• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 12 - شوال - 1445
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
3

برنامه‌ریزی برای تولید ۳۵ هزار مگاوات برق در کشور/۶ هزار مگاوات برق تولیدی در سال اول دولت، در مدار قرار گرفت

  • کد خبر : 79519
  • 05 آبان 1401 - 12:44
برنامه‌ریزی برای تولید ۳۵ هزار مگاوات برق در کشور/۶ هزار مگاوات برق تولیدی در سال اول دولت، در مدار قرار گرفت
رئیس جمهور با اشاره به برنامه‌های دولت در حوزه برق، گفت: برنامه‌ریزی که برای رفع کمبود‌ها و جبران عقب‌ماندگی‌ها وجود دارد، برای ۳۵ هزار مگاوات است و این کار نه بر روی کاغذ بلکه آغاز شده و در حال اجرا است، در سطح کشور نیروگا‌ه‌ها یکی پس از دیگری در حال فعال شدن هستند.

ایت‌الله سید ابراهیم رئیسی امروز در آیین افتتاح رسمی ۵ نیروگاه برق حرارتی به ظرفیت ۱۰۲۶ مگاوات، در استان زنجان، ضمن تسلیت به مناسبت شهادت تعدادی از هموطنان در حادثه تروریستی روز گذشته در شیراز اظهار داشت: برای من افتخار است که امروز در استان زنجان حضور دارم و از ارتباطی که مسئولان با استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، استان فارس فراهم کرده‌اند صمیمانه تشکر و قدردانی دارم. و از استانداران استان‌های زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، استان فارس، وزیر نیرو و تمام افرادی که در این پنج استان نقش موثر داشتند کمال تشکر دارم.

وی با بیان اینکه همان طور که آقای وزیر بیان کردند، باید مردم بدانند ما یکی از ناترازی‌های بسیار جدی که در کشور داشتیم در حوزه برق بود را رفع کردیم، افزود: شرایط به نحوی بود که هم برق خانگی و هم برق صنایع و کشاورزی دچار اختلالات جدی بود به این دلیل که به میزانی که ما برق نیاز داشتیم تولید انجام نشده و اگر به میزان نیاز کشور نیروگاه‌ها فعال و تولید برق داشتند، ناترازی ایجاد نمی‌شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه کار دولت برای حل این ناترازی سخت بود، عنوان کرد: در گام ابتدایی مدیریت انجام شد تا با اولویت برق خانگی قطع نشود و به لطف خداوند این امر رخ داد و مردم را خوشنود کرد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی انجام گرفت تا برق صنایع نیز قطع نشود، تصریح کرد: برنامه‌ریزی شد تا جمعه نیز تبدیل به روز‌های همه هفته شود و هر صنایعی یک روز تعطیلی داشته باشد و در یک روز همه صنایع تعطیل نشوند. با این حال برنامه‌ریزی دیگری بر روی برق کشاورزی نیز انجام گرفت تا علاوه بر حمایت از این بخش، تقسیم برنامه انجام شود تا به نفع برق خانگی بخش صنایع و کشاورزی کاملا با مدیریت هدایت شود.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ها جواب داد و ۶ هزار مگاوات برقی که در سال اول دولت تولید شد، در مدار قرار گرفت و کمک به سزایی بود ادامه داد: این امر با یک کار جهادی در وزارت نیرو رخ داد و حقیقتا باید از وزیر نیرو، معاونان که این کار جهادی را در سال اول دولت انجام دادند تشکر ویژه داشته باشم.

وی با بیان اینکه که امروز در پنج استان کشور با فعالیت شبانه‌روزی ۱۰۲۶ مگاوات برق در مدار قرار می‌گیرد، افزود: این امر علاوه بر شکر گذاری لطف خداوند جای تقدیر و تشکر نیز از افرادی که زحمت کشیدند دارد. با این حال یک هزار مگاوات برق نیز به مدار برقی کشور اضافه شد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه  ساختن نیروگاه با دستان توانمند مهندسان داخلی با استفاده از همه ظرفیتی که امروز ۹۵ درصد آن تولید داخل است، افتخار بزرگی است، ادامه داد: این اقدام انجام شده است و شرکت مپنا افتخاری برای کشور است با این حال توربین‌های احداث شده نیز ساخت کشور و جزو افتخارات کشور می‌باشد.

وی با بیان اینکه قبلا افرادی نگاهی به خارج از کشور داشتند و سعی می کردند تا توربین‌ها را از خارج کشور وارد کنند، گفت: توربینی که در داخل کشور تولید می‌شود استاندارد قابل قبول داشته و از بالاترین کیفیت ها برخوردار است. با این حال شرکت مپنا در خارج از کشور نیز در حال ارائه تولیدات است.

وی اذعان کرد: برنامه‌ریزی که برای رفع کمبود‌ها و جبران عقب‌ماندگی‌ها وجود دارد، برای ۳۵ هزار مگاوات است و این کار نه بر روی کاغذ بلکه آغاز شده و در حال است، در سطح کشور نیروگا‌ه‌ها یکی پس از دیگری در حال فعال شدن هستند. در پنج نقطه کشور این امر به دست توانای مهندسان داخلی با علم و تجهیزات داخلی در حال انجام است افتخاری برای کشور است.

آیت‌الله رئیسی گفت: در حوزه آب نیز شرایط به همین روال است، اقدامی که در خوزستان انجام شد، کاری بود که باید در سه تا چهار سال انجام می‌شد اما به دست توانای وزارت نیرو و کارشناسان داخلی انجام شد و امروز شهر‌های خوزستان شرایط متفاوت را کاملا می‌بینند. با این وجود این شرایط در حوزه‌های دیگر کشور نیز کاملا احساس می‌شود.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=79519

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.