• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - شوال - 1445
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
3

احتکار؛ دلیل کمبودبرخی آنتی‌بیوتیک‌ها!/ افزایش تولید داروها و واردات مواد اولیه

  • کد خبر : 79466
  • 30 مهر 1401 - 15:58
مشاور رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه طی هفته گذشته 2 شرکت فعال در صنعت دارو تعطیل و مجوز فعالیت دو شرکت نیز تعلیق شده است گفت: طی سال گذشته نیز با 15 شرکت متخلف برخورد لازم و قانونی انجام شده است.

سجاد اسماعیلی، مشاور رئیس سازمان غذا و دارو در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس درباره کمبود برخی اقلام دارویی و آنتی‌بیوتیک در داروخانه‌ها توضیح داد: تامین و توزیع آنتی‌بیوتیک‌ها به سرعت درحال انجام است و هفته گذشته جلسات متعددی با شرکت‌های تامین کننده برگزار شده و تعهدات لازم از آنها گرفته شده است. شرکت‌های تولیدکننده درحال حاضر در سه شیفت کاری در حال تولید آنتی‌بیوتیک مورد نیاز کشور هستند و شرکت‌های توزیع‌کننده نیز موظف به توزیع سریع این محصولات شده‌اند.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای واردات محصولات دارویی و مواد دارویی انجام شده است گفت: فراخوان واردات مواد اولیه دارویی داده شده و با شرکت‌ها جلساتی در خصوص این موضوع داشته‌ایم تا از طریق واردات، کمبودها جبران شود و  به سرعت مواد اولیه موردنیاز کشور را وارد خواهیم کرد. برای روزهای سرد سال برنامه‌ریزی خوبی انجام شده است تا دپوی لازم را داشته باشیم.

اسماعیلی افزود: گزارش‌هایی درباره احتکار مواد اولیه دارو و داروها در شرکت‌های تامین کننده و توزیع‌کننده به دست ما رسیده است که تیم‌های بازرسی با همکاری نهادهای مختلف تشکیل شده است و برخوردهای لازم با احتکارکنندگان صورت گرفته است. از سوی دیگر نظارت تیم‌های بازرسی ادامه خواهد داشت و قطعا در صورت مشاهده تخلف برخورد قاطع صورت خواهد گرفت به دلیل اینکه در این مسئله موضوع سلامت مردم مطرح است و ما با سلامت مردم شوخی نداریم.

مشاور رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: آنتی‌بیوتیک باید به صورت عادلانه در دسترس همه مردم باشد و وزیر بهداشت نیز بر این موضوع تاکید دارد و شرکت‌های پخش نباید آنتی‌بیوتیک را در اختیار چند داروخانه قرار دهند.

وی با بیان اینکه طی هفته گذشته ۲ شرکت فعال در صنعت دارو تعطیل و دو مجوز فعالیت دو شرکت نیز تعلیق شده است گفت: طی سال گذشته نیز با ۱۵ شرکت متخلف برخورد لازم و قانونی انجام شده است.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=79466

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.