• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 9 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 17 April - 2024
4

افزایش حقوق‌‌ها از چه زمانی اجرایی می‌شود؟

  • کد خبر : 79359
  • 23 مهر 1401 - 10:59

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به روند بررسی لایحه متناسب‌سازی حقوق‌ها گفت: گزارشات کمیسیون امروز جمع بندی می‌شود تا بتوانیم گزارش‌ نهایی را ۲۴ مهر به صحن مجلس ارائه کنیم. به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در جلسه علنی روز یکشنبه ۱۷ مهر مجلس شورای اسلامی، دو فوریت لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان […]

افزایش حقوق‌‌ها از چه زمانی اجرایی می‌شود؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به روند بررسی لایحه متناسب‌سازی حقوق‌ها گفت: گزارشات کمیسیون امروز جمع بندی می‌شود تا بتوانیم گزارش‌ نهایی را ۲۴ مهر به صحن مجلس ارائه کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در جلسه علنی روز یکشنبه ۱۷ مهر مجلس شورای اسلامی، دو فوریت لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری با ۲۲۴ رای موافق، ۷ رای مخالف و ۲ رای ممتنع از مجموع ۲۴۷ نماینده حاضر در مجلس تصویب شد.

بر همین اساس جهت اطلاع از آخرین روند رسیدگی و بررسی این لایحه در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس که کمیسیون تخصصی این موضوع به شمار می‌رود، به سراغ جعفر قادری از اعضای این کمیسیون رفتیم.

قادری در مورد آخرین وضعیت بررسی لایحه متناسب‌سازی حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار کرد: این لایحه روز دوشنبه ۱۸ مهر به کمیسیون برنامه و بودجه ارجاع شد. ما همان روز در دو نوبت صبح و عصر جلساتی را برای بررسی لایحه داشتیم.

وی افزود: با توجه به اینکه این لایحه چند محور عمده از جمله شاغلین، بازنشستگان و افراد تحت پوشش کمیته امداد را داشت، بر همین اساس سه کمیته در کمیسیون برنامه و بودجه تشکیل شد و این کمیته‌ها بررسی‌های خود را انجام دادند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطر نشان کرد:  روز سه شنبه ۱۹ مهر هم در ساعات ۱۰ الی ۱۲ و ۱۴الی ۱۷ و همچنین ۱۸ الی ۲۱:۳۰ جلسات ما ادامه داشت و روز بعد آن هم دوستان ما در کمیسیون برنامه و بودجه جلسات خود را ادامه دادند و ان‌شاءالله گزارشات کمیسیون روز شنبه ۲۳ مهر جمع بندی می‌شود تا بتوانیم گزارش‌ نهایی را روز یکشنبه ۲۴ مهر به صحن مجلس ارائه کنیم.

قادری درباره روند کار قانونی تا اعمال افزایش حقوق‌ها و اینکه افزایش حقوق‌ها چه زمانی اعمال می ‌شود؟ گفت: در اینجا دو نگاه وجود دارد؛ ترجیحاً اگر اعمال افزایش حقوق‌ها را از شهریور ماه لحاظ کنیم، خیلی مناسب‌تر است؛ منتهی از آن سو سقف منابعی داریم که اگر بخواهیم با این سقف منابع افزایش حقوق داشته باشیم ممکن است نتوانیم شروع این قانون را از شهریور ما لحاظ کنیم و امکان دارد به ناچار این افزایش حقوق‌ها را یک ماه عقب بیاندازیم.

وی افزود: اگر بخواهیم منابعی را اضافه کنیم، هم در تامین منابع به مشکل خواهیم خورد و هم با اصل ۷۵ قانون اساسی مغایر است و طبیعتاً دولت به شورای نگهبان رفته و اعتراض می‌کند و شورای نگهبان نیز مصوبات مجلس را بر می‌گرداند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان گفت: حالا اینکه شروع افزایش حقوق‌ها از شهریور باشد یا مهر، باید ببینیم که چگونه می‌توانیم منابع این موضوع را تامین کنیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=79359

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.