• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
2

مجمع تشخیص مصلحت نظام جایگاه رفیع و مغتنمی در نظام جمهوری اسلامی دارد

  • کد خبر : 79342
  • 20 مهر 1401 - 13:10
مجمع تشخیص مصلحت نظام جایگاه رفیع و مغتنمی در نظام جمهوری اسلامی دارد
رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام فرمودند: مجمع تشخیص مصلحت نظام جایگاه رفیع و مغتنمی در نظام جمهوری اسلامی دارد و میتواند داشته باشد. و مستمر است این جایگاه، در آینده هم همینجور است.

اعضای دوره‌ی جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام، صبح امروز (چهارشنبه) در حسینیه امام خمینی (ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

مهمترین محورهای سخنان ایشان در این دیدار بدین شرح است:

– مجمع تشخیص مصلحت نظام، یک مجموعه‌ی بسیار مغتنم برای نظام جمهوری اسلامی است. چون متشکل است از افراد نخبه‌ی مجرب که مجموعه‌ی این مجمع می‌تواند یک نگاه همه‌جانبه‌ای به مسائل کشور داشته باشد.

– این مجمع خیلی جایگاه رفیع و مغتنمی در نظام جمهوری اسلامی دارد و می‌تواند داشته باشد و مستمر است این جایگاه، در آینده هم همین‌جور است.

– در بین شماها کسانی بودند که مقامات عالیه‌ی دولتی یا تقنینی یا قضائی داشتند، میدان کار را می‌شناسند و می‌دانند که اجرا یعنی چه، تقنین یعنی چه، این مجموعه نقششان در مسئله‌ی سیاست‌های کلی نقش مشورت‌دهی است که این مشورت‌دهی را دست کم نباید گرفت، این خیلی مهم است.

– نفس اینکه یک مجموعه‌ای می‌نشینند، فکر می‌کنند، کار می‌کنند، بررسی می‌کنند و به یک نتایجی می‌رسند. نفس این مشورت‌دهی خیلی مهم است؛ یعنی حالا درست است که ما آن چیزی که به مجمع می‌فرستیم فکر و مشورت شده است لکن خیلی فرق می‌کند که مشورت این جمع مهم، پای این باشد یا نباشد. لذاست که استفاده می‌کنیم، ذهن ما را باز می‌کند، گاهی ممکن است آن چیزی که به عنوان مشورت گفته شده مورد تأیید قرار نگیرد اما خود آن یک فکر جدیدی را ایجاد و یک راه جدیدی را روی ما باز کند.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=79342

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.