• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 17 - رمضان - 1445
  • برابر با : Tuesday - 26 March - 2024
11

تاج: نکونام مربی تیم ملی شد/ ایران قطعا در جام جهانی خواهد بود

  • کد خبر : 79467
  • 30 مهر 1401 - 11:59

  رئیس فدراسیون فوتبال گفت: تیم ملی برای همه ایرانی‌ها است و هیچ ایرانی دنبال حذف تیم ملی نیست و قطعا ایران در جام جهانی حضور خواهد داشت.   مهدی تاج در مورد آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال کشورمان و فدراسیون فوتبال در فاصله ۳۱ روز مانده تا آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار داشت: خوشبختانه […]

 

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: تیم ملی برای همه ایرانی‌ها است و هیچ ایرانی دنبال حذف تیم ملی نیست و قطعا ایران در جام جهانی حضور خواهد داشت.

 

مهدی تاج در مورد آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال کشورمان و فدراسیون فوتبال در فاصله ۳۱ روز مانده تا آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار داشت: خوشبختانه کار‌های تیم ملی پیش می‌رود، گاهی تندر و گاهی کندتر؛ ولی در مجموع سازمان نسبی عالی در فدراسیون فوتبال تشکیل شده و کار‌ها را انجام می‌دهد. نظر ما این است که باید بدون سروصدا کار‌ها انجام شود و با روندی مناسب حلقه‌ای اتصال بین کار‌هایی که باید در تیم ملی انجام شود، وصل کنیم.

وی افزود: ما مجموعه‌ای از کار‌ها مثل اعزام، بلیت‌فروشی و … را انجام می‌دهیم. نزدیک به ۲۲ هزار نفر بلیت خریدند. پنج هزار بلیت را هم خود فیفا فروخته است. دادن هیاکارت، بلیت‌ها، اعزام هواداران و … جزو دلمشغولی‌های ما است که در بخشی از فدراسیون انجام می‌شود. بخش دیگر آماده‌سازی تیم ملی است و مسائل مربوط به بازیکنان، سرمربی، زمین چمن، اعزام تیم، بازی تدارکاتی و … است. بخش دیگر تدارکاتی است که فدارسیون باید برای خبرنگاران در نظر بگیرد.

همه باید برای حضور قدرتمند در جام جهانی کارکنند

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه قاعدتاً با توجه به اینکه او حدود دو ماه است به فدراسیون آمده پیش از حضورش نیز کار‌هایی در این مجموعه انجام شده بود، اما از وقتی خودش و تیمش آمدند کار جدیدی انجام شده یا فقط سرعت ریلی که از قبل گذاشته شده بود را بیشتر کرده است، توضیح داد: همه باید برای حضور قدرتمند در جام جهانی کار کنند. در گذشته کار‌های زیادی انجام شده زحمات زیادی در گذشته کشیده شده و پس از انقلاب پنج دوره به جام جهانی رفتیم و یک دوره قبل از انقلاب، از این پنج دوره سه دوره را من در فدراسیون بودم، در جام جهانی ۲۰۱۴ نایب رئیس و در ۲۰۱۸ رئیس فدراسیون بودم.

اولین اقدام موثر من تغییر سرمربی تیم ملی بود

تاج اضافه کرد: چه من باشم چه دیگران باید این کار‌های مشترک انجام شود. وقتی آمدیم اولین اقدام موثری که فکر کردیم باید انجام شود تغییر سرمربی تیم ملی بود. در فاصله خیلی کمی این کار را انجام دادیم.

به کی روش گفته بودم اگر انتخاب شوم، می‌خواهم سرمربی تیم ملی شوی

وی در  خصوص اینکه از چند ماه قبل و حتی قبل از آغاز ریاستش بحث‌هایی در رسانه‌ها مبنی بر تغییر اسکوچیچ مطرح می‌شد و حتی این احتمال قوت گرفت که تیم ملی می‌خواهد با تغییر سرمربی با تدارک بهتری راهی جام جهانی شود و آیا از قبل با کی‌روش مذاکره کردید، توضیح داد: خود من با کی‌روش صحبت کردم و گفتم تصمیم به کاندیداتوری برای فدراسیون دارم. اگر انتخاب شدم قصد دارم این اتفاق رقم بخورد.

اسکوچیچ مربی بسیار محترمی است، اما به نظرم تغییر او به نفع کشور بود

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه با این تفاسیر کی‌روش از خودش پالس گرفته بود، عنوان کرد: اینگونه است. البته فدراسیون قبل تصمیمش گرفته و اسکوچیچ را ابقا کرده بود. حدود یک هفته قبل از انتخابات این کار را انجام داده و کار را پیش می‌برد. درباره اسکوچیچ باید بگویم که مربی بسیار محترمی است، اما تنها چیزی که من فکر می‌کردم این بود که شاید تغییر وی به نفع کشور باشد. تمام تلاش من نیز پرداخت تمام مطالبات اسکوچیچ بود حتی مطالبات مشکوک الهویه.

تمام مطالبات مورد درخواست اسکوچیچ را پرداخت کردیم

وی افزود: گفته بودند که بنا است اسکوچیچ پاداشی برای جام جهانی بگیرد که این مبلغ پرداخت شد. پاداشی را اسکوچیچ در نظر گرفته بودم که باید پرداخت می‌شد. پاداشی هم برای بازیکنان در نظر گرفته بودیم و این کار نیز صورت گرفت. فدراسیون تمام تلاشش را کرد تا تمام مطالبات مورد درخواست اسکوچیچ را پرداخت کند، اما احساسی که بین من و دوستانم وجود داشت این بود که با وجود اسکوچیچ نتیجه نمی‌گیریم. به همین دلیل من و دوستانم احساس کردیم کی‌روش به این دلیل که روی تیم ملی شناخت دارد و همچنین شناختش نسبت به جام جهانی می‌تواند به ما کمک کند، اما اسکوچیچ شناخت و تجربه‌ای از جام جهانی نداشت.

 عمده بازیکنان از کی روش شناخت کامل دارند

تاج ادامه داد: سومین دلیل ما این بود که عمده بازیکنان از کی‌روش شناخت کامل دارند. همچنین کی‌روش شناخت کامل و کافی از امکانات و شرایط ما داشت چرا که با این مجموعه هشت سال کار کرده بود. به همین دلایل او را انتخاب کردیم.

 امیدوار به ادامه روند رو به رشد با کی روش در جام جهانی هستیم

وی در مورد اینکه اهالی فوتبال انتظار دارند نسبت به دوره قبلی، تیم ملی با کی‌روش در جام جهانی نتایج بهتری رقم بخورد، عنوان کرد: اگر روند تیم ملی با کی‌روش را بررسی کنیم می‌بینیم در ۲۰۱۴ نتیجه خوبی کسب کردیم در ۲۰۱۸ نیز بهترین نتایج تاریخ فوتبال‌مان با این مربی به دست ‌آمد. در بازی آخرمان مقابل پرتغال یک بر یک کردیم و شاید می‌توانستیم این تیم را ببریم. اینکه دقیقه آخرمان توپ گل نشد. مردم و مسئولان همه از آن نتایج راضی بودند. حس کردیم می‌توانیم این روند رو به رشد را با کی‌روش در قطر ادامه بدهیم به این موضوع نیز امیدوار هستیم، اما می‌دانیم همه تیم‌ها تدارک خیلی خوبی دیده‌اند.

تاج: نکونام مربی تیم ملی شد/ ایران قطعا در جام جهانی خواهد بود

باید برای صعود از گروه مان در جام جهانی تلاش کنیم

رئیس فدراسیون تصریح کرد: فوتبال دنیا را به دو قسمت تقسیم می‌کنند. کشور‌هایی که در جام جهانی هستند و نیستند. بودن ما جزو ۳۲ کشور حاضر در جام جهانی است توفیق است و باید برای صعود از گروه‌مان تلاش کنیم. اگر این اتفاق بیفتد بسیار خوب است.

همه برای پیروزی به جام جهانی می‌آیند

تاج در خصوص اینکه آیا خود کی‌روش هم چنین نظری دارد، پاسخ داد: هیچکس در جام جهانی برای باختن نمی‌آید و همه برای بردن می‌آیند. سازمان نسبتاً خوب و پویایی را تهیه کرده ایم و برای یک کار مناسب تلاش می‌کنیم. البته در جام جهانی فقط بحث تیم ملی نیست، بحث اعزام هواداران، لیدر‌ها و … است. می‌توانیم در قطر تماشاگران خوبی داشته باشیم. در دیداری که با شیخ حمد رئیس فدراسیون قطر داشتم به من گفت در دور قبلی مقدماتی جام جهانی تماشاگران ما تنه به تنه هواداران قطری یا حتی بیشتر در ورزشگاه و خود این کشور حضور داشتند. در جام جهانی کل کشور قطر فیفازون است. همه مسائل حساب شده است و باید به اندازه بلیت‌فروشی کند. مثل بازی‌های مقدماتی نیست که یک نفر مقابل در ورزشگاه بایستد و بگوید به من بلیت دهید تا داخل شوند.

کی روش امیدوار است که تیم ملی از مرحله گروهی صعود کند

وی اضافه کرد: ما پشتوانه خیلی اساسی به نام مردم داریم. مجموع کار‌ها خوب پیش می‌رود و کی‌روش امیدوار است از مرحله گروهی صعود کند.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد جوسازی برخی رسانه‌ها و افراد خارج از کشور مبنی بر غیبت تیم ملی در جام جهانی توضیح داد:‌ تمام تلاش ما آماده‌سازی و مهیا کردن تیم ملی برای حضور در جام جهانی قطر بوده است.

نیکاراگوئه آخرین حریف تیم ملی پیش از جام جهانی

تاج در مورد آخرین حریف تدارکاتی تیم ملی قبل از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار داشت: تیم ملی ما روز پنج‌شنبه ۱۹ آبان با نیکاراگوئه بازی خواهد کرد که البته هنوز محل این بازی مشخص نیست.

وی افزود: تیم ما پس از این بازی ۲۲ آبان به قطر می‌رود. البته باید برای این بازی کار‌های دیگری هم انجام بدهیم.

نکونام مربی تیم ملی شد

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: قرار شده است که جواد نکونام پس از پایان هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال، از باشگاه فولاد به تیم ملی فوتبال کشورمان اضافه خواهد شد. بر این اساس مقرر شد که من با مدیرعامل باشگاه فولاد صحبت کنم و ۹۰ درصد جواد نکونام تا پایان جام جهانی در تیم ملی فوتبال خواهد بود. کارلوس کی روش هم در این باره موافقت خود را اعلام کرده است.

روزی که با کی‌روش صحبت کردم در مورد نکونام نیز صحبت کردم، قبل از اینکه به عنوان رئیس فدراسیون انتخاب شوم. اگر انتخاب نمی‌شدیم کی‌روش و نکونام هم نبودند. صحبتی که با کی‌روش در مورد نکونام داشتیم این بود که موضوع کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت را در نظر بگیریم. فدراسیون می‌توانست راهکارهای اینگونه را در نظر بگیرد. هدف فدراسیون این بود که نکونام کنار سرمربی مقتدری مثل کی‌روش قرار بگیرد. در دنیا نیز این کار را انجام می‌دهند خود جواد هم با کی‌روش کار کرده و ارتباط خوبی با او دارد. نکونام همه مدارج لازم را هم داشت.

در جلسه امروز خودم با کی‌روش حدود ۱۵ دقیقه در مورد  نکونام حرف زدیم.

هیچ ایرانی دنبال حذف تیم ملی از جام جهانی نیست

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد جوسازی برخی رسانه‌ها و افراد خارج از کشور مبنی بر غیبت تیم ملی در جام جهانی توضیح داد: تمام تلاش ما آماده‌سازی و مهیا کردن تیم ملی برای حضور در جام جهانی قطر بوده است. درباره این خبر باید بگویم همه مردم ایران و هموطنان‌مان که در هر جای جهان هستند توفیق و حضور تیم ملی در جام جهانی را می‌خواهند. هیچ ایرانی دنبال حذف تیم ما از این رقابت‌ها نمی‌رود و خواهان این موضوع نیست. جام جهانی رویداد بزرگی است و همه دنیا در آن شرکت می‌کنند. وقتی تیم ملی ما به این رقابت‌ها می‌رود حتی آن‌هایی که در آمریکا و کل دنیا هستند پرچم کشورمان را بر در مغازه‌ها و خانه‌های خود می‌زنند. تیم ملی برای همه است. من در این مورد خبر موثقی را نشنیدم و اطلاعی هم ندارم که این اتفاق بیفتد.

به قطری‌ها گفتم که تا در حد امکان موانع را برطرف کنند

تاج در خصوص زمان اعزام و کمپ تیم ملی در قطر گفت: از قبل کمپی تهیه شده بود. امروز جلسه‌ای ۲-۳ ساعته با کی‌روش داشتیم و روی این کمپ حرف‌هایی داریم، اما نمی‌توان زمین و هتل را عوض کرد، زیرا همه چیز بسته شده است. البته توانسته‌اند موانعی را برطرف کنند.

وی در مورد مشکل کمپ قطر عنوان کرد: کمپی که ما در جام جهانی ۲۰۱۸ داشتیم یکی از بهترین‌های روسیه بود و امکانات و تدارک خیلی خوبی داشت. این بار کی‌روش نقطه‌نظراتی داشت که در جلسه امروز به من گفت. من هم به طرف قطری اعلام خواهم کرد تا در حد امکان موانع را برطرف کنیم.

تاج: نکونام مربی تیم ملی شد/ ایران قطعا در جام جهانی خواهد بود

کی روش تا دقیقه ۶۸ بازی با استقلال را تماشا کرد

وی در خصوص اینکه لیست ۵۵ نفره تیم ملی به فیفا اعلام شده است، عنوان کرد: لیست ما در حال نهایی شدن است. کی‌روش روی برخی نفرات فکر می‌کند امروز هم تا دقیقه ۶۸ بازی با استقلال را دید و پس از آن به جلسه با من آمد. او می‌خواهد بهترین‌ها را انتخاب کند به همین دلیل خیلی جدی لیگ را می‌بیند. از طرف خودم، کی‌روش و فدراسیون فوتبال به دلیل همکاری‌شان تشکر می‌کنم. همه آن‌ها با فدراسیون و تیم ملی همکاری کردند. بازیکنان طرف قرارداد باشگاه‌ها هستند و پول خود را از آن‌ها می‌گیرند، اما مدیران و سرمربیان باشگاه‌ها اهمیت جام جهانی را تشخیص دادند که این موضوع جای تشکر دارد.

رد چند باره از دودستگی تیم ملی در اردوی اتریش

تاج در مورد اینکه آیا در اردوی اتریش بین بازیکنان دو دستگی وجود داشت، پاسخ داد: اصلاً، اردوی بسیار خوب و منظمی برگزار شد که کی‌روش و بازیکنان فوق‌العاده از محل و باز‌ی‌های این اردو راضی بودند. تمام تلاش خود را برای آماده‌سازی می‌کنیم. احساس شخصی من این است همه ما باید به بازیکنان احترام بگذاریم. هیچکس حق ناامید کردن مردم را ندارد و نباید خبر ناامیدکننده‌ای برای مردم بیاید که تیم ملی اینگونه و آنگونه شد.

هیچ کس حق توهین به بازیکنان، فوتبالیست‌ها و پیشکسوتان کشور را ندارد

وی با اشاره به اقدام قانونی فدراسیون فوتبال در مورد افراد توهین‌کننده به فوتبالیست‌ها توضیح داد: هیچکس حق توهین کردن به بازیکنان، فوتبالیست‌ها و پیشکسوتان کشورمان را ندارد. این کار بسیار خطا است فدراسیون فوتبال نمی‌تواند از این موضوع بگذرد و از افرادی که به کیان کشور، بازیکنان و پیشکسوتان توهین کرده‌اند شکایت کرده است. به صورت جدی پیگیر موضوع هستیم و بابت این آدم‌ها حکم خوبی هم می‌گیریم. هیچکس حق توهین ندارد و حق ندارد مردم را در مورد تیم ملی ناامید کنند. تیم ملی میسر خودش را می‌رود و هیچ دودستگی در آن نیست.

کی روش خودش قادر است حق و حقوق تیم را بگیرد

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: بچه‌های تیم ملی به شدت به کی‌روش علاقه‌مند هستند. اگر قرار باشد کسی حق و حقوق تیم را بگیرد خود او قادر است این کار را انجام بدهد. شرایط خوبی داریم و اردوی خوبی در اتریش برگزار شد و نتایج بدی هم در این اردو نگرفتیم.

تاج در خصوص آخرین وضعیت بازیکنان مصدوم تیم ملی مثل سردار آزمون و الهیار صیادمنش پاسخ داد: کی‌روش امروز اعلام کرد برخی لژیونر‌های تیم ملی مصدومیت‌هایی دارند که مجموعه در حال پیگیری وضعیت آن‌ها است.

علاقه داشتیم قطر میزبان جام ملت‌های آسیا شود

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص دیدار اخیر خود با اینفانتینو توضیح داد: هیأت اجرایی AFC جلسه‌ای با اینفانتینو و ماتایس معاون دبیرکل فیفا برگزار کرد که باید میزبان جام ملت‌های آسیا را مشخص می‌کردند. رقابت بین کره جنوبی و قطر بود، اما علاقه داشتیم قطر میزبان باشد. خوشبختانه این کشور به خوبی انتخاب شد. البته پس از این انتخاب کره جنوبی بیانیه داد. قرار بود مسابقات ابتدا در چین برگزار شود. خوشبختانه این کشور به خوبی انتخاب شد. البته پس از این انتخاب کره جنوبی بیانیه داد. قرار بود مسابقات ابتدا در چین برگزار شود و حدود چهار میلیارد دلار نیز هزینه کرده بودند، اما به خاطر کرونا میزبانی‌اش لغو شد. هنوز قانون به این صورت است که باید یک هفته در قرنطینه باشید و سپس به خانه بروید.

تاج تصریح کرد: با رئیس فدراسیون چین که پیگیر موضوع ما هم بود صحبت کردم. دلیل لغو میزبانی چین هم این است که جمعیت این کشور بسیار زیاد است و اگر کرونا فراگیر شود بیمارستان‌هایش جوابگو نیستند. به همین دلیل نمی‌توانستند یک هفته بازیکنان را در قرنطینه نگه دارند. در نهایت قطر به این دلیل که جام جهانی را برگزار می‌کند برای کسب میزبانی جام ملت‌ها آمادگی کامل داشت ما هم به این موضوع بی‌میل نبودیم.

باید برخی موانع برای میزبانی در جام ملت‌های آسیا برطرف شود

وی در خصوص اینکه آیا فدراسیون فوتبال علاقه‌ای به میزبانی جام ملت‌های ۲۰۲۷ نداشت، توضیح داد: ما موانعی داریم که باید رفع شود تا زمان رفع نشدن این موانع امکان میزبانی جام ملت‌های آسیا برای ما وجود ندارد شاید بعد‌ها این اتفاق بیفتد.

دولت، مجلس و وزارت ورزش واقعا کمک می‌کنند

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص حمایت نهاد‌های مختلف از فدراسیون فوتبال گفت: وزارت ورزش واقعاً کمک می‌کند. فردا جلسه‌ای با وزیر در مورد مجوز حرفه‌ای سرخابی‌ها داریم. وزارت ورزش در حد توان خود نامه‌هایی را به دستگاه‌های مختلف منعکس می‌کند تا از تیم ملی حمایت کنند. واقعاً هر کشوری که به جام جهانی می‌رود نیاز به یک حمایت ملی دارد. فدراسیون به جام جهانی نمی‌رود بلکه کشور ما و ایران بزرگ به جام جهانی می‌رود. تا ساعت ۱۲:۳۰ دقیقه روز جمعه جلسه‌ای در مورد جام جهانی داشتیم تا کمک‌ها و اتفاقاتی که قرار است در آینده بیفتد مشخص شوند. همه برای اعزام به جام جهانی به فدراسیون فوتبال کمک می‌کنند. خود قالیباف جلسه‌ای گذاشت و به ما گفت هر کمکی از دست مجلس بربیاید آمادگی‌اش را داریم. دولت هم کمک‌های خوبی می‌کند. شخص رئیس جمهور و مخبر کمک می‌کنند. خود وزیر ورزش نیز همیشه پیگیر وضعیت تیم ملی است. این مسائل برای ما خیلی خوشحال کننده است.

VAR در لیگ بعد از جام جهانی

مهدی تاج در خصوص آخرین وضعیت ورود VAR به ایران گفت: یکی از الزام‌هایی که داوران بین‌المللی ما باید داشته باشند کسب مدرک VAR است. اکنون فقط علیرضا فغانی به دلیل گذراندن دوره‌های این سیستم می‌تواند در جام جهانی قضاوت کند و دیگر داوران ایرانی این اجازه را ندارند. فیفا پنج شرکت را در این زمینه اعلام کرده که باید با یکی از آنها قرارداد ببندیم. اینکه می‌گویند باید از یک شرکت دانش‌بنیان داخلی استفاده کنید امکانش نیست.

رئیس فدراسیون فوتبال در ادامه گفت: یکی از شرکت‌ها در رژیم صهیونیستی و دیگری در آمریکا ثبت شده‌اند که امکان استفاده از آنها را نداریم. در مورد سه شرکت دیگر استعلام کرده‌ایم. فدراسیون فوتبال اعلام می‌کند و سپس باشگاه‌ها می‌توانند با این شرکت‌ها قرارداد ببندند. در تعطیلی رقابت‌ها برای جام جهانی پیگیر موضوع هستیم. امیدواریم هفته آینده قراردادی را با شرکت مورد نظر منعقد کنیم تا در ادامه باشگاه‌ها با آن قرارداد ببندند. باید در دو ماه تعطیلی آموزش داوران را انجام بدهیم. اگر همه این موارد به خوبی انجام شود شاید بتوانیم بعد از جام جهانی از VAR استفاده کنیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=79467

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.