• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 15 - شوال - 1445
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
8

نرخ تورم زنجان ۳.۷ واحد کمتر شده است

  • کد خبر : 79383
  • 24 مهر 1401 - 14:09
نرخ تورم زنجان ۳.۷ واحد کمتر شده است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه نرخ تورم منتهی به مرداد سال ۱۴۰۱ نسبت به دوره مشابه پارسال ۳.۷ واحد کمتر شده است، گفت: ضریب جینی که معیار اندازه‌گیری توزیع درآمد در کشور به‌ شمار می‌رود، با اندکی بهبود در سال گذشته به ۳۹ درصد رسیده است. رامین میرزایی شامگاه دیروز […]

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان با بیان اینکه نرخ تورم منتهی به مرداد سال ۱۴۰۱ نسبت به دوره مشابه پارسال ۳.۷ واحد کمتر شده است، گفت: ضریب جینی که معیار اندازه‌گیری توزیع درآمد در کشور به‌ شمار می‌رود، با اندکی بهبود در سال گذشته به ۳۹ درصد رسیده است.

رامین میرزایی شامگاه دیروز (۲۳ مهرماه) در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان زنجان، رقم تحقق درآمدهای عمومی استان در پنج ماهه نخست امسال را ۶۶.۵ درصد برشمرد و اظهار کرد: برای دست‌یابی به رشد اقتصادی باثبات، دستگاه‌ها باید برنامه‌محور بودن را مورد توجه قرار دهند.

وی تصریح کرد: ایجاد ثبات اقتصادی، عدالت‌محوری و کارآمدی نظام حکمرانی از رویکردهای کلان بودجه ۱۴۰۲ است و اختصاص بودجه در قالب فصل و برنامه اتفاق خواهد افتاد. ۴.۵ میلیارد تومان از اسناد خزانه اسلامی جذب استان زنجان نشد.

این مسئول با اشاره به تلاش‌ها و رایزنی‌ها برای جذب اعتبارات، افزود: برگشت خوردن منابع و جذب نشدن اعتبارات در شأن زنجان و مدیران این استان نیست.

وی با اشاره به اینکه رشد اقتصاد غیرنفتی استان با رشد فزاینده از ۳.۱ درصد در سال گذشته به ۴.۳ درصد در بهار امسال رسیده است، خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری در استان همچنان تک‌رقمی و ۹.۲ درصد است.

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان نیز در ادامه جلسه، ابراز کرد: از مجموع اعتبارات اسناد خزانه اسلامی که بیش از ۲۸۴ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان به استان زنجان تخصیص داده شده بود، افزون بر ۲۸۰ میلیارد و ۳۲۰ میلیون تومان آن جذب شده است.

احمد خداوردی با اشاره به اینکه یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون تومان از اعتبارات اسناد خزانه اسلامی متعلق به سازمان جهادکشاورزی استان زنجان برگشت خورد، بیان کرد: اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان نتوانست یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از این اعتبارات را جذب کند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع استان زنجان از جذب ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اسناد خزانه اسلامی بازماند که این اعتبارات علاوه بر دو دستگاه ذکر شده متعلق به اداره‌کل دامپزشکی استان زنجان، استانداری و شهرداری زنجان، اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، شهرداری چورزق، شهرداری نیک‌پی و سایر موارد است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=79383

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.