گیری است. در زمینه عمومی هم باید وزارت کشور پیشنهاد خود را ارائه کند.

وی درباره اینترنت گفت: نهاد‌هایی که تشخیص دهنده مباحث امنیتی هستند باید تصمیم گیری لازم را برای اینترنت فراهم کنند.

سخنگوی دولت درباره اقدامات شبکه‌های معاند اظهار کرد: برخی رسانه‌ها تبدیل به رسانه‌ای برای خشونت و گروه‌های تروریستی شدند. این رسانه‌ها باید پاسخگوی اقدامات خلاف قانون و دروغگویی خود باشند.

وی درباره عدم برگزاری جلسات مبارزه با مفاسد اجتماعی بیان کرد: اقدامات دبیرخانه صرفا مربوط به برگزاری جلسه نیست. اولویت دولت از بین بردن ساختارهای فساد زا و زیرساخت های موجود که به ترویج فساد کمک می‌کند، است. در این راستا دبیرخانه مبارزه با مفاسد اقتصادی با مشارکت سایر دستگاه ها پیگیر این موضوع بوده است. به جای اینکه ما منتظر باشیم تا فساد اتفاق بیفتد در تلاش برای از بین بردن بستر فسادها هستم. جلسات ستاد هم در زمان مورد نیاز تشکیل خواهد شد.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=79323

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.