• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
6

الحاق ۳.۳ هکتار به محدوده شهر ابهر

  • کد خبر : 79389
  • 24 مهر 1401 - 11:15
الحاق ۳.۳ هکتار به محدوده شهر ابهر

 مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، از تصویب الحاق ۳.۳ هکتار به محدوده شهر ابهر برای اجرای پروژه‌های ملی مسکن خبر داد. مسعود بیات‌منش شامگاه دیروز (۲۳ مهرماه) در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان به برنامه‌ریزی انجام شده برای اصلاح محدوده‌های دو شهر هیدج و زرین‌آباد اشاره و اظهار کرد: حریم شهر هیدج باید اصلاح شود […]

 مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، از تصویب الحاق ۳.۳ هکتار به محدوده شهر ابهر برای اجرای پروژه‌های ملی مسکن خبر داد.

مسعود بیات‌منش شامگاه دیروز (۲۳ مهرماه) در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان به برنامه‌ریزی انجام شده برای اصلاح محدوده‌های دو شهر هیدج و زرین‌آباد اشاره و اظهار کرد: حریم شهر هیدج باید اصلاح شود تا شهر توسعه یابد.

وی به مخالفت شهرداری به الحاق ۱۳۰ هکتار به محدوده شهر زنجان اشاره کرد و گفت: آورده توسعه شهر زنجان برای شهرداری آن قدر هست که اگر آن را در بانک سرمایه‌گذاری کنند، می‌توانند با سود آن محدوده اضافه شده را اداره کنند.

این مسئول تصریح کرد: بیش از ۲۰۰ هکتار از هیدج در شهرستان خرم‌دره و شمال آن در شهرستان ابهر قرار دارد که این موضوع در طرح جدید اصلاح شده و همه شهر هیدج در شهرستان ابهر قرار گرفته است.

وی میانگین تراکم شهرهای کشور را بین ۵۵ تا ۶۰ نفر به ازای هر هکتار خواند و تصریح کرد: با احتساب این شاخص، اگر جمعیت زنجان را ۵۰۰ هزار نفر در نظر بگیریم باید ۸۵۰۰ هکتار وسعت شهر داشته باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه در طرح تفصیلی، وسعت شهر زنجان ۶۵۰۰ هکتار مشخص شده است، بیان کرد: ۲۰۰۰ هکتار از این محدوده به کاربری‌هایی مثل سایت کارگاهی، پارک‌های جنگلی و باغات جنوب زنجان اختصاص دارد و ۴۵۰۰ هکتار آن ظرفیت مسکونی شدن دارد.

بیات‌منش یادآور شد: در طرح نهضت ملی مسکن، سالانه باید فراخوان اعلام شود و از مشتریان دریافت مسکن ثبت‌نام به عمل بیاد، بنابراین هر سال شماری به متقاضیان مسکن زنجان افزوده می‌شود که باید تمهیدات لازم برای پاسخ به این تقاضا اندیشیده شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان نیز در ادامه این جلسه به سیاست‌های کلی محیط‌زیست ابلاغی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: این سیاست‌ها در سال ۹۴ به دولت ابلاغ شد اما اجرای آن تا پارسال مغفول مانده بود که دی‌ماه سال گذشته در دستور کار قرار گرفت.

محمدرضا یافتیان با اشاره به اینکه زنجان به عنوان دومین استان نسبت به تبیین این سیاست‌ها اقدام کرد، افزود: این ابلاغیه در هفت بند صادر شده که با یک بازنگری، نگاه جامع‌تری به سیاست‌های حوزه محیط‌زیست دارد.

وی ابراز کرد: ایجاد نظام یکپارچه‌ ملی محیط‌زیست، مدیریت هماهنگ و نظام‌مند منابع حیاتی، جرم‌انگاری تخریب محیط‌زیست، تهیه‌ اطلس زیست‌بوم کشور، تقویت دیپلماسی محیط‌زیست، گسترش اقتصاد سبز و نهادینه‌سازی فرهنگ و اخلاق زیست‌محیطی از جمله محورهای ابلاغیه‌ رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

ناصر فغفوری، رئیس سازمان صمت استان زنجان نیز در این جلسه بر به روزرسانی رده‌های زیست‌محیطی تأکید و خاطرنشان کرد: امروزه فرآیندهای تولید دچار تغییر و تحولات شده و به روز نبودن رده‌های زیست‌محیطی محدودیت‌هایی را برای تولید ایجاد می‌کند.

انتهای پیام

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=79389

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.