• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 19 - رمضان - 1445
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
6

تشکیل کمیته حقیقت یاب شورای حقوق بشر، دخالت در امور داخلی ایران است

  • کد خبر : 79833
  • 12 آذر 1401 - 8:51
تشکیل کمیته حقیقت یاب شورای حقوق بشر، دخالت در امور داخلی ایران است

امام جمعه خرمدره با محکومیت تشکیل کمیته حقیقت یاب شورای حقوق بشر در مورد ایران گفت: تشکیل این کمیته دخالت در امور داخلی ایران است.

 

  حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرمدره با اشاره به سفر نخست وزیر عراق به ایران، اظهار داشت: انتخاب شیاع السودانی، ضمن آن که عراق را از بن بست سیاسی یک ساله خارج کرد، در عین حال نگاه مثبت نخست وزیر جدید به روابط با ایران به عنوان محور مقاومت در منطقه، قابل توجه دوستان و دشمنان خواهد بود.

وی افزود: نزدیکی شیاع السودانی به ایران و سفر به کشورمان، می‌تواند زمینه‌ساز حل مشکل تروریست‌های تجزیه طلب در کردستان عراق بوده و در عین حال همکاری‌ها برای مبارزه با تروریسم داعشی را نیز تقویت خواهد کرد.

امام جمعه خرمدره گفت: گسترش همکاری‌های اقتصادی تا بیست میلیارد دلار و افزایش صادرات ایران به عراق، احداث راه آهن خرمشهر – بصره و اتصال کشور ایران، عراق و سوریه به همدیگر از طریق این راه آهن، و تثبیت و ادامه معاهدات گازی و برقی از پیامدهای اقتصادی سفر نخست وزیر عراق به ایران است.

وی با اشاره به پیامدهای سیاسی سفر السودانی به ایران اذعان کرد: تمایل عراق برای میانجیگری با هدف برقراری ثبات در غرب آسیا (خاورمیانه) از جمله حل مشکلات ارتباط ایران با مصر، اردن، و عربستان و به ویژه تعیین تکلیف پرونده ترور سردار شهید سلیمانی می‌تواند از پیامدهای مثبت سفر السودانی به ایران باشد. به ویژه آن که السودانی کنار هم بودن سردار سلیمانی و مهندس ابومهدی را نمودی از کنار هم بودن دو ملت ایران و عراق ارزیابی کرد.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر استفاده از نیروی جوانان در مسیر پیشرفت عراق نشان از هوشمندی و متفکرانه بودن بیانات ایشان است؛ گفت: چرا که بسیاری از جوانان عراقی، دشمنی عمیق با آمریکا داشته و تعلق خاطر ویژه به مقاومت و ایران اسلامی دارند.

وی اذعان کرد: تأکید رهبر معظم انقلاب بر تأثیر امنیت ایران در امنیت عراق، هشدار محترمانه‌ و البته جدی است و نشان دهنده آن است که ایشان به هیچ وجه مصالحه بر سر امنیت کشور ندارند.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با تحلیل قدرت منطقه‌ای ایران و شکست آمریکا از انقلاب اسلامی تصریح کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند؛ عطر انقلاب به خودی خود در منطقه پیچیده و البته فراگیر هم خواهد شد.

وی با اشاره به اصرار آمریکا بر برجام گفت: بازگشت به برجام به راحتی برای آمریکا ممکن است؛ اصرار بر خواسته‌های جدید در قالب برجام ۱ و ۲ تفسیر فرمایش رهبری مبنی بر باج خواهی ناتمام آمریکا به نام مذاکره است.

امام جمعه خرمدره با محکومیت تشکیل کمیته حقیقت یاب شورای حقوق بشر در مورد ایران گفت: تشکیل این کمیته دخالت در امور داخلی ایران بوده و در عین حال، پرونده جنایات حقوق بشری مؤسسان این کمیته از جمله آلمان، فرانسه و آمریکا در پیشگاه مردم دنیا باز بوده و منتظر محاکمه در یک کمیته حقیقت یاب بی‌طرف و دادگاه صالح بوده و مردم بی‌گناه ایران از جمله اصلی‌ترین خواهان این پرونده هستند.

وی در ادامه اذعان کرد: سکوت در برابر اعدام و گردن زدن هشتاد نفر در یک روز توسط جنایتکاران سعودی، نشان از قیمت حقوق بشر در برابر باج دهی‌ها و شیردهی‌های گاوهای شیری است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با اشاره به ۱۶ آذر و روز دانشجو، گفت: دانشجو و دانشگاه موتور پیشران حرکت کشور است و شرط این مهم، خودباوری است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی موتور پیشران کشور در عرصه علم و فناوری شد،گفت: هزاران شرکت دانش‌بنیان، میلیون‌ها تحصیل‌کرده دانشگاهی یا در حال تحصیل هزاران واحد دانشگاهی در سراسر کشور و ده‌ها نمونه دیگر از پیشرفت، محصول آن روحیه است که انقلاب برای کشور به ارمغان آورد.

امام جمعه خرمدره با اشاره به عقب‌ماندگی‌های علمی گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم تأکید دارند، بی‌عرضگی حاکمان قاجاری و پهلوی ضربه سختی بر ما وارد کرده بخش مهمی از انرژی ما صرف رسیدن به نقطه کنونی مرزهای علمی دنیا می‌شود./ب

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=79833

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.