• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

پیشرفت علمی امروز ایران دشمنان را حیرت زده و دستپاچه کرده است

  • کد خبر : 79445
  • 30 مهر 1401 - 11:34
پیشرفت علمی امروز ایران دشمنان را حیرت زده و دستپاچه کرده است
امام جمعه خرمدره با بیان اینکه بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از نخبگان و استعدادهای برتر، مستدل، منطقی، امید بخش و آرامش بخش بود افزود: حمایت عقلانی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب می‌تواند عاملی برای پرورش نخبگان سالم و مانعی برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان باشد.

حجت‌الاسلام حسین‌علی زاهدی‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر خرمدره اظهار داشت: ایران امروز برخلاف ایران زمان طاغوت یکی از قطب‌های مهم علمی و پیشرفت بوده و حمایت رهبر معظم از جامعه نخبگانی، اصلی‌ترین عامل این حرکت رو به جلو علمی و فناوری است.

وی با بیان اینکه پیشرفت‌های علمی امروز کشور دشمنان را در حیرت و دستپاچگی قرار داده و آن‌ها را از تحلیل فناوری‌های بومی از جمله پیشرفت‌های دفاعی پهپادی عاجز کرده است، گفت: پهپادها روزی به زعم آن‌ها فتوشاپ بود و امروز عاملی برای ترس آنان شده است.

امام جمعه خرمدره با بیان اینکه بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با جمعی از نخبگان و استعدادهای برتر، مستدل، منطقی، امید بخش و آرامش بخش بود افزود: حمایت عقلانی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب می‌تواند عاملی برای پرورش نخبگان سالم و مانعی برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان باشد.

وی با اشاره به اغتشاشات اخیر بیان کرد: دشمن با راه‌اندازی اغتشاشات اطلاعاتی و دروغ پراکنی، سعی در گرم نگه داشتن کوره اغتشاشاتی است که محصول اغتشاشات اطلاعاتی است. ۱۷۳۱۲ دروغ در ۲۵ روز مانند القای خودکشی برادر اسرا پناهی و کشته شدن نیکا شاکرمی در اغتشاشات و یا فوت دختری که چهار ماه قبل فوت کرده است از جمله این دروغ هاست.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور تصریح کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ کار امنیتی در کنار اقدامات فرهنگی یک ضرورت اساسی است؛ کسانی که امر به معروف و نهی از منکر را غیر از کار فرهنگی می‌دانند، نه درک درستی از امر به معروف و نهی از منکر دارند و نه درک درستی از فرهنگ.

وی ادامه داد: دشمنان ایران و مخالفان دین در صدد استحاله انقلاب، از بین بردن اسلام ناب محمدی (ص) و تجزیه ایران هستند و باور به کار فرهنگی صرف در برابر چنین هجمه حقدآلود، ساده لوحانه است.

امام جمعه خرمدره با اشاره به تقویت محور مقاومت با محوریت ایران در منطقه تصریح کرد: اقدامات فرامنطقه‌ای ایران و تقویت محور مقاومت نه هزینه که بلکه یک سرمایه‌گذاری امنیتی است. اگر امروز آمریکا و کشورهای متحد آن در برابر بسیاری از خواسته‌های ایران تسلیم می‌شوند، محصولات اقدامات فرامنطقه‌ای است که دشمنان و برخی دوستان ساده‌لوح تلاش دارند آن را هزینه‌های غیر لازم معرفی کنند.

وی با اشاره به نگرانی کشورهای غربی از فروش سلاح از سوی ایران به روسیه تاکید کرد: اولاً ما هیچ سلاحی برای استفاده در جنگ علیه اوکراین نفروخته‌ایم و این همان پاسخی است که کشورهای غربی در زمان اوج جنگ تحمیلی به ما می‌دادند.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور عنوان کرد: کشورهای غربی که نگران فروش سلاح از سوی ایران به روسیه هستند، باید در مقام پاسخگویی در مورد جنایت‌های جنگی باشند که در زمان جنگ تحمیلی با سلاح‌های کشتار جمعی آنان در ایران و عراق اتفاق افتاده است.

وی با تحلیل پیامدهای ارتباط با شرق به عنوان عامل خروج از یکجانبه‌گرایی در ارتباطات گفت: دشمنان و ساده لوحان در حالی ارتباط با روسیه، چین و دیگر کشورهای شرقی را به معنای فروش می‌دانستند که امروز رقبای ایران به رقابت با ایران در این گونه ارتباطات می‌پردازند. چینیها فقط با رژیم صهیونیستی با عنوان متحد اصلی آمریکا، حدود ۱۴ میلیارد دلار قراداد منعقد کرده است.

حجت‌الاسلام زاهدی پور با اشاره به اینکه جای تأسف است که در برخی دولت‌های گذشته فرصت‌های طلایی ارتباط جایگزین با شرق دانسته نشد؛ افزود: بی اعتنایی به رئیس جمهور چین در سال ۲۰۱۶ از نمونه‌های این اشتباه استراتژیک است.

وی بیان کرد: اعتراض امام راحل به لایحه نکبت بار کاپیتولاسیون در ۴ آبان ۱۳۴۳ به عنوان اولین مناسبت برای تبعید امام نشان دهنده جایگاه عزت در اندیشه انقلاب اسلامی بوده و این در حالی است که هنوز آمریکا در ۳۹ کشور از جمله آلمان، ژاپن، کلیه کشورهای عربی، کره جنوبی و امثال آن حق مصونیت قضایی دارد. از جمله در آلمان پایگاه‌های مختلف نظامی با ۵۵ هزار نیروی نظامی دارد.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=79445

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.