• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
3

اعتراف اسرائیل به شکست پروژه آشوب؛ «مردم همراهی نکردند»

  • کد خبر : 79334
  • 20 مهر 1401 - 8:46

حالا که رژیم صهیونیستی و صحنه‌گردانان اغتشاشات اخیر صریحاً و رسماً به شکست خود اعتراف کرده‌اند، برخی خواص که با سکوت و یا همصدایی با دشمن بر آتش آشوب بنزین ریختند، تا دیر نشده توبه کرده و جبران کنند. به گزارش مشرق، در ادامه اعترافات کارشناسان و تحلیلگران صهیونیستی مبنی بر شکست اغتشاشات در ایران، […]

آشوب

حالا که رژیم صهیونیستی و صحنه‌گردانان اغتشاشات اخیر صریحاً و رسماً به شکست خود اعتراف کرده‌اند، برخی خواص که با سکوت و یا همصدایی با دشمن بر آتش آشوب بنزین ریختند، تا دیر نشده توبه کرده و جبران کنند.

به گزارش مشرق، در ادامه اعترافات کارشناسان و تحلیلگران صهیونیستی مبنی بر شکست اغتشاشات در ایران، یکی از شبکه‌های اسرائیلی با اشاره به اینکه «تعداد معترضین در ایران کم بوده و هیچ برنامه‌ریزی و بینش سیاسی وجود ندارد»، تأکید کرد: «این اعتراضات به جایی نخواهد رسید.»

شبکه آی ۲۴ اسرائیل در گفت‌وگو با کارشناس امنیتی رژیم صهیونیستی به شکست اعتراضات در ایران اعتراف کرد. کارشناس اسرائیلی در این گفت‌وگو با اشاره به اینکه «تعداد معترضین در ایران کم است و هیچ ایدئولوژی اعتراضی وجود ندارد» گفت: این اعتراضات به جایی نخواهد رسید.

کارشناس امنیتی رژیم صهیونیستی با تأکید بر اینکه «باید شرایط را درست تحلیل کنیم» بیان کرد: «اغتشاشات در ایران به بلوغ، رهبری، برنامه‌ریزی و بینش سیاسی نیاز دارد و در حال حاضر ما هیچ‌کدام این‌ها را نداریم.»

تحلیلگر سیاسی رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات مجری شبکه اسرائیلی مبنی بر اینکه: «تعداد معترضان خیلی کم است و برای همین به نظر نمی‌آید در آینده تغییری اتفاق بیفتد.» بیان کرد: «بله کاملاً درست است، در چشم‌انداز قابل‌مشاهده به خاطر نداشتن رهبر و بینش سیاسی تغییری اتفاق نخواهد افتاد»

وی اضافه کرد: «ما هنوز ازلحاظ کمیت به آن مقداری که برای تغییر رژیم نیاز است خیلی فاصله داریم.»

علاوه‌بر این، رسانه‌های صهیونیستی ۶ مهرماه جاری گزارش دادند: «همه در اسرائیل از نزدیک وقایع ایران را دنبال می‌کنند و موسسه امنیتی اسرائیل نسبت به امکان موفقیت اعتراضات در ایران جهت ایجاد تغییر در این کشور بدبین است.»

تحلیلگران صهیونیستی: ایرانی‌ها اغتشاشات را مهار کردند

بر همین اساس، «آور هیلر» تحلیلگر نظامی رژیم صهیونیستی در شبکه ۱۳ تلویزیون این رژیم با اشاره به پیگیری گسترده اوضاع ایران توسط موسسه امنیتی اسرائیل اعلام کرد: «از زمان انقلاب ایران در سال ۱۹۷۹ تاکنون بزرگ‌ترین آرزوی اسرائیل فروپاشی ایران از درون بوده است. اما بعدازاینکه عصر چهارشنبه [۶ مهرماه] با مسئولان موسسه امنیتی اسرائیل صحبت کردیم می‌توانم بگویم که در نهاد امنیتی همه مقامات نسبت به موفقیت تظاهرات‌های ایران در ایجاد تغییر در این کشور بدبین هستند.»

رسانه‌های صهیونیستی در این راستا گزارش دادند: «مقامات ایران موفق شدند موج اعتراضات را خاموش کنند؛ زیرا حجم فعالیت و قدرت این اعتراضات بسیار کاهش یافته و تلاش‌های آمریکا نیز جواب نداد».

بسیجی‌ها موفق شدند؛ این اعتراض منجر به تغییر نمی‌شود

همچنین، «ایهود یعری» تحلیلگر امور عربی در شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی با اظهار ناامیدی از به نتیجه رسیدن آشوب‌ها در ایران گفت: «متأسفانه مقامات ایران موفق شدند پتوی سنگینی بر موج اغتشاشاتی که شهرهای ایران را در بر گرفته بود (به معنی خاموش کردن آن‌ها)، بیندازند؛ آشوب‌هایی که شامل حمله به مراکز دولتی بود اما نیروهای بسیجی موفق شدند شرکت‌کنندگان در این آشوب‌ها را متفرق کنند.

آمریکایی‌ها تلاش کردند اینترنت را که توسط مقامات ایرانی در شبکه‌های اجتماعی بسته شده بود، برای ایجاد اختلال در این کشور باز کنند، اما این هم کمکی نکرد و شاهد کاهش بسیار روشنی در ابعاد و قدرت این تظاهرات و همچنین جنبه خشونت‌آمیز آنها هستیم.»

در گزارش دیگری، «راز زیمت» کارشناس مسائل ایران و پژوهشگر موسسه تحقیقات امنیت ملی اسرائیل با طرح این سؤال که «آیا اعتراضات در ایران منجر به تغییر خواهند شد؟» پاسخ داد «پاسخ قطعی به این سؤال مشکل است، اما برآورد من این است که اولویت، قدرت نظام است.»

بر همین اساس «تامار گیندن» کارشناس مسائل ایران از مرکز مطالعاتی «عزری» در دانشگاه حیفا در موافقت با زیمت می‌گوید «من ترجیح می‌دهم مثل همه تحلیلگران بگویم که این اعتراض منجر به تغییر نمی‌شود. هر بار گفته می‌شود که این اعتراض است که تغییر را به ارمغان می‌آورد. امیدوارم نجات از آن حاصل شود، اما نمی‌توانم آن را تضمین کنم.»

گرچه رسانه‌ها و تحلیلگران رژیم صهیونیستی به شکست اغتشاشات در ایران اعتراف کردند اما ادبیات حاکم بر اظهارات و تحلیل‌های آنها حاکی از آن است که بخشی از آشوبگران در داخل تحت مدیریت و اجاره سرویس‌های اطلاعاتی رژیم جعلی اسرائیل هستند.

گفتنی است هنوز یکی دو روز از آغاز ناآرامی‌ها در برخی نقاط کشور نگذشته بود که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، رسماً از این آشوب‌ها حمایت کرد و در اطلاعیه‌ای نوشت «ما اعتراضات مردم شجاع ایران [علیه حاکمیت] را از نزدیک دنبال می‌کنیم!»

اسرائیل در این بیانیه نوشته بود که در کنار مردم ایران ایستاده و از جامعه جهانی می‌خواهد سرکوب وحشیانه رژیم علیه ایرانیان بی‌گناه را محکوم کند.!

جدیدترین اقدام رژیم جعلی صهیونیستی، فراخوان چند روز پیش شهرداری قدس غربی اشغالی برای «برگزاری تظاهرات اعلام همبستگی زنان اسرائیلی با زنان ایرانی» در قدس اشغالی و دستاویز قرار دادن فوت مرحومه مهسا امینی بود.

گفتنی است رژیم جعلی صهیونیستی نوک پیکان برخوردهای مداخله‌جویانه اخیر آمریکا و اروپا و حمایت علنی و آشکار آنها از اغتشاشگران بوده است.

برای یک اقدام بی‌سابقه در ایران برنامه‌ریزی کرده بودیم

لازم به یادآوری است که وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ۲ مرداد سال جاری با انتشار خبر کوتاهی اعلام کرد: «شبکه‌ای از عوامل سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی که برای انجام عملیات تروریستی به کشور اعزام شده بودند، توسط سربازان گمنام امام زمان ارواحنا فداه شناسایی و کلیّه عناصر عملیاتی بازداشت شدند.» بعدازآن بسیاری از رسانه‌های عبری زبان به بررسی، تحلیل و گمانه‌زنی پیرامون آن پرداختند.

«معاریو» یکی از روزنامه‌های پرمخاطب عبری‌زبان هم در این رابطه با پذیرش تلویحی خنثی شدن این توطئه تروریستی در تیتر خود نوشت: «ما برای یک اقدام بی‌سابقه در ایران برنامه‌ریزی کرده بودیم؛ اطلاعاتی در مورد دستگیری شبکه جاسوسی اسرائیلی منتشر شده است.»

پادویی عناصر رادیکال اصلاحات برای سرویس‌های غربی، عبری و عربی

مثلث غربی، عبری و عربی همواره در قبال ایران وحدت استراتژیک داشته‌اند چه آنکه نوع حضور و صحنه‌گردانی آنها در فتنه ۸۸، آبان ۹۸ و وقایع اخیر نشان‌دهنده عمق همکاری آنها در حمایت از اغتشاشگران و مقابله با نظام جمهوری اسلامی است.

و البته که برخی پادوهای داخلی آنها که شبکه نیابتی دشمن در غرب را تشکیل داده‌اند یک سر دیگر قیچی مقابله با ایران هستند. در همین وقایع اخیر مشاهده شد که برخی عناصر تندروی اصلاحات که روزی کباده اصلاحات بر دوش می‌کشیدند، رسماً با اسرائیلی‌ها هم مسیر و هم‌نوا شدند و با اعتبازرادیی از اظهارات مقامات رسمی ایران در ماجرای فوت مهسا امینی و تشویق معترضان، فتنه دیگری را رقم بزنند.

پر بیراه نبود که در جریان فتنه ۸۸، نتانیاهو نخست‌وزیر وقت رژیم صهیونیستی با صراحت اعلام کرد که «اصلاح‌طلبان بزرگ‌ترین سرمایه اسرائیل در ایران هستند»! و یا شیمون پرز، رئیس‌جمهور وقت این رژیم جعلی گفت «اصلاح‌طلبان به نمایندگی از اسرائیل با رژیم اسلامی ایران می‌جنگند»!

در فتنه ۸۸، وقایع آبان ۹۸ و همچنین ناآرامی‌های اخیر در ماجرای فوت مهسا امینی، از یک‌سو دشمنان خارجی به میدان آمدند و از ‌سوی دیگر هم پادوهای داخلی غرب (برخی احزاب و فعالین سیاسی اصلاح‌طلبان تندرو) در گوشه و کنار در قالب بیانیه، پیام و مصاحبه به صحنه‌گردانی اعتراضات پرداختند.

چرا برخی خواص سیاسی هنوز ساکت هستند؟

نکته قابل‌تأمل در این ماجرا، سکوت برخی خواص سیاسی است که موجبات تعجب افکار عمومی را برانگیخته و در شبکه‌های اجتماعی باعث بروز و ظهور برخی قضاوت‌های تندوتیز درخصوص آنها شده است.

بسیار روشن است در مواقعی که جامعه دچار بحران و التهابات امنیت، سیاسی و اجتماعی می‌شود بخشی از افکار عمومی و علی‌الخصوص سمپادهای آنان، نقش خود را متناسب و متناظر با بینش و منش آنها تنظیم می‌کنند.

نیاز به گفتن نیست که نوع نگاه خواص سیاسی و برخی شخصیت‌های دینی و فرهنگی به حوادث اجتماعی در هدایت و جهت‌دهی افکار عمومی تأثیرگذار است و چه‌بسا سکوت و یا همصدایی ضمنی آنها با دشمن، ممکن است معنای خیانت و امضای اقدامات رادیکال و آشوبگرانه را به ذهن متبادر کند.

تجربه فتنه ۸۸ هم ثابت کرده که چگونه برخی خواص با هم‌صدایی و یا سکوت و کنارکشیدن خود از صحنه که رنگ و بوی خیانت داشت، راه را بر آشوبگران و صحنه‌گردانان و عوامل اصلی فتنه تسهیل کردند.

باید این نکته را متذکر شد، حالا که رژیم صهیونیستی و صحنه‌گردانان اغتشاشات اخیر صریحاً به شکست خود اعتراف کرده‌اند، برخی خواص که با سکوت و یا همصدایی با دشمن بر آتش آشوب بنزین ریختند، تا دیر نشده توبه کرده و جبران کنند.

رهبر انقلاب: کنار کشیدن خواص در زمان فتنه نوعی کمک به فتنه است

رهبر معظم انقلاب در همان مقطع (۲/۷/۸۸) طی سخنانی در این خصوص فرمودند: «بعضی‌ها در فضای فتنه، این جمله (کن فی الفتنهًْ کابن اللّبون لا ظهر فیرکب و لا ضرع فیحلب: در فتنه‌ها همچون شتر کم سن و سال باش، نه پشت او قوی شده که سوارش شوند نه پستانی دارد که بدوشند» را بد می‌فهمند و خیال می‌کنند معنایش این است که وقتی فتنه شد و اوضاع مشتبه شد، بکش کنار! اصلاً در این جمله این نیست که: «بکش کنار». این معنایش این است که به هیچ وجه فتنه‌گر نتواند از تو استفاده کند؛ از هیچ راه. «لا ظهر فیرکب و لا ضرع فیحلب»؛ نه بتواند سوار بشود، نه بتواند تو را بدوشد؛ مراقب باید بود.

در جنگ صفین ما از آن طرف عمار را داریم که جناب عمار یاسر دائم – آثار صفین را نگاه کنید – مشغول سخنرانی است؛ این طرف لشکر، آن طرف لشکر، با گروه‌های مختلف؛ چون آنجا واقعاً فتنه بود دیگر؛ دو گروه مسلمان در مقابل هم قرار گرفتند؛ فتنه عظیمی بود؛ یک عده‌ای مشتبه بودند. عمار دائم مشغول روشنگری بود؛ این طرف می‌رفت، آن طرف می‌رفت، برای گروه‌های مختلف سخنرانی می‌کرد – که اینها ضبط شده و همه در تاریخ هست – از آن طرف هم آن عده‌ای که «نفر من اصحاب عبد اللَّه بن مسعود …» هستند، در روایت دارد که آمدند خدمت حضرت و گفتند: «یا امیرالمؤمنین – یعنی قبول هم داشتند که امیرالمؤمنین است – انّا قد شککنا فی هذا القتال»؛ ما شک کردیم. ما را به مرزها بفرست که در این قتال داخل نباشیم! خوب، این کنار کشیدن، خودش همان ضرعی است که یُحلب؛ همان ظهری است که یُرکب! گاهی سکوت کردن، کنار کشیدن، حرف نزدن، خودش کمک به فتنه است. در فتنه همه بایستی روشنگری کنند؛ همه بایستی بصیرت داشته باشند. امیدواریم ان‌شاءالله خدای متعال ما را و شما را به آنچه می‌گوئیم، به آنچه نیت داریم، عامل کند؛ موفق کند.»

رهبر انقلاب: خواص باید کار خود را جبران و صریحاً موضع‌گیری کنند

معظم‌له در سخنرانی اخیر خود در مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های نیروهای مسلح، به مواضع برخی خواص در ماجرای ناآرامی‌های اخیر اشاره کردند و فرمودند: «در اول کار برخی خواص بدون تحقیق و احتمالاً ناشی از دلسوزی، اطلاعیه و بیانیه دادند و اظهار نظر کردند. برخی از آنها اتهام را به سمت سازمان انتظامی بردند و برخی هم مجموعه نظام را متهم کردند. اکنون که دیدند قضیه چیست و نتیجه حرف‌های آنان با برنامه‌ریزی دشمن چه اتفاقاتی را در خیابانها رقم زده است، باید کار خود را جبران و صریحاً اعلام کنند با آنچه اتفاق افتاده و با برنامه دشمن خارجی، مخالفند.»

معظم‌له افزودند: «وقتی عنصر سیاسی آمریکایی این قضایا را به دیوار برلین تشبیه می‌کند باید بفهمید قضیه چیست و اگر نفهمیدید حالا بفهمید و صریحاً موضع‌گیری کنید.»

منبع: کیهان
لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=79334

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.