• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 16 - شوال - 1445
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
14

پرتغال یک – کره جنوبی ۲/ صعود معجزه آسای سومین نماینده آسیا به یک هشتم با نبوغ «سون»

  • کد خبر : 79841
  • 12 آذر 1401 - 9:01

  تیم ملی پرتغال از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه به مصاف کره جنوبی رفت که با نتیجه دو بر یک شکست خورد.   تبم‌های ملی پرتغال و کره جنوبی در سومین دیدار  خود در مرحله گروهی جام جهانی قطر از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه به مصاف هم رفتند. پرتغال برای صدرنشینی فقط یک […]

 

تیم ملی پرتغال از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه به مصاف کره جنوبی رفت که با نتیجه دو بر یک شکست خورد.

 

تبم‌های ملی پرتغال و کره جنوبی در سومین دیدار  خود در مرحله گروهی جام جهانی قطر از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه به مصاف هم رفتند.

پرتغال برای صدرنشینی فقط یک امتیاز نیاز دارد، اما کره جنوبی برای صعود از گروه ضمن شکست دادن این تیم قدرتمند باید منتظر نتیجه بازی غنا و اروگوئه بماند.

ورزشگاه: اجوکیشن سیتی (دوحه)
داور: فاکوندو تیو (آرژانتین)

ترکیب ابتدایی کره جنوبی و پرتغال

کره جنوبی (۱-۳-۲-۴): کیم سئونگ گیو | کیم مون هوان، کیونگ وون کوون، کیم یونگ گوون، کیم جین سو | جونگ وو یونگ، هوانگ این بئوم | سون هیونگ مین، لی جائه سونگ، لی کانگ این | چو گوئه سونگ

پرتغال (۳-۳-۴): کوستا | دالو، په په، آنتونیو سیلوا، کانسلو | متئوس نونیز، روبن نوس، ویتینیا | ژوائو ماریو، کریستیانو رونالدو، ریکاردو اورتا

گزارش بازی:

دقیقه ۵: بازی مستقیم و ارسال بلند به جناح راست و دیوگو دالوت رسید. دالوت با نفوذ به محوطه کره پاس زمینی را به گوشه شش قدم فرستاد و ریکاردو هوراتا با یک ضربه دقیق بغل پا توپ را به دور از دستان کیم و در آغوش تور فرستاد.

دقیقه ۱۵: ژائو کانسلو در جناح چپ و نزدیکی محوطه کره توپ را کنترل کرد و به راحتی مدافع پیش رو را برداشت و وارد محوطه شد اما پاس او پیش از رسیدن به هم تیمی توسط کیم با دو دست دور شد.

دقیقه ۲۷: کره روی ضربات کرنر روش های مختلف را آزمایش کرد و بلاخره روی یک ارسال بلند موفق شد بازی را به تساوی بکشاند. سون از روی ضربه کرنر پرید و کرنر کره نزدیکی‌های شش قدم فرود آمد. رونالدو در هنگام فرود توپ چشمانش را بست و توپ با برخورد به بازوی او مقابل مدافع کره کیم یونگ وون فرود آمد و او به راحتی دروازه را باز کرد و کره را به بازی برگرداند.

دقیقه ۲۹: روز بد رونالدو ادامه دارد. تنها دو دقیقه بعد از دریافت گل روی یک اشتباه فردی کریستیانو در فضای بسیار مناسب و خالی پشت مدافعان کره صاحب توپ و وارد محوطه شد. کیم دروازه بان کره با یک خروج شجاعانه و دفع توپ تیمش را در بازی نگه داشت و ضربه رونالدو را به کرنر فرستاد و فوق ستاره پرتغالی را ناکام گذاشت. البته کمک داور بعد از ضربه پرچم خود را بالا برد

دقیقه ۳۳: شوت خطرناک دالوت ستاره امروز پرتغال از پشت محوطه را کیم دفع کرد.

دقیقه ۴۰: با اشتباه بازیکنان پرتغال توپ به سون رسید و او از پشت قوس محوطه با یک شوت پرقدرت شانس خود را آزمایش کرد ولی توپ در آغوش کاستا آرام گرفت.

دقیقه ۴۲: ستاره پرتغالی فعلا شانس را در کنار خود نمی‌بیند. رونالدو این بار در مقابل دروازه خالی ضربه سرش را به بیرون زد. ویتینها در پشت محوطه کره مدافع روبروی خود را برداشت و به سمت دروازه شلیک کرد. شوت ویتینها کیم را به زحمت انداخت و توپ را دفع کرد. توپ دفع شده به سر رونالدو در نزدیکی شش قدم رسید اما ضربه سر او او از کنار دروازه به بیرون رفت.

پرتغال یک - کره جنوبی یک/ نتیجه لحظه به لحظه

دقیقه ۵۷: کره با سرعت بالا و از میانه زمین به سه پاس، به محوطه جریمه پرتغال رسید. پاس آخر در نزدیکی محوطه به سون هیونگ مین رسید و او همزمان با ورود و اولین لمس توپ، ضربه خود را به سمت دروازه کاستا شلیک کرد ولی توپ بعد از برخورد با کانسلو به کرنر رفت. سون در هنگام رفتن به سمت نقطه کرنر از هواداران خواستار تشویق و هیجان بیشتر شد‌.

دقیقه ۷۰: کیم جین سو به خوبی سون را در جناح راست محوطه پرتغال پیدا کرد و او هم همزمان با فرود توپ روی پایش ضربه را به سمت دروازه پرتغال زد اما توپ با برخورد به بدن کانسلو به کرنر رفت. سون معتقد بود توپ به دست کانسلو برخورد کرده و داور باید اعلام پنالتی کند اما تصاویر آهسته نشان داد توپ به بدن بازیکن پرتغال خورده است.

دقیقه ۱+۹۰: هوانگ هی چان امیدهای کره را با گل خود زنده کرد. کره توانست با هنرنمایی فوق ستاره خود در دقایق پایانی از پرتغال پیش بیفتد. سون از نزدیکی‌های محوطه خودی توپ را برداشت و با یک استارت سریع به سمت محوطه پرتغال حرکت کرد. سه مدافع پرتغال به سرعت به او نزدیک شدند ولی  هوانگ هی چان با سرعت بالا از زمین خودی خودش را به محوطه رساند. زمانبندی فوق العاده سون در ارسال  باعث شد تا پاس در عمق او در موقعیت مناسب به هوانگ هی چان برسد و با او یک ضربه دقیق دروازه کاستا را باز کند.

کره جنوبی با این برد لحظه آخری توانست به عنوان تیم دوم پس از پرتغال به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند تا آسیا پس از استرالیا و ژاپن، سه نماینده در جمع ۱۶ تیم برتر جام جهانی داشته باشد.

لینک کوتاه : https://nabzesahar.ir/?p=79841

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.