• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
2

بحران انرژی شرایط را برای غربی ها به تنگ آورده است/ عربستان به طور کامل وادادگی خود را به آمریکایی ها ثابت کرده است

  • کد خبر : 79405
  • 25 مهر 1401 - 10:01

عماد نجار با بیان اینکه بحران انرژی شرایط را برای غربی ها به تنگ آورده است، گفت: عربستان به طور کامل وادادگی خود را به آمریکایی ها ثابت کرده است و این نوع رفتارها می تواند فقط یک نوع مسکن موقت برای شرایط داخلی و حتی ملت عرب باشد که پایداری نخواهد داشت. عماد نجار […]

بحران انرژی شرایط را برای غربی ها به تنگ آورده است/ عربستان به طور کامل وادادگی خود را به آمریکایی ها ثابت کرده است

عماد نجار با بیان اینکه بحران انرژی شرایط را برای غربی ها به تنگ آورده است، گفت: عربستان به طور کامل وادادگی خود را به آمریکایی ها ثابت کرده است و این نوع رفتارها می تواند فقط یک نوع مسکن موقت برای شرایط داخلی و حتی ملت عرب باشد که پایداری نخواهد داشت.

عماد نجار کارشناس و تحلیل‌گر مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اختلاف عربستان و آمریکا اظهار داشت: چند وقت پیش بایدن سفری به منطقه از جمله عربستان داشت که باید دید در این سفر چه روابط و اختلافات دیداری صورت گرفت و به چه دلیل مقامات ارشد عربستان به استقبال بایدن در فرودگاه نرفتند.

وی با تاکید بر اینکه هدف اصلی سفر بایدن و حضورش در عربستان مقابله برای شرایط بحرانی انرژی در جهان است که در حال حاضر غرب را درگیر خودش کرده است، تصریح کرد: بحران انرژی که در پی بحران اوکراین از سمت روسیه در پاسخ به تحریم های غربی ها اعمال می شود، شرایط را برای غربی ها به تنگ آورده است.

نجار افزود: بایدن در سفر خود به عربستان قصد این را داشت که از این کشور برای تولید و افزایش بیشتر نفت درخواست کند تا کاستی های کاهش انرژی که از سمت روسیه به غرب اعمال فشار می کند، جبران شود.

این تحلیلگر امور غرب آسیا با بیان اینکه محمد بن سلمان در سخنرانی که در جده داشت به طور واضح اعلام کرد که ما مسئول حل بحران های بین المللی در حوزه غرب نیستیم، یادآور شد: این واکنش مقامات عربستان مخصوصا بن سلمان به درخواست افزایش تولید نفت برای حل بحران انرژی غرب جریان دیگری را در کنار خود دارد که آن موضوع اوپک پلاس است.

وی با اشاره به اینکه سازمان های بین المللی براساس تحلیل های خود اعلام کرده بودند که با حل بحران کرونا بهای نفت به طور چشم گیری کاهش پیدا می کند، خاطر نشان کرد: طی سال های گذشته بهای نفت به نزدیک ۱۵ دلار رسید که برای جلوگیری از این شرایط تولید نفت کاهش یافت تا بهای نفت در سطح جهانی کاهش پیدا نکند.

خشم مقامات غربی به دلیل کاهش تولید نفت

به گفته نجار؛ در اوپک پلاس تصمیم بر این شد برای مقابله با کاهش بهای نفت توسط روسیه و عربستان تولید نفت کاهش یابد که این امر خشم مقامات غربی مخصوصا آمریکایی ها را در پی داشت.

این تحلیلگر امور غرب آسیا با بیان اینکه حتی در یک دوره ای ملک فیصل برای افزایش قیمت نفت همچین اقدامی کرده بود و تولید نفت را قطع کرده بود، افزود: مقامات آمریکایی اعلام کردند که عربستان اگر در این زمینه ها با روسیه همکاری کند باید سلاح خود را هم از روسیه بگیرد و ما دیگر از آنها پشتیبانی نمی کنیم.

وی بیان کرد: با در نظر گرفتن روابط سیاسی، نظامی و اقتصادی بین عربستان و آمریکا باید این موضوع را در نظر گرفت که پایداری این واکنش ها در برابر درخواست های غرب مخصوصا آمریکا بسیار کوتاه است و رژیم آل سعود نمی تواند بر این مواضع خود به مدت طولانی پافشاری کند.

نجار در ادامه با تاکید بر اینکه این واکنش ها و تحرکات، کوتاه مدت و برای آرام کردن شرایط و حتی اعتراض های داخلی است، تصریح کرد: برای همه واضح شده که عربستان به طور کامل وادادگی خود را به آمریکایی ها ثابت کرده است و این نوع رفتارها می تواند فقط یک نوع مسکن موقت برای شرایط داخلی و حتی ملت عرب باشد که پایداری نخواهد داشت.

توان نظامی عربستان به طور کامل وابسته به آمریکا و غرب است

این تحلیلگر امور غرب آسیا با بیان اینکه توان نظامی عربستان به طور کامل وابسته به آمریکا و غرب است، تاکید کرد: عربستان با توجه به شرایطی که از لحاظ حقوق بشری دارد و حتی در مرزها و کشورهای اطراف خود که نافذ فاحش حقوق بشر است، پیگیر نقض حقوق بشر نیستند.

نجار در پایان گفت: درخواست هایی که از سمت رژیم صهیونیستی می شود باعث می شود که رژیم آل سعود در مدت زمان نه بسیار طولانی از مواضع خود کوتاه میاد که این روند مثال معروف گاو شیرده را باز هم در پی خواهد داشت.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=79405

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.