• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 11 - شوال - 1445
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
6

۶۳ درصد واحدهای روستایی خرم‌دره مقاوم‌سازی شده است

  • کد خبر : 79559
  • 07 آبان 1401 - 12:14

ایسنا/زنجان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: در شهرستان خرم‌دره بیش از ۶۳ درصد واحدهای مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده است. رضا خواجه‌ای صبح امروز (۷ آبان‌ماه) در جلسه عمران شهری خرم‌دره با اشاره به اینکه بحث ایمن‌سازی و دیواره حائلی که در رودخانه‌ها وجود دارد تکلیف امور آب است، عنوان کرد: با این […]

۶۳ درصد واحدهای روستایی خرم‌دره مقاوم‌سازی شده است

ایسنا/زنجان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: در شهرستان خرم‌دره بیش از ۶۳ درصد واحدهای مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده است.

رضا خواجه‌ای صبح امروز (۷ آبان‌ماه) در جلسه عمران شهری خرم‌دره با اشاره به اینکه بحث ایمن‌سازی و دیواره حائلی که در رودخانه‌ها وجود دارد تکلیف امور آب است، عنوان کرد: با این وجود در حد توان به این موضوع نیز پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به پنج روستای تابعه شهرستان خرمدره که طرح هادی آنها نیاز به بازنگری دارد، اظهار کرد: ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار نهایی در خصوص بازنگری در طرح‌های هادی استان است و از اعتبارات ملی، ریالی برای بازنگری طرح‌های هادی روستاها در نظر گرفته نشده است؛ این در حالی است که در استان طرح هادی در حدود ۲۲۰ روستا نیاز به بازنگری دارد.

این مسئول به موضوع مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی و اهمیت آن اشاره کرد و افزود: امسال برای ۵۰۰۰ واحد در استان تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مقاوم‌سازی مسکن روستایی در هیئت دولت مصوب شده است که اجرایی کردن این مصوبات نیازمند ۱۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با توضیح این مطلب که با تلاش‌های انجام شده در شهرستان خرم‌دره، بیش از ۶۳ درصد واحدهای مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده است، تاکید کرد: در این زمینه میانگین استانی ۵۵ درصد و کشوری ۴۷ درصد است.

وی در ادامه به ایجاد محدودیت در دریافت وام ۲۰۰ میلیون تومانی اشاره کرد و گفت: در تلاش برای رفع این محدودیت‌ها هستیم هر چند در شرایط فعلی مشکلی برای پرداخت وام‌ مقاوم‌سازی مساکن روستایی در استان وجود ندارد.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=79559

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.