• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
  • برابر با : 20 - رمضان - 1445
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
4

اعتراضات را باید شنید/ حرفم در ایام انتخابات درباره اینترنت را یادم است

  • کد خبر : 79876
  • 16 آذر 1401 - 11:33

رئیس جمهور در مراسم روز دانشجو در دانشگاه تهران گفت: اعتراضات را باید شنید و ما همواره برای شنیدن حرف‌های دانشجویان مصمم هستیم.   آیین گرامی‌داشت سالگرد روز دانشجو از دقایقی پیش با حضور آیت الله سید ابرهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در تالار فردوسی دانشگاه تهران آغاز شد. در این برنامه که به میزبانی […]

رئیس جمهور در مراسم روز دانشجو در دانشگاه تهران گفت: اعتراضات را باید شنید و ما همواره برای شنیدن حرف‌های دانشجویان مصمم هستیم.

 

آیین گرامی‌داشت سالگرد روز دانشجو از دقایقی پیش با حضور آیت الله سید ابرهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در تالار فردوسی دانشگاه تهران آغاز شد.

در این برنامه که به میزبانی دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی و به دعوت تشکل‌های مختلف دانشجویی برگزار می‌شود، دانشجویان دانشگاه‌های مختلف حضور دارند.

رئیسی در این مراسم گفت: نشست با دانش‌آموزان فرهیخته و دانشجویان گرامی را برای خودم افتخار می‌دانم. اساتید و جریان‌های دانشجویی بیش از بقیه مسائل جامعه را رصد می‌کنند. از این رو ارتباط با این مجموعه‌ها را برای خودم و دولت مغتنم می‌دانم. به دولتمردان نیز تاکید کردم که ارتباط با جامعه نخبگانی و عموم مردم همواره برقرار کنید.

وی همچنین گفت: ۱۶ آذر روز ایجاد امید برای کشور است و نماد و نمود برای فکر، بالندگی و شتاخت شرایط و وضعیت برای دانشگاه‌هاست.

رئیس‌جمهور بیان کرد: دانشگاه اتاق فکر و مرکز مشاوره است و من به ارتباط دانشگاه و دولت باور دارم و دانشجویان باید برای حل مسائل دولت را یاری دهند.

وی افزود: دانشجویان مسائل جامعه را بیشتر و بهتر رصد می‌کنند و ارتباط با دانشجویان را برای خود افتخار و فرصت مغتنمی برای بهره‌گیری از نظرات نخبگان می‌دانم.

رئیسی عنوان کرد: برخی توصیه کردند امروز دانشگاه نیایم و یا حداقل دانشگاه تهران نیایم، ولی من گفتم که دنبال تعطیلی علم و دانشگاه نیستم بلکه به دنبال گشایش هستم.

وی با بیان اینکه آینده متعلق به شماست و دانش آموزان و دانشجویان آینده‌سازان کشورند و باید سخن شما را شنید، گفت: امروز دانشگاه به دشمن ضربه زده و دشمن می‌خواهد دانشگاه را از تحصیل و علم آموزی و پیشرفت علمی بازدارد و بین دانشجویان رویارویی ایجاد کند، اما دانشجویان و اساتید دشمن را ناکام گذاشتند.

رئیس‌جمهور بیان کرد: اعتراضات را باید شنید و همواره ما برای شنیدن حرف‌های دانشجویان مصمم هستیم. اعتراض با اغتشاش فرق دارد، اعتراض موجب اصلاح امور و کمال می‌شود و اغتشاش موجب تخریب و یاس آفرینی است.

رئیسی در ادامه عنوان کرد: آمریکایی‌ها دنبال تخریب هستند و می‌خواهند به‌جای شکل‌گیری ایران قوی یک ایران تخریب شده درست شود. آن‌ها می‌خواهند اینجا سوریه و افغانستان شود، ولی اشتباه محاسباتی کردند و مردان و زنان فرهیخته ایرانی چنین اجازه‌ای به آن‌ها نمی‌دهند.

وی بیان کرد: دانشگاه غربی‌ها را عصبانی می‌کند برای همین به دنبال تعطیلی دانشگاه هستند. اینجا ایران است مردان و زنان فرهیخته‌ای دارد مگر اجازه می‌دهد به شما هر کاری بکنید.

رئیسی در ادامه عنوان کرد: آمریکایی‌ها فکر می‌کردند کشور متوقف می‌شود؛ برای ارتباط با همسایگان می‌گفتند تا عضو FATF نشوید اجازه تجارت به شما نخواهیم داد، اما در این مدت همه دیدید که ارتباط ما با کشور‌های منطقه و زیرساخت‌های تجاری منطقه مانند شانگهای و اوراسیا فعال شد.

وی افزود: فروش نفت ما هم دارد به میزان قبل از تحریم می‌رسد و صد‌ها واحد تولیدی احیا شده است. رشد اقتصادی ۰/۴ درصد بود، اما در اوایل امسال به ۵ درصد رسید؛ آن‌ها می‌خواستند به انحای مختلف مانند مطالبات اقشار و… ما را متوقف کنند، اما به لطف خدا متوقف نشدیم.

رئیس‌جمهور بیان کرد: آنکه عزیزان ما را به شکل فجیع و ناجوانمردانه به شهادت می‌رساند، آیا دنبال اغتشاش است؟ دانشجو و دانشگاهی این را می‌فهمد. دانشگاه‌های ما راویان پیشرفت در کشور هستند. می‌خواستند پیشرفت ما را متوقف کنند و ما اجازه ندادیم هیچ‌وقت پیشرفت کشور متوقف شود.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: آن‌هایی که سخن از زندگی برای مردم ایران می‌گویند زندگی را از مردم سلب می‌کنند. چرا دروغ می‌گویید مگر مردم ایران شما را نمی‌شناسند؟ مستبدترین و دیکتاتورترین حکومت در این دنیا حکومت ایالت متحده آمریکا است.

وی در ادامه با اشاره به هجمه‌ها علیه یک شهروند کُرد که در بازار سنندج از او استقبال کرد، گفت: در کردستان یک آقایی شکلاتی در بازار به من داد، چه کردند با این بیچاره! می‌گویند دیکتاتوری، شما این موضوع را ببینید، چه کسی دیکتاتور است؟

وی افزود: تلاش ما باید بر امیدوار کردن مردم باشد و این در گرو آن است که هرکس دارد برای مردم کاری می‌کند یقین داشته باشد دشمن روز به روز ناامید و مردم ما روز به روز امیدوار می‌شوند.

رئیسی گفت: صحبت از زندگی می‌کنند، اما دارند زندگی را از مردم ما می‌گیرند! درباره بیماران پروانه‌ای عملکرد آن‌ها را ببینید، چرا دروغ می‌گویید؟

رئیس‌جمهور اظهار کرد: مدیرانی که به دنبال بکارگیری آن‌ها هستیم، اولین شرط ما توانمندی آن‌ها برای انجام ماموریت است.

وی درباره رستم قاسمی وزیر پیشین راه و شهرسازی هم گفت: نکته‌ای که مطرح کردند درباره انتصاب وزیر مریض، این وزیر مریض نبود، مریض شد! چکار کنیم؟ ایشان در این مدت اگر عملکردش را به شما گزارش دهد در حوزه‌های مختلف هوایی، ریلی، مسکن و شهرسازی اقدامات بسیار خوبی داشته است. در هر صورت به مریضی سختی مبتلا شد که زمینگیر شد.

رئیسی بیان کرد: ما همینطور مسئولیت را واگذار نمی‌کنیم. حمل و نقل جاده‌ای مورد نظر ماست. امروز حداقل به ۵۰۰، ۶۰۰ لوکوموتیو نیازمندیم. پروژه‌های آبرسانی سال‌ها قبل باید انجام می‌شد.

وی گفت: در بعضی استان‌ها زمین را بصورت ساخت مسکن ویلایی واگذار می‌کنیم. ما متعهد به مردم هستیم. همکارانمان هم همانند ما هستند.

رئیس‌جمهور افزود: در گاز و برق قطعی نداشتیم؛ در تابستان امسال دیدیم که خاموشی نداشتیم؛ ما که نیروگاه نساختیم بلکه با مدیریت توانستیم بدون خاموشی از تابستان عبور کنیم در حالی که سال‌های گذشته همه خاموشی‌ها در تابستان را به خاطر دارند.

وی درباره اینترنت هم گفت: من در انتخابات حرفی زدم که کاهی هم بعضی‌ها می‌خواهند آن را یادآوری کنند! من خودم یادم هست! هرآنچه را که گفتیم به خاطر داریم.

رئیسی اظهار کرد: سخن ما این است که اگر دشمن آمد در فضا و بستزی دشمنی کرد و خواست کشور را بهم بریزد شما می‌گویید به او اجازه بدهیم؟

وی ادامه داد: محدودیت‌های ایجاد شده به دلیل اخلال دشمن و ایجاد ناامنی است که در آن ایجاد کرد؛ محدودسازی شده و حتما بدانید با شرایط امن، وضعیت متفاوت خواهد بود.

رئیسی تاکید کرد: به وزیر و مسئول مربوطه گفتم برای کسب و کار‌ها کاری کنید تا بر بستر‌های داخلی فعالیت کنند تا بتوانیم فضا را امن کنیم.

لینک کوتاه : http://www.nabzesahar.ir/?p=79876

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.