• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 18 - رمضان - 1445
  • برابر با : Wednesday - 27 March - 2024
4

بیشترین مصرف برق استان زنجان در بخش صنعت و تولید است/ تابستان جاری مصرف برق ۵ درصد کاهش یافت

  • کد خبر : 79692
  • 29 آبان 1401 - 8:28
بیشترین مصرف برق استان زنجان در بخش صنعت و تولید است/ تابستان جاری مصرف برق ۵ درصد کاهش یافت

مدیر عامل شرکت توزیع برق زنجان با بیان اینکه کمترین تعداد مشترکان برق در بخش صنعتی است گفت: بیشترین مصرق برق در همین بخش انجام می‌شود که در راستای تولید به کار می‌رود.   به گزارش موج رسا; پیام جوادی امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان زنجان اظهار داشت: ماموریت اصلی شرکت توزیع برق تامین […]

مدیر عامل شرکت توزیع برق زنجان با بیان اینکه کمترین تعداد مشترکان برق در بخش صنعتی است گفت: بیشترین مصرق برق در همین بخش انجام می‌شود که در راستای تولید به کار می‌رود.

 

به گزارش موج رسا; پیام جوادی امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان زنجان اظهار داشت: ماموریت اصلی شرکت توزیع برق تامین برق پایدار و مطمئن برای مردم است بر اساس آمار ارائه شده از وزارت نیرو، در بین ۳۹ شرکت توزیع، شرکت توزیع نیروی برق زنجان جزو پیشتازان قرار دارد.

وی افزود: برای نیل به این هدف برای شرکت چشم انداز تعیین شده است و سعی می کنیم به این هدف دست یابیم با این وجود هدف استراتژیک در عدد ۱۴۰۴ خلاصه شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان با بیان اینکه امسال میزان خاموشی ها را کاهش دادیم تا در طول سال هر مشترک خاموشی با برنامه نداشته باشد، گفت: راهکارهای مختلفی در خدمت به هم استانی ها در خصوص اپلیکشین موبایلی ارایه شده است.

وی اذعان کرد: تلاش این است تا بتوانیم در سال ۱۴۰۴ تلفات را کاهش داده و به ۴ درصد برسانیم که رسیدن به هدف مشکل است.

جوادی با اشاره به اینکه حجم شبکه‌های برق ۱۴ هزارو ۷۵۵ کیلومتر است، ادامه داد: یعنی ۱۴ برابر فاصله زنجان تا مشهد شبکه فشار متوسط، مسیرهای اصلی و فرعی در استان است و وظیفه نگهداری این شبکه‌ها بر عهده شرکت توزیع برق است.

وی اذعان کرد: از این شبکه ها برای ۴۹۷ هزار مشترک استفاده می‌شود، به عبارتی دیگر ۷۹.۵ درصد مشترک‌ها خانگی، ۱۳۰۴ مشترک تجاری و ۴ درصد مشترکان عمومی، ۲ درصد کشاورزی و در نهایت کمتر از یک درصد مشترکان شرکت توزیع برق صنعتی هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق زنجان گفت: مشترکان صنعتی با این که تعداد کمتری هستند اما درصد عمده مصرف برق را به خود اختصاص می‌دهد با این وجود خوشبختانه بیشترین مصرف این نیرو در استان زنجان برای تولید و اشتغال مصرف می شود. به عبارتی ۵۲ درصد برق در بخش صنعت و ۲۳ درصد در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در شرایطی که ناترازی مصرف برق وجود داشت و نظرات مختلفی به دست می رسید ادامه داد: سعی شد استانداردی در راستای اهداف توانیر پیش رود با این حال در خصوص روشنایی معابر باید گفت نمی توانیم روشنایی خیابان ها را بیش از اندازه در نظر بگیریم.

جوادی با اشاره به اینکه در استان زنجان برای اینکه بتوانیم امور را تسهیل کنیم، اقداماتی انجام شد، گفت: امسال در راستای تکریم ارباب رجوع، اسم ۳ امور داخل شهر زنجان را تغییر داده ایم که با توجه به گسترس شهر، بحث غرب و شرق و شمال بودن خود را از دست داه بود. بر این مبنا برق غرب به نام برق فرهنگ، امور برق شرق به نام اشراق و برق گلشهر نیز به نام گلشهر نامگذاری شد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق زنجان با بیان اینکه در سطح استان ۶ هزارو ۵۹۷ حلقه چاه برق دار شده است، گفت: خوشبختانه استان زنجان در بین ۳۹ شرکت جز پیشتازان در ایجاد شبکه کابل خود نگه دار بوده است.

وی با بیان اینکه با کابل خودنگه‌دار شدن کابل‌های برق، سرقت برق غیر مجاز به حداقل رسیده است، گفت: سعی شده تا مسائل فنی شبکه نیز کاهش یابد و جاهایی که ضعف ولثاژ و نوسان وجود داشت به حداقل برسد با این حال تا اردیبهشت ماه سال پیشرو کل استان به کابل خود نگهدار مجهز می‌شود.

جوادی با اشاره به اینکه استان زنجان در زمینه هوشمند سازی شبکه برق جزو استانهای پیشتاز است، گفت: کلید های فشار قوی در قسمت های مختلف شبکه در مناطق مختلف نصب شده است به طوری که ۲۱۰ سکسیونرهای کنترل از راه دور فعال شده است، ۱۲۷۹ کنتور هوشمند تکفاز ، ۷۰۴۰ کنتور هوشمند فهام نصب شه که اشتباهات را به حداقل کاهش می‌دهد.

مدیرعامل شرکت برق استان زنجان با اشاره به اینکه خوشبختانه جزو استان هایی بودیم که عبور موفق از پیک تابستان داشته باشیم، یاداور شد: با توجه به اقدامات فنی و فرهنگی که انجام شد میزان مصرف برق کاهش داشت.

وی با اشاره به اینکه تابستان سال گذشته علی رغم مشکلات فراوان نقطه عطفی در وزارت نیرو بود عنوان کرد: علی رغم وجود مشکلات اما هیچ خاموشی با برنامه به مشترکان خانگی و عمومی داده نشد. جوادی با اذعان به اینکه هیچ برق خانه ای با برنامه قطع نشد، گفت: بلکه مصرف برق خانگی ۵ درصد کاهش داشت.

وی بیان کرد: مدیریت بر روی صنایع و کشاورزی انجام شد و جالب است که بر اساس آمار توانیر ۱۷ درصد رشد مصرف انرژی در صنایع در کشور وجود داشت و صنعت توانست با جابه‌جایی ایام تعطیلات نه تنها به تولید صدمه وارد نکند بلکه مصرف برق با ۱۷ درصد افزایش نیز در این حوزه رو به رو شود. به عبارتی ۱۷ درصد تولید بیشتر انجام شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق زنجان با بیان اینکه برنامه‌های فوق العاده توسط توانیر و وزارت نیرو انجام شد، گفت: با مشترکان سنگین و مهم از جمله ۱۳۸۸ مشترک صنعتی تفاهم نامه امضا شد و ۲۸۰ مگاوات از مشترکان صنعتی جابه‌جایی بار انجام دادند.

جوادی با بیان اینکه مشکل تامین برق زمستان با تابستان فرق دارد گفت: باز هم ناترازی در برق وجود خواهد داشت اما تمام مسئولیت ها بر عهده شرکت برق نخواهد بود. به طوری که مشکل تامین گاز برای نیروگاه ها مطرح خواهد شد

چراکه کمبود تولید برق به دلیل کمبود آب در پشت سد ها وجود خواهد داشت در صورتی که اگر در برق یا گاز ۱۰ درصد صرفه جویی انجام شود مشکلی به لحاظ تامین این انرژی ها نخواهیم داشت.

وی بیان کرد: قسمت عمده تولید برق با نیروگاهای حرارتی است اما به سمت نیروگاه‌های خورشیدی در حال حرکت هستیم.

وی گفت: با هماهنگی و تعاملی که بین سازمان های مختلف و ادارات وجود دارد استان زنجان در طرح نهضت ملی مسکن جزو استانهای پیشرو است و ما به عنوان شرکت برق قسمتی از این پروژه را بر عهده داشته و رو جلو در حرکت هستیم./ب

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=79692

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.