• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 26 March - 2024
6

۳۰۷ هزار هکتار از اراضی استان زنجان زیر کشت گندم می‌رود/ ۹ هزار تن بذر گواهی شده گندم تامین شد

  • کد خبر : 79392
  • 25 مهر 1401 - 9:51
۳۰۷ هزار هکتار از اراضی استان زنجان زیر کشت گندم می‌رود/ ۹ هزار تن بذر گواهی شده گندم تامین شد
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه برای کشت پاییزه گندم ۹ هزار تن بذر گواهی شده ارقام متحمل به تنش‌های محیطی تدارک دیده شده و تحویل کشاورزان می‌شود، گفت: امسال ۳۰۷ هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت گندم دیم و آبی می‌رود.

 

سعید ناصر‌وفایی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: در سال زراعی جاری ۱۴۰۱_۱۴۰۲ برنامه ابلاغی و پیش بینی‌شده برای کشت گندم دیم برای استان ۲۸۸ هزار هکتار و گندم آبی ۱۸ هزارو ۵۰۰ هکتار می باشد.

وی افزود: پیش‌بینی بر این است تا در سال زراعی جاری از سطح زیر کشت گندم آبی ۸۸ هزارو ۸۰۰ تن و از اراضی دیم ۲۹۴ هزار تن محصول برداشت شود اما با توجه به اینکه تمام گندم تولیدی تحویل سیلو نمی‌شود پیش‌بینی خرید، ۳۲۷ هزار تن محصول در سال پیش رو را داریم.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با بیان اینکه برای کشت پاییزه گندم ۹ هزار تن بذر گواهی شده ارقام متحمل به تنش‌های محیطی تدارک دیده شده و تحویل کشاورزان می‌شود، تصریح کرد: مشکلی از بابت تامین بذر مورد نیاز کشاورزان نیست.

وی با اشاره به اینکه بیشترین سطح زیر کشت مختص شهرستان خدابنده با ۱۳ هزارو ۶۰۰ هکتار است، افزود: پیش بینی میزان تولید از این سطح از زیر کشت بیش از ۱۵۴ هزار تن است.

ناصر‌وفایی با بیان اینکه بذر مال کردن بذر گندم، سبب حفظ بذر از  پوسیدگی و عوامل بیماریزای قارچی و تنش های محیطی خاک مانند کم آبی، شوری و سرمای زمستانه می‌شود، تصریح کرد: با این روش نیاز غذایی گیاه بویژه در مراحل اولیه کاشت، تامین نسبی نیاز غذایی گیاه، افزایش عملکرد و کاهش هزینه ها انجام می‌شود./ب

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=79392

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.