• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
3

تحول در ضریب جینی استان زنجان

  • کد خبر : 79386
  • 24 مهر 1401 - 15:11
تحول در ضریب جینی استان زنجان
استاندار زنجان با بیان اینکه پارسال زنجان در ردیف دوم تورم کشور قرار داشت، گفت: در شهریور امسال استان در این شاخص به رتبه ۲۱ رسیده و تحولی در ضریب جینی اتفاق افتاده و از این پس نیز بیشتر خواهد شد.

محسن افشارچی شامگاه دیروز (۲۳ مهرماه) در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان زنجان، اظهار کرد: همه مسئولان در ساختار نظام جمهوری اسلامی در پیشگاه خداوند و در برابر مردم مسئول هستند و همه باید تلاش کنیم امید و نشاط را به جامعه بازگردانیم.

وی با اشاره به اینکه نظام سلطه همه قدرت خود را به کار گرفته است تا استقلال ایران را به خطر بیندازد، افزود: دشمن از ۴۳ سال پیش به دنبال زمین زدن نظام جمهوری اسلامی است و در نقاطی که گاردهای کشور بسته است، دشمن توان نفوذ ندارد و باید جلوی گاردهای باز را نیز بگیریم.

استاندار زنجان یادآور شد: در کشور و به تبع آن استان، حرکت‌های بزرگی اتفاق افتاده و این موضوع در حوزه‌های مختلف از جمله تزریق اعتبارات از محل مالیات بر ارزش‌افزوده به دهیاری‌ها و شهرداری‌ها تا ایجاد بازارهای موازی برای کنترل تورم مشهود است.

افشارچی ادامه داد: از ابتدای امسال ۲۷۰۰ میلیارد تومان از محل خرید گندم به کشاورزان پرداخت شده است که ۱۴۰۰ میلیارد تومان آن متعلق به خدابنده بوده که از لحاظ شاخص توسعه‌یافتگی آخرین شهرستان استان به‌ شمار می‌رود و این امر به معنی تحرک در ضریب جینی است.

نماینده عالی دولت در استان زنجان در مورد برنامه‌محور بودن بودجه دستگاه‌های اجرایی، تاکید کرد: همه دستگاه‌ها باید نسبت به این موضوع حساس باشند.

وی با اشاره به اینکه در بحث الحاق زمین به محدوده شهر تکالیف دستگاه‌های ذی‌ربط در قانون مشخص شده است، خاطرنشان کرد: در این خصوص باید حق و حقوق شهرداری‌ها نیز پرداخت شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=79386

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.