• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 10 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
4

پرداخت صددرصدی مطالبات گندم‌کاران/ طرح امنیت غذایی اولویت اول کمیسیون کشاورزی است

  • کد خبر : 79407
  • 25 مهر 1401 - 10:02

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح امنیت غذایی اولویت اول کمیسیون کشاورزی است، گفت: امسال برعکس سال‌های قبل دولت توانست صددرصدی مطالبات گندم‌کاران را در مدت کوتاهی بپردازد تا گندم‌کاران برای سال بعد انگیزه ویژه برای کاشت گندم را داشته باشند. علی‌اکبر علیزاده برمی عضو کمیسیون […]

پرداخت صددرصدی مطالبات گندم‌کاران/ طرح امنیت غذایی اولویت اول کمیسیون کشاورزی است

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طرح امنیت غذایی اولویت اول کمیسیون کشاورزی است، گفت: امسال برعکس سال‌های قبل دولت توانست صددرصدی مطالبات گندم‌کاران را در مدت کوتاهی بپردازد تا گندم‌کاران برای سال بعد انگیزه ویژه برای کاشت گندم را داشته باشند.

علی‌اکبر علیزاده برمی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ درباره آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم و طرح امنیت غذایی این کمیسیون اظهار کرد: طرح امنیت غذایی از مهم‌ترین طرح‌های دنبال شده توسط کمیسیون کشاورزی است که به‌عنوان ستونی برای امنیت کشور از سوی این کمیسیون دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: در این طرح آمده که قیمت‌ محصولات اساسی به‌ویژه گندم باید به‌گونه‌ای باشد که کشاورز رغبت کند گندم بکارد و به دولت تحویل دهد که امسال در واقع شاهد اجرای مناسب این روند بودیم.

بیشتر بخوانید:
۷۶۰ هزار میلیارد ریال گندم از کشاورزان خریداری شد

تا عرق کشاورزان خشک نشده پول گندم را برای آنها واریز می‌کنیم

علیزاده افزود: بذر اصلاح شده، کود، سم و روش‌های آبیاری باید از سوی جهاد کشاورزی به کار گرفته شود و در اختیار کشاورز قرار گیرد و دولت هم با پیگیری مجلس سعی می‌کند تا عرق کشاورزان خشک نشده پول گندم برای آنها واریز شود که امسال شاهد واریز به‌موقع پول گندم‌کاران بودیم درحالی‌که در سال‌های گذشته کشاورزان بعضاً ۹ ماه منتظر پول فروش گندمشان بودند.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: امسال با کمبود تأمین اعتبار روبه‌رو بودیم و نزدیک به ۸۵ هزار میلیارد تومان در بازه زمانی دو‌ماهه به گندم‌کاران ارائه شد که یک معجزه بود و توانستیم صددرصد مطالبات گندم‌کاران را پرداخت نماییم.

وی درباره تأمین نهادها، گفت: متأسفانه با سیاست‌گذاری‌های غلط در سال‌های گذشته  ۹۰ درصد نهاده به خارج کشور وابسته است؛ ولی در بودجه ۱۴۰۱ به وزارت کشاورزی تکلیف شد که در ۴ سال باید به خودکفایی ۵۰ درصدی برسیم و امسال امید داریم به ۱۰درصد خودکفایی در سال جدید برسیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=79407

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.