• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 26 March - 2024
3

لزوم ورود مسؤولان برای ایجاد انضباط در فضای مجازی/مجلس به عنوان نهاد قانون‌گذار در مورد انتشار اخبار دروغ مسؤولیت دارد

  • کد خبر : 79377
  • 24 مهر 1401 - 11:05
لزوم ورود مسؤولان برای ایجاد انضباط در فضای مجازی/مجلس به عنوان نهاد قانون‌گذار در مورد انتشار اخبار دروغ مسؤولیت دارد
نایب رییس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ورود مسؤولان برای ایجاد انضباط در فضای مجازی تاکید کرد و گفت: این ورود باید در راستای پیشگیری از متضرر شدن مادی و اخلاقی مردم باشد و هم اینکه به نیازهای مردم در این حوزه پاسخ داده شود چرا که بسیاری از خدمات و فعالیت‌های اقتصادی در این حوزه در حال انجام است.

حجت‌الاسلام حسن شجاعی، نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با تاکید بر اینکه مجلس به عنوان نهاد قانون‌گذار در مورد انتشار اخبار دروغ مسؤولیت دارد، اظهار کرد: شورای فضای مجازی کشور هم در این حوزه مسؤولیت دارد و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، ولنگاری در فضای مجازی مورد پذیرش ملت ایران نیست.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تنها بخشی از ولنگاری در حوزه فضای مجازی مربوط به اخلاق است، افزود: این ولنگاری در حوزه‌های دیگر از جمله مسؤولیت حقوقی هم مشهود است و هر کسی هر کاری و اظهار نظری که دلش می‌خواهد انجام داده و این فضا پر از اکانت‌های جعلی است.
وی با بیان اینکه ولنگاری موجود در فضای مجازی منجر به کلاهبرداری اقتصادی هم می‌شود، ادامه داد: مردم از این ولنگاری، خسارت مادی و معنوی دیده‌ و متضرر شده‌اند.
شجاعی بر ضرورت ورود مسؤولان برای ایجاد انضباط در فضای مجازی تاکید کرد و گفت: این ورود باید در راستای پیشگیری از متضرر شدن مادی و اخلاقی مردم باشد و هم اینکه به نیازهای مردم در این حوزه پاسخ داده شود چرا که بسیاری از خدمات و فعالیت‌های اقتصادی در این حوزه در حال انجام است.
نایب رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چند هفته قبل طی صحبت‌هایی که با وزیر ارتباطات داشتم، وی صحبت از وجود برنامه برای ساماندهی این حوزه را کرده است که با توجه به شرایط کشور امکان تهیه طرحی با لحاظ کردن همه مصلحت‌ها تدوین و ارائه شود.
وی در پاسخ به سوالی در مورد نبود قانون مدون در حوزه فضای مجازی گفت: من دولت سابق را در این مورد مقصر می‌دانم و دلیل آن هم این است که در دولت گذشته، فضای مجازی را تبدیل به ابزاری برای سوء استفاده سیاسی کرده بودند.
شجاعی به وجود صحنه‌های غیر اخلاقی و حتی مستهجن در فضای مجازی که پذیرفتنی هم نیست، اشاره و تصریح کرد: جلوگیری از این روند خیلی واضح به نظر می‌رسید، ولی دولت سابق از این مورد سوء استفاده سیاسی می‌کرد و خود را در ظاهر طرفدار آزادی و فضای مجازی نشان می‌داد و از کمک به اصلاح این حوزه خودداری می‌کرد.
نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به نبود انضباط لازم در شبکه‌های اجتماعی توسعه یافته در کشور، دشمن هر آنچه می‌تواند و می‌خواهد از این فضا سوءاستفاده کرده و فتنه ایجاد می‌کند.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=79377

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.